InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Nintendo DS spel: Zubo

Nintendo DS spel: Zubo

Zubo is een leuk spel met humor en een goede afwisseling tussen de gevechten tussen de zubo’s en zombo’s en mini-spellen. De gevechten zijn niet gewelddadig gebracht, maar eerder humoristisch waardoor het ook voor de jonge kinderen leuk is om te spelen.

Beschrijving van het spel

Je komt vanuit de lucht gevallen en belandt in de wereld van de zubo’s, kleine wezentjes die allemaal hun eigen krachten hebben. Deze krachten heb je ook nodig om de slechte zombo’s te kunnen verslaan. Je verkent hierbij allerlei werelden met verschillende scenario’s en helpt de zubo’s om hun werelden veiliger te maken.

Zubo’s en zombo’s

Zubo’s zijn vrolijke wezentjes en hebben leuke namen. De zombo’s zijn net zoals de zubo’s, maar dan de slechte versie. Ze hebben dezelfde namen en krachten, maar in plaats van gekleurde kleding zijn de blauw-grijs van kleur. In totaal zijn er 55 zubo’s (en zombo’s) die je in de verschillende werelden vindt. Je kunt per keer 3 zubo’s met je meenemen en je kunt ook wisselen, maar alleen met de zubo’s die je inmiddels al bevriend hebt.

Krachten en krachtpillen

Elke zubo (en zombo) heeft 4 aanvalstechnieken. Er is altijd een aanvalstechniek die je altijd kunt gebruiken maar voor de andere 3 aanvallen heb je krachtpillen nodig. Je begint met de basisaanval die geen krachtpillen kost en naarmate je deze aanval goed uitvoert verdien je krachtpillen om de sterkere aanvallen te kunnen gebruiken. Bij de zombo’s is dit hetzelfde, je kunt ook zien hoeveel krachtpillen je hebt en hoeveel zij er hebben. Houdt hier rekening mee want als een zombo veel krachtpillen heeft verzameld zal het dus krachtigere aanvallen tegen je gebruiken. Als je wat verder in het spel bent krijg je de uitleg dat je de aanvalstechnieken van de zubo’s ook per zubo kunt aanpassen. Per gevechtstechniek zijn er meerdere opties mogelijk en je kunt ze dus willekeurig veranderen. Naarmate je vordert in het spel zullen er meer opties bij komen.

Genezen na een gevecht

Tijdens het gevecht kun je je zubo’s niet genezen, dit kan alleen buiten een gevecht om. Om je zubo’s te genezen geef je ze eten (fruit, taartjes, etc.). Je komt aan eten door dit te krijgen als beloning na een gevecht, uit een schatkist die je opent of via de verschillende automaten die je o nderweg tegenkomt. Bij de automaat kun je behalve eten ook items kopen die je zubo’s kunnen gebruiken om ze sterker te maken. Om deze items en eten van de automaat te kunnen kopen heb je muzieknoten nodig als betaalmiddel. Muzieknoten krijg je ook als beloning na een gevecht, uit een schatkist die je opent en ook op ander manieren.

Mini-spellen

Tussen de bedrijven door kun je ook mini-spellen doen. Soms zijn de minispellen gewoon voor de lol, maar soms doe je ze om zubo’s te helpen en ze zo te bevrienden. De mini-spellen zijn vrij makkelijk te doen en zijn spellen zoals memory, quiz, blikjes schieten, etc.
Gerelateerde artikelen
New Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenNew Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenIn 2015 werd de New Nintendo 3DS op de markt gebracht. De 3D-technologie die voor het eerst werd aangekondigd in 2011 op…
Bronnen en referenties
  • www.nintendo.com

Reageer op het artikel "Nintendo DS spel: Zubo"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 22-02-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!