InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Zynga’s Facebook spellen

Zynga’s Facebook spellen

Zynga’s Facebook spellen De Zynga spellen zijn spellen waarbij je gebruik maakt van je Facebook vrienden die je tot je buren maakt (als ze willen). Zij kunnen je helpen door je cadeau’s en spullen te sturen om verder te komen in de spellen. Ook kunnen ze je bezoeken. De spellen zijn gratis te spelen, maar tegen kleine bedragen (echt geld) kun je extra spullen kopen. Dit doe je door voor echt geld, bedragen variërend tussen de 5$ en 100$ om te wisselen in het geld wat bij het betreffende spel hoort. Dit hoeft echter niet, je kunt de spellen ook prima gratis spelen.

Cityville

Cityville is een spel waarbij je een stad gaat opbouwen. Hierbij moet je een combinatie zien te vinden tussen woningen, winkels en openbare gebouwen om je bewoners tevreden te houden. Daarnaast heb je om de voorraden van je winkels aan te vullen goederen nodig die je kunt bijvullen door gewassen te planten of deze per boot te laten importeren. Je hebt bij elkaar veel opties voor decoraties, zoals dieren, planten, bloemen, wegen, parken, etc.
Je verdient geld door inkomsten van woningen (huur), winkels (verkopen) en openbare gebouwen (inkomsten). Ook voor de verbouwing van gewassen en het importeren van goederen kun je je geld verdienen. Je krijgt hiervoor een beperkte aantal energie. Elk gebouw dat je aanklikt kost je 1 punt aan energie. Je energie wordt aangevuld gedurende de tijd (1 punt per 5 minuten). Ook het bezoeken van je buren (facebook vrienden die ook cityville spelen) levert je 1 energie punt op.

Castleville

In Castleville bouw je als het ware een stad in de middeleeuwen, met kastelen en koninklijke gebouwen. De bedoeling is dat je behalve spullen van je castleville buren vraagt, ook zelf materialen maakt om andere gebouwen te kunnen plaatsen en opbouwen. Je kunt hiervoor een keuken bouwen die ingrediënten kan maken (de gewassen die je verbouwt ook), een werkplaats die materialen kan maken, etc. Ook door je buren te helpen kun je bij hen aan spullen komen die je voor je eigen gebouwen kunt gebruiken. Zo bouw je een mooi koninkrijk op.
Je verdient geld door inkomsten van woningen (huur), koninklijke gebouwen (inkomsten), kappen van bomen, verwijderen van rotsen en het verbouwen van gewassen. Je krijgt hiervoor een beperkt aantal energie-punten. Elk gebouw dat je aanklikt kost je 1 punt aan energie. Je energie wordt aangevuld gedurende de tijd (1 punt per 5 minuten). Ook het bezoeken van je buren (facebook vrienden die ook cityville spelen) levert je 1 energie punt op.

Farmville

Farmville is zo’n beetje het meest populaire spel van alle Facebook spellen en zeker die van Zynga. In Farmville speelt de boventoon het groeien van gewassen en het grootbrengen en verzorgen van dieren. Hiermee verdien je dan ook de meeste inkomsten. Je kunt van de gewassen weer gerechten maken die ook je buren kunnen kopen. Met de tijd zijn de diersoorten in Farmville uitgebreid zodat je nu ook dierentuin dieren kunt verzorgen, een schildpaddenverblijf kunt aanleggen, en zelfs dinosaurussen en eenhoorns kunt opvoeden!
In Farmville kun je nu ook terecht in andere “werelden”, behalve je eigen boerderij, namelijk:
  • Hawaii Paradijs
  • Haunted Halloween
  • Winter Wonderland
  • China/Asia

Farmville 2

Farmville 2 is wederom een boerderij spel, maar is anders opgezet en wat simpeler om te spelen. Je kunt gewassen verbouwen en met deze gewassen voer maken die je je dieren kunt geven. Je krijgt later in het spel een keuken waarin je met de ingrediënten een variëteit aan gerechten kunt bereiden. Je verdient de inkomsten door de producten via je marktkraam te verkopen.

Chefville

In Chefville staat het bereiden van eten centraal. Verder heb je een café/restaurant waar klanten komen die je gerechten willen eten. Je krijgt beschikking over vele materialen om je eten mee te bereiden, zoals ovens, mixers, een grill, een salade buffet, een soep buffet. Etc. Je kunt je buren bezoeken om bij hen ingrediënten te vinden die je nodig hebt voor je gerechten. De inkomsten worden verkregen door je gasten die in het restaurant komen eten.

Zynga Bingo

Bij Zynga kun je ook Bingo spelen. Je speelt dan met een heleboel mensen via een server, dus je hebt niet persé buren nodig, al zijn deze wel handig omdat ze je cadeau’s kunnen sturen. Je kunt in verschillende kamers spelen (naarmate je niveau omhoog gaat), waar er ook verschillende bingo regels kunnen zijn. In de meeste kamers geldt het dat je “bingo” hebt wanneer je één rij horizontaal, verticaal of diagonaal hebt. Je krijgt per dag een bepaald aantal bingo kaarten, maar je kunt meer bingo kaarten verkrijgen via het spelen van bingo zelf en door cadeau’s van je buren.

The Ville

The Ville is een Facebook spel dat vergelijkbaar is met een spel van De Sims, waar je een personage hebt die samen met je buren die ook het spel spelen sociale activiteiten doet. Je hebt je eigen stukje grond met een huis die je uit kunt breiden met allerlei decoraties en spullen. Je inkomsten verdien je door werkzaamheden in je huis te doen en door de sociale activiteiten.

Bubble Safari

Een bekend spel waarbij je met verschillende kleuren bubbels die je wegschiet tegen andere bubbels, het veld probeert leeg te krijgen. Wanneer je 3 of meer dezelfde kleur bubbels bij elkaar hebt, speel je ze weg. Wanneer je bij de bovenste rij nog maar 5 bubbles over hebt, heb je het level gewonnen. Hoe hoger het niveau, des te moeilijker het wordt om het veld leeg te spelen.

Other games

Zynga has developed a number of other games as well and is always developing new games.
  • Hidden Chronicles
  • Pioneer trail
  • Yoville
  • Empires and Allies
  • Indiana Jones adventure world
Gerelateerde artikelen
De app FarmVille 2De app FarmVille 2Simulatiespelletjes zijn zeer populair, vooral boerderij spelletjes doen het in dit genre goed. Op Facebook bestond het…
Spelletjes op facebook: Farmville, Café World en Zynga PokerFacebook staat op sommige viewcountingsites gerangschikt als de tweede meest bezochte site ter wereld. Waarschijnlijk za…
Cityville: bouw je eigen stad op facebookCityville: bouw je eigen stad op facebookTerwijl farmville, het vorige spelletje van zynga op facebook over de 50 miljoen spelers wereldwijd trok, doet cityville…
Internet boer spelen: FarmvilleBen je als internetboer net bezig om je oogst binnen te halen, onsnappen al je kippen. Of er hangen vruchten aan de bome…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay
  • www.zynga.com
  • www.facebook.com
  • www.wikipedia.org/Zynga

Reageer op het artikel "Zynga’s Facebook spellen"

Reactie

Gert, 02-02-2016 10:43 #1
Opstarten van spellen duurt te lang

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 23-11-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!