InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Timeline Facebook

Timeline Facebook

Bijna iedereen kent Facebook en heeft een account. Het is zelfs zo beroemd dat er al een film over is gemaakt. Deze vorm van sociale media is dan ook niet meer weg te denken uit onze huidige maatschappij. Sinds 2008 is er ook een Nederlandstalige versie van Facebook. Dit had ook weer invloed op Hyves. Ruim 900 miljoen mensen hebben een Facebook account. Facebook is een sociaal netwerk waarmee je wereldwijd je contacten kunt onderhouden.

Redenen

Mensen gebruiken Facebook om uiteenlopende redenen. Zo gebruiken ze het om contact te houden met vrienden aan de andere kant van het land of de wereld. Daarnaast geeft het veel mensen vaak het gevoel dat ze zo ergens bij horen. Verder wordt het gebruikt, omdat je via Facebook aan anderen kunt laten weten wat je aan het doen bent, waar je bent en hoe je ergens over denkt.

Voordelen van Facebook

Het voordeel van Facebook is, dat je in contact kunt komen met mensen uit de hele wereld. Via de zoekfunctie kan je heel makkelijk en snel bekenden vinden. Je tikt de naam in van iemand en zo kom je erachter of deze persoon een account heeft of niet. Op deze manier kun je dus een groot vriendennetwerk aanleggen. Ook kan je er makkelijk voor kiezen om alleen mensen die je kent toe te laten tot je netwerk. Verder kan je ook nieuwe contact aanknopen.

Nadeel van Facebook

Het nadeel van een Facebook-account is weer dat je vrienden alles kunnen zien wat jij op je pagina zet. Ze kunnen zien of je een bericht naar iemand hebt verstuurd. Je kunt dus weinig geheim houden.

Foto’s en video’s delen

Verder kan je foto’s en video’s delen via Facebook. Dit is dan ook iets wat heel veel mensen doen. Met hun smartphone maken ze een foto of een video en plaatsen deze gelijk op de account.

Facebook Timeline

Vanaf december 2011 kan je gebruik maken van de Facebook Timeline. Hierbij wordt er op je pagina een chronologisch overzicht weergegeven van de activiteiten. Hierbij geef je je vrienden een kijkje in je digitale leven.

Games

De uitrustingen op Facebook werden na verloop van tijd steeds uitgebreider. Er kwamen steeds meer applicaties bij, zoals spellen. Heel bekende games zijn FarmVille, CityVille, FrontierVille, Gardens of Time, Scrabble, Poker, Schaken en Pet Society. Deze applicaties worden voornamelijk gemaakt door Playfish en Zynga. Sommige mensen spelen deze games vaak uren achter elkaar.

Geschiedenis

Facebook is in 2004 opgericht door Mark Zuckerberg. Eigenlijk was het alleen bedoeld voor studenten van het Harvard College. Later werd dit weer uitgebreid tot de gehele universiteit en nog wat andere universiteiten. Toen dat een succes bleek te zijn, konden studenten van alle universiteiten gebruik maken van dit sociale netwerk. In 2006 werd Facebook helemaal openbaar gemaakt. Iedereen vanaf 13 jaar en oud kon zich toen registreren. Inmiddels is dit sociale netwerk is zo’n enorm succes dat de oprichter een van de rijkste mensen ter wereld is.
Gerelateerde artikelen
De geschiedenis van FacebookDe geschiedenis van FacebookIedereen kent het tegenwoordig wel, Facebook! Dé sociaalnetwerksite van het moment. Volg je vrienden, upload foto's en h…
Bronnen en referenties
  • Facebook (Timeline)
  • Wikipedia
  • TMC Katwijk

Reageer op het artikel "Timeline Facebook"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 16-02-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!