InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > De voordelen van een e-mailadres

De voordelen van een e-mailadres

De voordelen van een e-mailadres In deze tijd is een computer niet meer weg te denken uit de samenleving. Behalve internet is ook e-mail erg belangrijk geworden. E-mail is een vervanger en verbeteraar van de geposte brieven die bij u door de brievenbus vallen. Heeft u nog geen e-mailadres, of wilt u een nieuw e-mailadres aanmaken, dan zijn de tips die in dit artikel worden vermeld vast erg nuttig voor u. In dit artikel worden de volgende onderwerpen behandeld:

De voordelen van e-mail

E-mail is een vervanger van de brieven die per post gestuurd worden. Veel mensen vinden e-mail ook een verbeteraar van de brieven die per post gestuurd worden, echter zijn de meningen hier verschillend over. De voordelen van e-mail zijn onder andere:

Een snel ontvangst

Een brief die per e-mail wordt verstuurd is binnen enkele seconden al bij de ontvanger aanwezig. Dit is een stuk sneller dan een brief die per post wordt gestuurd, deze is er namelijk pas de volgende dag of na twee dagen.

Geen kosten

Tegenwoordig heeft iedereen wel internet nodig, dit kost een bepaald bedrag per maand. Verder zijn er geen kosten aan het versturen van een bericht via e-mail. Brieven per post kosten verzendkosten, dit in de vorm van postzegels. Dit is bij e-mail niet het geval.

Altijd leesbaar

Doordat berichten die per e-mail worden verstuurd vaak worden getypt met de computer, zijn de berichten altijd leesbaar. Ook worden de berichten digitaal verstuurd. Als de printer leeg of bijna leeg is, is dit dus voor een bericht per e-mail geen probleem.

Verzekerde aankomst van uw e-mail

Berichten per e-mail komen altijd aan. Dit kunt u zelf nakijken. Als uw mail bij verzonden berichten staat is deze aangekomen. Staat hij bij postvak uit, dan is de computer bezig dit bericht te verzenden. Mocht het bericht niet verzonden worden, krijgt u hier een melding van. Ook kunt u een ontvangstbevestiging aanzetten in uw mailbox, u krijgt dan een mailtje als het bericht is ontvangen of gelezen door de ontvanger.

Hoe maakt u een e-mailadres aan?

Er zijn verschillende websites waarbij u een e-mailadres kunt aanmaken. De bekendste is Hotmail.com. U kunt hier kiezen om een mail met @live.nl @hotmail.nl of @hotmail.com te laten sluiten. Er zijn behalve Hotmail.com nog meerdere websites waarop u e-mailadressen kunt aanmaken, zoals Gmail.com.

Tips voor een goed e-mailadres

E-mailadressen kunnen voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Aan de hand hiervan bepaalt u wat voor naam u uw e-mailadres geeft. Het handigste is om uw voor en achternaam te gebruiken. Mocht deze niet meer beschikbaar zijn dan kunt u dit afsluiten met uw geboortejaar. Bijvoorbeeld Janjansen90@hotmail.nl , maar u kunt ook kiezen om alleen uw voorletters gevolgd door uw achternaam te kiezen of juist uw achternaam niet te vermelden. Sommige mensen willen redelijk anoniem blijven, bijvoorbeeld op een forum of spelletje. U kunt dan de naam van uw huisdier of een nickname kiezen als e-mailadres.

Vertrouwen uitstralen met uw e-mail

Als u spullen verkoopt via bijvoorbeeld Marktplaats.nl is het verstandig om vertrouwelijk over te komen. Dit kunt u doen door een e-mailadres aan te maken met uw voor en achternaam. Een raar mailadres wekt vaak zorgen bij mensen, waardoor zij eerder kiezen om uw spullen niet te kopen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Voorkom spam met een tijdelijk e-mailadres van SpamgourmetVoorkom spam met een tijdelijk e-mailadres van SpamgourmetSpam, oftewel ongewenste e-mail, behoort tegenwoordig bij het gebruik van internet. De oorzaak van spam die je ontvangt…
E-mailadres zoeken: mogelijk?E-mailadres zoeken: mogelijk?Hoe kan je een e-mailadres zoeken van een persoon of bedrijf? Hier kun je lezen hoe je e-mailadressen kunt vinden en in…
Gravatar en hoe je er eentje maaktGravatar en hoe je er eentje maaktEen Gravatar heet vol uit een Globally Recognized Avatar. Een Gravatar is foto van jezelf die gekoppeld is aan je e-mail…
Ziggo: het internet opZiggo: het internet opZiggo is een kabelaanbieder van kabeltelevisie, telefonie en internet. In dit arrikel wordt het internet verder besproke…

Reageer op het artikel "De voordelen van een e-mailadres"

Reactie

Jansen-Toos, 16-12-2012 11:15 #1
Kan ik ook m'n oude email provider, van kpn, hetnet, er ook bij behouden?
plus deze erbij, van g-mail?hoe veel ruimte is op deze beschikbaar? kpn mail heeft 30 mb, maar dikwijls is mijn mailbox vol, geeft ie aan!

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 07-12-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 1
Schrijf mee!