InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Twitteren via Tweetdeck: hoe kun je twitteren via Tweetdeck

Twitteren via Tweetdeck: hoe kun je twitteren via Tweetdeck

Twitteren via Tweetdeck is een manier om bijvoorbeeld de hele dag berichten op Twitter te zetten zonder daar de hele dag mee bezig te zijn. Maar hoe werkt Twitteren via Tweetdeck? En hoe begin je met Twitteren via Tweetdeck?

Eerst een Twitter account aanmaken

Wie gebruik wil maken van Tweetdeck moet eerst wel een Twitter account hebben. Dat is heel eenvoudig. Gewoon door je aan te melden via www.twitter.com. Is de account goed gekeurd dat is het verstandig om eerst je profiel aan te maken. Zet daarin wat belangrijk voor je is en wat je wilt uitstralen. Iemand die in de vis zit, kan daar veel over melden zodat het duidelijk is voor mensen die op zoek zijn naar iemand die met vis te maken heeft dat hij die persoon moet hebben. Een foto downloaden is ook altijd leuk en beeldend. Wie dat niet doet, kan ook een algemeen icoon bij zijn profiel zetten. Nadenken over het profiel is wel belangrijk, overigens net zo goed als over de boodschappen die iemand de wereld instuurt. Bedenk wel dat iedereen je berichten zou kunnen lezen. Je zult niet de eerste zijn die negatieve reacties krijgt op berichten, want meer mensen dan je soms denkt lezen bepaalde berichten.

Tweetdeck downloaden

Wie gebruik wil maken van Tweetdeck moet het programma eerst downloaden. Dit doe je via www.tweetdeck.com Daar moet je je eerst aanmelden met een e-mailadres, en een wachtwoord. Vervolgens krijg je dan een melding dat je bent toegelaten. Vanaf dat moment kun je werken met Tweetdeck. Je kunt een aantal kolommen invoeren in Tweetdeck. De eerste bestaat uit berichten die je binnenkrijgt van de mensen die je volgt. De tweede kolom is de kolom waarin jij wordt genoemd of te wel de mentions. De derde kolom is de direct messages die alleen voor jou bedoeld zijn en die jij persoonlijk aan iemand anders stuur. In de vierde kolom kun je je berichten zetten in de tijd.

Een Tweet maken

Een bericht maken via Twitter heet een Tweet. Dat bericht maak je door op Tweetdeck op het gele icoontje met het pennetje erdoor heen te klikken. Je vindt dan een balk waarin je je berichten kunt typen en vervolgens kunt versturen. Is je bericht klaar, ga dan met je cursor naar het icoon sent dat aan de rechterkant onder de balk staat. Door daar op te drukken, wordt het bericht de ether in gestuurd.

Twitter berichten via Tweetdeck versturen voor een hele dag

Wie de hele dag wel berichten kwijt wil, maar niet de hele dag tijd heeft om te twitteren kan de berichten in de tijd zetten met Tweetdeck. Doe dat door het bericht in te typen met eventueel een verwijzing naar een adres, een website of een foto (zet dan wel de shortening aan die zich linksboven onder het tekstbalkje bevindt). Is het bericht klaar, klik dan op het klokje aan de rechterkant. Wie daar op drukt kan een dag en een tijd ingeven. Druk vervolgen op Set Time. Het bericht wordt dan op het moment dat jij het wilde op Twitter gezet. Iemand die dat wil kan dus wel een maand lang berichten de ether insturen, maar dat veel eerder doen.

Foto’s en video toevoegen op Tweetdeck

Wie dat wil kan op Tweetdeck ook foto’s en video toevoegen door op het icoontje van de camera of van het fototoestel te klikken. Deze icoontjes bevinden zich op de tweede rij.

Kun je altijd met Tweetdeck werken?

  • Tweetdeck heeft inmiddels diverse toevoegingsmanieren. Zo werkt TweetDeck Desktop op de besturingssystemen van Apple en Microsoft (Windows). Het kan zelfs op Linux, via Adobe Air. Heeft iemand dat laatste nog niet op zijn toestel staan dan doet TweetDeck dat zelf tijdens het installeren.
  • Bovendien zijn er ook nog TweetDeck clients beschikbaar voor de IPhone en de Ipad en voor Android.
  • Het programma is in verschillende talen te bedienen.
  • Sommige bedrijven willen Tweetdeck niet toestaan op hun PC's en mobiele apparaten. Je krijgt dan de melding dat het niet mogelijk is om met Tweetdeck te werken.

Tweetdeck integreren met Facebook en LinkedIn

Wie een Tweetdeck account heeft kan Facebook en LinkedIn ook integreren in het systeem. Dat betekent dat de berichten die iemand via Tweetdeck verstuurt ook op de Facebook en LinkedIn account van die persoon terecht komen zonder dat iemand alle drie kanalen steeds moet bedienen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Automatisch tweets plaatsen op TwitterAutomatisch tweets plaatsen op TwitterIn sommige gevallen kan het handig zijn om berichten automatisch op Twitter te plaatsen. Zeker bij zakelijk twitteren zo…
Twitter, twitteren en tweetenTwitter, twitteren en tweetenEén van de nieuwste vormen van social media is Twitter. Het is steeds bekender en het wordt door steeds meer mensen gebr…
Wat is en hoe vervoegen van Twitteren, Tweeten en Retweeten?Wat is en hoe vervoegen van Twitteren, Tweeten en Retweeten?Twitteren, Tweeten en Retweeten... wat zijn ze en kunnen deze woorden vervoegd worden? Deze woorden stammen af van de so…
Twitter, wat is het?Twitter, wat is het?Twitter, je hoort er de laatste tijd veel mensen over praten. Het is een nieuwe trend op het Internet geworden. Eerst wa…
Tips om goed te Twitteren: hoe het beste TwitterenTips om goed te Twitteren: hoe het beste TwitterenWie eenmaal het Twitteren heeft ontdekt, kan dit optimaliseren. Bijvoorbeeld om met Twitter meer klanten te trekken. Hie…
Bronnen en referenties
  • www.eenmanierom.nl

Reageer op het artikel "Twitteren via Tweetdeck: hoe kun je twitteren via Tweetdeck"

Infoteur: Singalees
Gepubliceerd: 06-10-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Special: Twitteren
Schrijf mee!