InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Flirten op Facebook: do's and dont's

Flirten op Facebook: do's and dont's

Flirten op Facebook: do's and dont's Er wordt flink wat af geflirt op Facebook zonder dat wij dat vaak doorhebben. Like je iemand, por je iemand wel of niet terug? Dat zijn allemaal vragen die spelen wanneer je gebruik maakt van de nieuwe sociale media van vandaag. Om het je gemakkelijk te maken geven we de do's en dont's van het flirten op Facebook. Wat moet je doen om een 'love connection' te maken op Facebook? In dit artikel vindt je het antwoord. Dating sites zijn niet de enige plek op het internet waar je een potentiële nieuwe geliefde kan ontmoeten. Ook via de sociale media wordt er flink wat af geflirt. Maar hoe gaat dat flirten nou in zijn werk, en wat moet je vooral wel, en misschien nog wel belangrijker: wat moet je vooral niet doen?

Stuur een vriendenverzoek alleen naar mensen die je al kent

Op Facebook hebben mensen de neiging om mensen die ze niet al eens in het echte leven hebben gezien niet te accepteren wanneer deze persoon hen toevoegt op Facebook. Wanneer je wel besluit om iemand toe te voegen die je niet zo goed kent, voeg dan een persoonlijk berichtje toe aan je vriendenverzoek om iemand duidelijk te maken waar je elkaar van kent of zou kunnen kennen. Zeg waar je elkaar hebt ontmoet, zeg dat jullie een wederzijdse vriend hebben of zeg bijvoorbeeld dat de persoon bij je vriend suggesties in beeld kwam.

Geef reacties op sommige, maar niet al zijn of haar updates en foto's

Je wilt iemand niet de indruk geven dat je wanhopig elk bericht aan het lezen bent wat iemand post op zijn wall. Je moet er ook op letten dat je niet telkens de eerste persoon bent die reageert op een bericht of foto. Dit komt slecht en opdringerig over. Wanneer je dit wel doet is een mogelijk bij-effect dat vrienden, familie en collega's van de persoon die je leuk vind dit opmerken en er vragen over gaan stellen aan je droompartner. Dit moet je niet willen want dit maakt het alleen maar lastiger. Je droompartner kan zich er ongemakkelijk door gaan voelen.

Houd je reacties op berichten kort, aardig en passend voor de situatie

Een heel boek schrijven onder een statusupdate is geen goed idee. Een of twee zinnen is prima. Kijk goed naar hoe andere mensen reageren op zijn of haar statusupdates. En kijk ook vervolgens naar hoe jouw dreamdate reageert op deze reacties. Dit om een idee te krijgen wat passend is voor de situatie bij de sociale kring van de persoon die je op het oog hebt. De ene persoon hecht er waarde aan om een simpele en professionele Facebook pagina te hebben, anderen vinden het niet erg als vrienden persoonlijk worden. Houd in gedachten dat reageren op statusupdates overeenkomst met gewoon een praatje maken in het dagelijks leven. Bewaar het echte elkaar leren kennen werk voor de privéberichten en de chat.

Werk aan je eigen profiel

Als je profiel er slordig uitziet en je hebt weinig vrienden, dan zal iemand niet een goed beeld van jou krijgen. Zorg dat je een actieve pagina hebt waaruit blijkt dat je geliefd en actief ben. Dit zal de kans verkleinen dat je als stalker of spammer wordt gezien.

Gebruik goed taalgebruik

Als je reageert op de statusupdates van iemand die je leuk vindt, probeer dan wel een juiste zinsbouw te hanteren. Ook spelfouten zijn iets om op te letten. Niemand houdt van spelfouten.

Weet wanneer je je terug moet trekken

Als de persoon die je op het oog heeft wel op anderen reageert en niet op jou dan is dat waarschijnlijk omdat ze geen interesse hebben. Laat die persoon dan met rust.

Breng het flirten offline

Als je echt geïnteresseerd bent in iemand waarmee je inmiddels contact hebt via Facebook, probeer dan te kijken of je het flirten naar de echte wereld kan halen. Dit kan je doen door als je met vrienden wat gaat doen er een event van te maken en de persoon waarmee je al contact hebt daarvoor uit te nodigen. Misschien dat hij of zij er wel op in gaat. Het helpt als er een wederzijdse vriend ook aanwezig is bij het evenement waar je iemand voor uitnodigt. Een andere manier is om foto's en berichten te posten op je wall over waar je heen gaat en wat je aan het doen bent. Als degene waar je een oogje op hebt dan reageert met 'Zo, dat ziet er gaaf uit' geef dan een antwoord in de trant van: 'Het is inderdaad ook erg gaaf, je zou mee moeten gaan de volgende keer'. Als ze vervolgens positief reageren hierop kan je hem of haar een privébericht sturen om hun nummer te vragen of de jouwe te geven.

Lees verder

© 2011 - 2019 Lr800, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • WikiHow: how to flirt on Facebook

Reageer op het artikel "Flirten op Facebook: do's and dont's"

Infoteur: Lr800
Gepubliceerd: 11-08-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!