InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Ziggo: het internet op

Ziggo: het internet op

Ziggo: het internet op Ziggo is een kabelaanbieder van kabeltelevisie, telefonie en internet. In dit arrikel wordt het internet verder besproken. Wat heeft Ziggo te bieden en welke problemen en oplossingen zijn er te vinden.

Ziggo, drie in één

De naam Ziggo is ontstaan in 2008, door een samenvoeging van de drie kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel. Abbonee's van deze vorige drie kabelaanbieders blijven hun oude e-mailadressen gebruiken, nieuwe abonnees krijgen een @ziggo adres.

Problemen

Na de lancering van Ziggo kwamen er al een hoop problemen na boven. De helpdesk was sowieso slecht te bereiken en sommige klanten hebben daardoor een hoge telefoonrekening gekregen door de lange wachttijd. Het nummer kost namelijk 10 cent per minuut. Tel uit je verlies. De email werkte niet naar behoren, veel klanten konden niet inloggen of konden hun wachtwoord niet veranderen. De internetverbinding liet soms ook wel eens te wensen over of was zeer traag. Uiteindelijk heeft Ziggo de meeste problemen kunnen oplossen. Startersproblemen dus.

Internetverbinding

Een probleem met Ziggo kan soms de internetverbinding zijn. Op de website van Ziggo staat precies aangegeven waar en wanneer er aan de kabel gewerkt wordt. Alleen zonder internetverbinding is dit wat lastig na te gaan. Bellen met het servicenummer geeft vaak wel snel meer duidelijkheid.

Ziggo kan nagaan of er in de buurt gewerkt wordt. Eventueel bekijkt Ziggo of er een signaal vanaf de thuisrouter komt. Soms wordt de klant gevraagd de router te resetten. Wanneer er telefonisch geen oplossing wordt gevonden, biedt Ziggo vaak aan om een monteur langs te sturen. Het kan wel enige dagen tot twee weken duren voordat er een monteur op te stoep staat.

Webmail en email

Via de website https://email.ziggo.nl/ kunnen klanten inloggen op hun webmail. Webmail betreft de email die behoort bij een e-mailadres. Normaal gesproken halen de meeste mensen de email binnen via een e-mailprogramma zoals outlook. Maar voor wie niet thuis is en toch zijn email vanaf een andere pc wil bekijken, biedt webmail een uitkomst.

Inloggen doet men door het invoeren van het e-mailadres en het wachtwoord. Via webmail kunnen e-mail gelezen, beantwoord en/of verwijderd worden. Wat via de webmail is verwijder, komt later ook iet meer binnen vis de outlook let hier dus goed op.

Ziggo gebruikersaccount

Via het gebruikersaccount kunnen klanten hun online facturen bekijken, hun e-mailwachtwoord veranderen en gegevens aanpassen. Een gebruikersaccount moet men eerst van te voren aanmaken, en zit dus niet standaard bij het afsluiten van een internetabonnement.

Om in te loggen op een gebruikersaccount, vult men de gebruikersnaam en het wachtwoord in.

Problemen met inloggen

Wie niet kan inloggen op webmail, kan een nieuw wachtwoord instellen op het gebruikersaccount. Log in op het gebruikersaccount via https://login.ziggo.nl en ga naar gegevens. Bij je email kan je vervolgens een nieuw wachtwoord aanmaken. Soms duurt het enige uren voordat je wachtwoord ook daadwerkelijk is veranderd.

Voor problemen met het inloggen op je gebruikersaccount, kan je een nieuw wachtwoord aanvragen. Je gebruikersnaam is nooit je e-mailadres. Indien je echt niet kan inloggen, vraag je een nieuw wachtwoord aan door wat gegevens in te vullen. Dit zijn je klantnummer, postcode en huisnummer en het e-mailadres waarop je de gegevens wilt ontvangen. Indien je al geregistreerd bent met een e-mailadres, dan worden de gegevens direct doorgestuurd naar het geregistreerde e-mailadres
Gerelateerde artikelen
Ziggo: samenvoeging van Casema, @Home en MultikabelZiggo: samenvoeging van Casema, @Home en MultikabelVrijdag 16 mei 2008 presenteerden @Home, Casema en Multikabel zich als een nieuw bedrijf: Ziggo. Dankzij de fusie is Zig…
Een wachtwoord beveiligt uw gegevensEen wachtwoord beveiligt uw gegevensDe meeste internetters denken te licht over het belang van een goed wachtwoord. Indien iemand anders de beschikking krij…
Ziggo phishing email ontvangen, wat te doen?Ziggo phishing email ontvangen, wat te doen?Bij phishing wordt uit naam van een bestaand bedrijf een email gestuurd met als doel om je op een link te laten klikken…
Bronnen en referenties
  • www.ziggo.nl

Reageer op het artikel "Ziggo: het internet op"

Reacties

Ja Pit, 26-01-2016 13:38 #2
Ik heb een nieuwe code ontvangen, maar kan deze niet activeren. Hoe krijg ik dit voor mekaar?
Het gaat om de telefoonrekening in te kunnen zien.

Mireille Klijn, 15-09-2011 14:34 #1
Inloggen op webmail via gewone computer is geen probleem maar inloggen via laptop geeft wel problemen. Bij het maken van verbinding blijft hij hangen op "63% " en gaat niet meer verder…
Graag een reactie.

Infoteur: Bibiana
Gepubliceerd: 27-09-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 2
Schrijf mee!