InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Tinder: Wat is het, hoe werkt het en openingszinnen

Tinder: Wat is het, hoe werkt het en openingszinnen

Tinder: Wat is het, hoe werkt het en openingszinnen Je hebt vast wel eens gehoord van Tinder. Maar wat is Tinder eigenlijk en wat kun je ermee? Tinder is een applicatie die is bedoeld om mensen bij elkaar te brengen. Tinder kan worden geïnstalleerd op mobiele apparatuur zoals de iPhone en apparaten die Android ondersteunen. Wereldwijd zijn er al heel veel dates ontstaan door Tinder. In 2014 telde Nederland 1,18 miljoen Tindergebruikers.

Wat is Tinder?

Tinder is net zoals bijvoorbeeld Instagram en Facetime een applicatie die in de zogenaamde "appmarket" van zowel Android als Apple kan worden gedownload. De bedoeling van Tinder is om met mensen die je leuk vindt binnen je omgeving in contact te komen. Vervolgens kun je een gesprek aanknopen en eventueel een date regelen. Binnen Nederland telde Tinder in 2014 maar liefst 1,18 miljoen gebruikers.

Let op! Voor mensen in een relatie is het wellicht niet verstandig om Tinder te installeren. Vrienden van je partner kunnen je op Tinder namelijk tegen komen. Dit kan wellicht resulteren in problemen.

Hoe werkt Tinder?

De layout van tinderDe layout van tinder
Tinder kan worden gedownload in de Apple store en de Play store van Android. Vervolgens dient Tinder te worden geïnstalleerd. Na de installatie kan je met je Facebookaccount inloggen. Vervolgens dien je op Tinder foto's te plaatsen en krijg je foto's van anderen te zien. Deze foto's kun je "liken" of "wegsliden". Wanneer jij een foto van iemand liked dan zal de ander ook jouw foto's te zien krijgen. Wanneer de ander jouw foto’s dan ook liked ontstaat er een match. Wanneer er een match is ontstaan kunnen de personen die elkaar geliked hebben met elkaar chatten. Om jouw potentiële datingspartners te bepalen maakt Tinder gebruik van Facebook. Je zult dan ook mensen uit je vriendenlijst voorbij zien komen. Tinder wordt veelal gebruikt om te kijken hoe je in de markt ligt. Dit kun je meten aan de hand van de hoeveelheid likes die jouw foto's krijgen. Slechts enkele gebruikers gebruiken Tinder om ook daadwerkelijk te daten.

Tinder zal gebruik maken van een profielfoto die jij hebt geüpload in Facebook. Wil je deze profielfoto wijzigen ga dan naar "Profiel Bewerken" en klik vervolgens op "Afbeelding Toevoegen". In het volgende menu kun je een profielfoto selecteren. Dit is de foto die andere gebruikers als eerste te zien krijgen. Tevens is het mogelijk om iemand te blokkeren in Tinder. Heb jij een match die je wil blokkeren? Open dan het gesprek met deze persoon en klik op het icoon met de drie balletjes in de rechterbovenhoek. Klik vervolgens op "Match Opheffen" om deze persoon definitief te blokkeren. Let op! Het is hierna niet meer mogelijk om nog met deze persoon te chatten.

Wat kost Tinder?

Tinder is gratis te downloaden voor zowel Apple- als Android-apparaten. Ook aan het gebruik van Tinder zitten geen kosten. Wellicht komen er in 2015 nog updates uit waarvoor je wel dient te betalen. Het is nog niet bekend welke functionaliteiten door deze updates worden toegevoegd. Tinder verbruikt uiteraard wel data. Wanneer je niet over een grote databundel beschikt is het wellicht handig om gebruik te maken van een WiFi‎-netwerk

De cijfers van Tinder

In 2015 handelt Tinder per dag 1,5 miljard swipes af. Deze swipes leiden tot zo'n 21 miljoen matches! In oktober 2014 lag dit aantal nog op 1 miljard swipes en 12 miljoen matches per dag. Tinder heeft verder ook nog plannen om in 2015 de applicatie genaamd "Tappy" over te nemen. Tappy is een applicatie die op Snapchat lijkt. In Tappy kunnen foto's worden gedeeld die vervolgens automatisch worden verwijderd.

Minimale vereiste voor Tinder

Om met Tinder te kunnen werken zul je een Facebookaccount nodig hebben. Tinder is verder geen zware applicatie en werkt dus op alle moderne telefoons en tablets.

Voorbeelden van openingszinnen voor Tinder

Beginnen met een openingszin tijdens het starten van een gesprek zal niet altijd nodig zijn. Soms is het voldoende om jezelf voor te stellen en gewoon een gesprek aan te knopen. Voor wie toch graag een openingszin wil gebruiken, worden hieronder enkele voorbeelden van openingszinnen voor Tinder weergegeven:
  • Ik weet dat dit een nepprofiel is, maar kan ik de naam van het model hebben dat je gebruikt voor je foto's?
  • Je weet niet hoe vaak ik naar links heb moeten vegen om jou te kunnen vinden!
  • We zijn een match! Wanneer plannen we ons huwelijk?
  • Mag ik je foto, zodat ik de kerstman kan laten zien wat ik wil voor de kerst?
  • Ik ben mijn telefoonnummer verloren mag ik die van jou lenen?

Lees verder

© 2015 - 2019 Bankdrukker, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe werkt Tinder? Online daten via de Tinder-appHoe werkt Tinder? Online daten via de Tinder-appTinder heeft een nauwe connectie met Facebook. Tinder is een dating-app waarmee je heel eenvoudig contacten kan leggen m…
Wat is Tinder en hoe werkt de mobiele app?Wat is Tinder en hoe werkt de mobiele app?Sinds de lancering van Tinder in 2012 was de app wereldwijd direct een groot succes. Een gebruiker spendeert gemiddeld 9…
Daten op Tinder doe je zoDaten op Tinder doe je zoTinder is een populaire dating-app voor jongeren en tegenwoordig ook steeds meer voor oudere mensen. Wie op Tinder gaat…
10 apps om nieuwe mensen te leren kennen10 apps om nieuwe mensen te leren kennenNieuwe mensen leren kennen gebeurt steeds vaker online. Een op de drie relaties start tegenwoordig zelfs online. Het is…
De slechtste openingszinnenDe meest afgezaagde openingszinnen hebben juist het tegengesteld effect. Zij zijn afstotelijk en geven een slechte indru…
Bronnen en referenties
  • http://www.volkskrant.nl/leven/met-tinder-bepaal-je-je-seksuele-marktwaarde-niets-meer~a3580640/

Reageer op het artikel "Tinder: Wat is het, hoe werkt het en openingszinnen"

Infoteur: Bankdrukker
Gepubliceerd: 09-04-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!