InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Tsū.co: een nieuw sociaal platform

Tsū.co: een nieuw sociaal platform

Tsū.co: een nieuw sociaal platform Tsū is een nieuw sociaal netwerk. Je zou denken dat dat niet zo interessant is. Tenslotte komen er wel vaker nieuwe sociale netwerken naar voren die het niet allemaal 'halen' op de markt. Het verschil met andere nieuwe sociale netwerken is dat tsū een verdienmodel heeft. Jij kunt als gebruiker geld verdienen door inhoud te delen op het netwerk.

Wat is tsū?

Qua lay-out lijkt tsū op Facebook. Je hebt een tijdlijn, die hier je 'Diary' heet. Verder kun je foto's posten en vriendverzoeken sturen. Ook kun je mensen volgen en mensen kunnen jou volgen. Je kunt de privacy van je berichten net als op Facebook veranderen in openbaar (Public) en alleen voor vrienden (Friends Only). Verder kun je het netwerk koppelen aan je accounts op Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram.

Uitspraak

Je spreekt tsū uit als 'sue' of 'ssu'.

 Tsū lijkt wat op Facebook, op de kleur en het verdienstenoverzicht na Tsū lijkt wat op Facebook, op de kleur en het verdienstenoverzicht na
Het grote verschil met Facebook is dat je bij tsū boven in je scherm een teller hebt met het aantal dollars dat je hebt verdiend. Bij 100 dollar kun je dit laten uitbetalen.

Hoe kun je je aanmelden?

Tsū kun je alleen gebruiken als je iemand kent die ook deel uitmaakt van het netwerk. Deze persoon kan je een code of een uitnodiging sturen zodat je je aan kunt melden.

Je aanmelden zonder uitnodiging

Er zijn online codes te vinden om je aan te melden voor tsū. Hiermee verdien je echter niet hetzelfde als wanneer je je via een persoon zou aanmelden. Hieronder vind je uitleg over het verdienmodel. Het is dus aan te raden om, als je gebruik wilt maken van Tsū.co, iemand te benaderen die al lid is.

Hoe verdien je geld met tsū?

Normaal gesproken verdient een netwerk zoals Facebook geld met de advertenties die getoond worden. Tsū verdient ook geld met advertenties, maar zij houden 10% van de inkomsten. De overige 90% wordt verdeeld. Maar liefst de helft van die 90% gaat naar degene die een bericht heeft geplaatst waarop de advertentie is getoond. De andere helft wordt opnieuw verdeeld, maar dan over degenen die door de plaatser van het bericht zijn uitgenodigd op tsū.

Goed doel

Zoals gezegd kun je het geld laten uitbetalen zodra je minimaal 100 dollar hebt verdiend. Je kunt er ook voor kiezen om een goed doel te steunen.

Overzicht

Onder het kopje Analytics zie je hoeveel geld je hebt verdiend en waarmee.

Uitgewerkte verdiensten

Stel je voor dat jij een dollar verdient met een geplaatst bericht. Degene die via jou op tsū is aangemeld, verdient dan 66 dollarcent. Degene die via die persoon is aangemeld, verdient 22 dollarcent. Degene die weer via die persoon is aangemeld, verdient 7 dollarcent.

Het is dus hetzelfde als het Piramide-principe. Hoe eerder je je hebt aangemeld, hoe meer profijt je ervan hebt omdat je hoger in de rangen zit. De vraag is natuurlijk ook of het winstgevend blijft, maar dat is aan de gebruikers. Voor sommigen verdient tsū de voorkeur boven Facebook en andere netwerken omdat de verdiensten van advertenties grotendeels naar de gebruikers zelf gaan.

Hoe snel kun je geld verdienen?

Tsū heeft een algoritme dat het niet bekendmaakt. Het kan hiermee een hele tijd duren voordat je verdiensten ziet. Je zou de website volgens de makers eerder moeten zien als het nieuwe Facebook, waarbij je geld kunt verdienen met wat je normaal gesproken ook op Facebook zou doen: inhoud posten die leuk is voor anderen om te lezen.

 Een grote knop op Tsū.co laat zien waar je moet klikken om te laten uitbetalen. Een grote knop op Tsū.co laat zien waar je moet klikken om te laten uitbetalen.

Bedrijven op tsū

Als bedrijf kun je momenteel geen aparte pagina aanmaken. Wel kun je inhoud plaatsen over je bedrijf en/of adverteren op tsū.

Niet toegestaan

Op Facebook zie je vaak dat bedrijven posts plaatsen met 'like en win'. Dit is op de site niet toegestaan. Je mag niet vragen of mensen je willen volgen, of zomaar toe willen voegen. Vanzelfsprekend is seksuele en discriminerende inhoud ook niet toegestaan om te plaatsen.

Vrij vertaald: 'Ons platform is gebouwd op een community die kwaliteit belangrijker vindt dan kwantiteit. Natuurlijk begrijpen wij het als iemand uit enthousiasme veel vrienden en volgers wil hebben op het netwerk, maar de vraag "wil je me alsjeblieft volgen?" zou niet nodig moeten zijn. Je bouwt alleen goede netwerkrelaties op door vertrouwen en oprechte interesse. Mensen volgen je vanzelf als je inhoud interessant is. Plaats originele content!'

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://digitaleconomy.siterubix.com/asked-about-the-inspiration-for-the-social-media-network-that-pays-you-to-friend/tsu-for-business
  • http://www.billboard.com/articles/business/6289183/tsu-launches-as-first-social-payment-platform
  • https://www.tsu.co/faq
  • https://docs.google.com/document/d/1rC2sj_t45nsqqAGfgGKp9BZ9VoRMbArH56EAhLpvtnY/edit

Reageer op het artikel "Tsū.co: een nieuw sociaal platform"

Infoteur: Maresa
Gepubliceerd: 28-11-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Special: Social Media
Schrijf mee!