InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Waar moet je aan denken bij het beginnen van een website?

Waar moet je aan denken bij het beginnen van een website?

Waar moet je aan denken bij het beginnen van een website? Vandaag de dag staat het internet vol met websites. Maar ook jij zelf kan een website hosten en beheren. Hieronder staat informatie over hoe je zelf een website kunt beginnen.

Onderwerp

Voordat je een website begint is het natuurlijk belangrijk dat je een bepaald onderwerp hebt waar je website over gaat. Als je een bedrijf of instelling hebt is het onderwerp makkelijk te verzinnen. Maar ben je van plan een website te beginnen over een niet zo specifiek onderwerp, denk dan goed na over de naam van je website, het hoofdonderwerp en het doel.

Hosten

Het hosten van je website is het belangrijkste wat je moet regelen. Zonder een host zou je website nooit online te zien zijn. Het is dus de bedoeling dat je een domein aanvraagt bij een host. Dit is niet gratis maar zeker niet duur. Voor enkele tientallen euro’s per jaar kun je al een website hosten. Er zijn verschillende hosten met verschillende prijzen voor een domein. Kies zorgvuldig uit welke het beste bij jou past. Als je een domein hebt aangevraagd en je gegevens hebt ingevuld zul je na enige tijd de gegevens en informatie ontvangen om je website te beheren. Vanaf nu is je website online op het gekozen domein.

Designen

Het designen, ontwerpen, van je website is een belangrijk concept als je een website wilt hebben met veel bezoekers. Door middel van software (bijvoorbeeld Dreamweaver of Frontpage) kun je je eigen website ontwerpen. Dit is echter niet voor iedereen weggelegd. Het ontwerpen van je eigen website is een taak die veel tijd kost en waar veel kennis voor nodig is. Het is daarom ook mogelijk om een website-designer in te huren en het ontwerp aan hem/haar over te laten. Hieraan zijn vaak wel relatief hoge kosten verbonden.

Bezoekers werven

Als je een website hebt waar je geld mee verdient door middel van advertenties of iets dergelijks, is het belangrijk dat je (veel) bezoekers hebt. Het is daarom erg belangrijk dat je, nadat je website online is, bezig bent met het ‘promoten’ van je website. Als je een origineel onderwerp hebt waar weinig websites van over bestaan maar veel vraag naar is, is het vrijwel logisch dat je automatisch bezoekers krijgt. Echter, als je een website hebt met een onderwerp waar al veel websites van over bestaan, is het belangrijk dat jouw website eruit springt. Het is daarom belangrijk dat je website er gebruiksvriendelijk uit ziet, en dat je snel gevonden wordt bij Google. Dit gebeurt als je je website veel vernieuwd, er veel websites naar jouw website linken, je veel terugkomende bezoekers hebt, etc.

Voordat je een website begint dien je goed na te denken over het onderwerp, hoe je de website gaat ontwerpen, hoe je hem onderhoudt, hoe je aan bezoekers komt, en de rest. Erg veel dingen om over na te denken dus. Doe dit goed voordat je een jaarlijks bedrag af laat schrijven en je website online laat zetten.
© 2008 - 2019 Grotefrits, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het opzetten van een website - WebhostingHet opzetten van een website - WebhostingBij het opzetten van een website komt veel kijken, zo ook het hosten van je website. Hier lees je alle informatie en tip…
Een website maken met HTML en FTPEen website maken met HTML en FTPEen website bouwen is moelijk, je hebt FTP software nodig en je moet html kennis hebben. Vaak blijven domeinen gewoon le…
Gratis website hosting: Beste gratis webhosting providersGratis website hosting: Beste gratis webhosting providersGratis hosting is heel erg interessant voor mensen, die voor de eerste keer een eigen website lanceren of een webwinkel…
Domeinnaam registreren, hoe doe je dat?Domeinnaam registreren, hoe doe je dat?Domeinnaam registreren, waar moet u beginnen? Wereldwijd zijn er al miljarden domeinnamen geregistreerd. Lang niet al di…

Reageer op het artikel "Waar moet je aan denken bij het beginnen van een website?"

Reactie

Tony de Bree, 27-05-2008 09:52 #1
Leuk artikel. Ik denk alleen dat het wel degelijk nog eenvoudiger kan. Ik raad mensen aan om bv een blog te beginnen en ook op basis van beschikbare tijd en geld een combinatie van online business modellen te kiezen. Bv via je blog hot products van Clickbank in JOUW niche verkopen.

Daarnaast raad ik mensen die bv het risico lopen om (op termijn) hun baan te verliezen, alvast te beginnen met online ondernemen in deeltijd: dan wen je alvast, je merkt of het iets voor je is en je loopt (nog) geen grote risico's.

Zie ook mijn presentatie bij het Dialogues House van ABN AMRO afgelopen week.

Mvg
Tony de Bree

n.b. Nog een laatste tip: Google "loves" blogs.

Infoteur: Grotefrits
Gepubliceerd: 02-02-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 1
Schrijf mee!