InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Enzo en Milan Knol: videobloggers of vloggers YouTube

Enzo en Milan Knol: videobloggers of vloggers YouTube

Enzo en Milan Knol: videobloggers of vloggers YouTube Ouderen kennen Enzo en Milan Knol mogelijk niet, maar bij veel jongeren zijn de broers heel bekend. Ze zijn namelijk grote sterren op YouTube: videobloggers of ook wel vloggers genoemd. Milan runt twee kanalen op YouTube samen met zijn personeel en de kanalen zijn samen goed voor ongeveer vijf miljoen views per maand. Enzo plaatst sinds juni 2013 iedere dag een video op YouTube over wat hij meemaakt en een Minecraft Survival video. Het gaat de broers niet om het geld maar om het plezier wat ze beleven aan het delen van hun video's. Ben je groot fan dan kun je via internet kleding kopen: Knolpower kleding. In 2016 komt er een film uit, waarin Enzo Knol een van de hoofdrollen zal spelen: Offline. Verder spreekt Enzo de stem in van Chuck in de film Angry Birds, ook in 2016.

Inhoud artikel

Milan Knol (grote broer van Enzo Knol)

  • Voornaam: Milan
  • Achternaam: Knol
  • Geboortedatum: 13 september 1991
  • Afkomstig uit: Assen

Milan Knol was al veel eerder actief met het uploaden van video's dan zijn jongere broertje Enzo. Hij stopte met school om vol voor YouTube te gaan omdat hij van uitdagingen houdt en ondernemen volgens hem in de familie zit. Hij is zeer populair op platform YouTube en heeft al enorm veel views gekregen. Hij heeft een eigen kanaal DitIsMilan (videoblog), maar is daar veel minder actief op dan in het begin. Wel steekt hij heel veel energie in zijn gaming kanaal: DagelijksHaaDee. Op dit kanaal kun je iedere dag een paar nieuwe gaming video's bekijken. Deze video's worden opgenomen door het DagelijksHaaDee team. Milan heeft Enzo geholpen om bekend te worden. Milan laat zich ook op Twitter gelden, hij heeft bijna honderdduizend volgers.

Enzo Knol

  • Voornaam: Enzo
  • Achternaam: Knol
  • Geboortedatum: 8 juni 1993
  • Afkomstig uit: Assen

Wat doet Enzo Knol?

Enzo is video blogger, ook wel vlogger genoemd, op YouTube. Het maken van video's is zijn fulltimebaan. Enzo filmt dagelijks wat hij meemaakt. Daarnaast maakt hij iedere dag een Minecraft Survival video. Bij dit laatste werkt hij vaak samen met Colin van kanaal Koolein. Enzo rookt niet en drinkt geen alcohol. De vlogs van Enzo geven jongeren steun, hij kan ze door de dag heen slepen met zijn Knolpower.

Video's van wat Enzo dagelijks meemaakt

Iedere dag (sinds 9 juni 2013) neemt Enzo zijn camera mee en filmt wat hij allemaal meemaakt. Deze video blogs, ook wel vlogs genoemd, zet Enzo altijd om 16.00 uur op zijn kanaal. Hij heeft al meer dan een miljoen abonnees. Enorm veel views op een dag en de blauwe duimpjes omhoog zijn bijna niet te tellen. Enzo doet alles alleen, dus filmen, bewerken en het uploaden. Enzo maakt soms grapjes waarbij hij zijn moeder betrekt, dat vindt ze lang niet altijd leuk. Ze vond het dan ook geen ramp toen Enzo het huis verliet (2014) om op zichzelf te gaan wonen in Hilversum samen met een vriend (Mark Hoekx). In 2015 verhuisde Enzo opnieuw, dit keer naar Utrecht. Daar woonde hij samen met Davy. In maart 2016 ging Enzo samenwonen met zijn vriendin Dee in Zeist.

Minecraft Survival video

Meer dan honderdduizend views per dag haalt Enzo met Minecraft Survival video op zijn kanaal. Minecraft is een populair spel bij jongeren en daar heeft Enzo slim op ingespeeld. Enzo speelt het spel en bespreekt de meest grappige en soms ook aparte items. Een facecam zorgt voor interactie met de mensen die kijken. Af en toe haalt Enzo grapjes (pranks) uit in de Minecraft Survival video's om nog meer kijkers te trekken. Er zijn al heel veel afleveringen gemaakt, maar het blijft leuk omdat Minecraft een leuke game is en niet snel zal vervelen.

Websites met als onderwerp Enzo Knol

Op dit moment kom je op internet drie websites tegen met als onderwerp Enzo Knol. De officiële website van Enzo is knolpower.nl. De andere twee sites enzoknol.org en enzoknol.net zijn geen officiële pagina's van Enzo Knol, maar je kunt er wel heel veel informatie vinden. Enzoknol.org is opgezet door Dennis van de Ven om trouwe fans van Enzo op de hoogte te houden over alles rond Enzo Knol. Verder is de site ook bedoeld om iedereen kennis te laten maken met Enzo. Kijk op de websites voor het Knolpower Texture Pack, Enzoknol Survival Map, het bestellen van kleding, de laatste nieuwtjes.

Is Knol de echte achternaam van Enzo en Milan?

Vroeger hadden de broers een andere achternaam: Erkelens. Maar na de scheiding van hun ouders kregen Enzo en Milan de achternaam van hun moeder (Knol). In vlog 431 met als onderwerp gescheiden ouders, vertelt Enzo het heftige verhaal over de scheiding en over de band (die hij niet heeft) met zijn vader. Je kunt dan begrijpen waarom hij het moeilijk heeft met een vraag die vaak gesteld wordt: waar is je vader? Ook met zijn eerste stiefvader had Enzo geen goede band, gelukkig wel met de huidige vriend van zijn moeder.

Hoeveel geld verdient Enzo Knol?

Deze vraag wordt hem vaak gesteld bijvoorbeeld op de radio in de show van Radio 538. Enzo vindt het niet nodig dat de buitenwereld dit weet. Hij haalt zijn plezier uit het maken van de video's en geld vindt hij niet zo belangrijk, als hij er maar van kan leven.

Enzo Knol, ambassadeur van de blauwe kaart

De blauwe kaart is een initiatief van de KNVB. De kaart maakt onderdeel uit van de campagne Naar een veiliger sportklimaat. De KNVB voelt zich medeverantwoordelijk om sportiviteit en respect op en rond de velden aan te moedigen. Enzo Knol is gevraagd om ambassadeur te worden.

Man met Schnor: trui met capuchon / Bron: Foto infoteurMan met Schnor: trui met capuchon / Bron: Foto infoteur

Knolpower kleding en andere spullen

Op knolpower.nl vind je een overzicht wat je kunt kopen via de webshop. Het gaat om kleding (onderverdeling in kids, mannen, vrouwen). Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit een crewnek, hoodie, een pet, muismat, sleutelhanger, ID-tag. Ook een Minecraft t-shirt behoort tot de mogelijkheden. Een rugzak is in de maak. Knolpower kleding is niet goedkoop, maar de prijs waard (goed materiaal).

Boek: Knolpower!

Eind oktober 2015 presenteerde Enzo zijn boek Knolpower! Leer in een spoedcursus hoe je moet vloggen, lees de interviews met fans van Enzo en geniet van het overzicht met de beste vlogs en bloopers. Verder staat er een stripverhaal in over de meet & greet met fans op het Jaarbeursplein in Utrecht en jeugdfoto's van Enzo (in Assen). Interviews met: Dee de vriendin van Enzo, zijn moeder Irma, broer Milan, opa en oma Knol. Je kunt het boek alleen kopen via de webshop van Enzo.

Enzo op televisie

Enzo is al een paar keer op televisie geweest: bij Zapplive en bij RTL Late Night. Op 22 oktober 2014 was Enzo te gast bij de dagelijkse late night talkshow van (Jeroen) Pauw.

Filmrollen Enzo Knol

Redline in animatiefilm De Notenkraak

In februari 2015 wordt bekend dat Enzo zijn eerste filmrol te pakken heeft. Hij mag de stem inspreken van Redline (muis) in de animatiefilm De Notenkraak. De film gaat over een eekhoorn die verantwoordelijk is voor het opbranden van de wintervoedsel van de dieren uit een park. Om het weer goed te maken wil hij een notenwinkel gaan overvallen. Op 15 april 2015 kwam de film uit.

Komedie Offline

Enzo gaat een van de hoofdrollen vertolken in de speelfilm Offline. Onderwerp: wat gebeurt er met de Nederlandse bevolking als het hele land offline gaat voor langere tijd door een internet blackout. De film van regisseur Iván López Núñez zal in 2016 gedraaid worden in de bioscopen. Enzo Knol speelt zichzelf in de film.

Chuck in animatiefilm Angry Birds

Op maandag 4 april 2016 maakte Enzo Knol bekend dat hij de stem van Chuck, een ADHD-vogeltje, gaat inspreken. Het is de eerste keer dat Enzo een van de hoofdrollen heeft bij een animatiefilm als voice-over. In de Nederlandse versie van Angry Birds doen ook mee: Isa Hoes, Eddy Zoëy, Frank Lammers en Ruben Nicolai.
Gerelateerde artikelen
Angry Birds: De Film, succesvol spel komt met animatiefilmAngry Birds: De Film, succesvol spel komt met animatiefilmDe Angry Birds zijn wereldwijd bekend geraakt door het succesvolle computerspel. 18 mei 2016 komt Angry Birds: De Film u…
Vloggers zijn niet te onderschatten sociale influencersVloggers zijn niet te onderschatten sociale influencersVroeger keken jongeren op naar tv-sterren en popiconen. Posters van deze idolen hingen op kamers en jongeren hadden stie…
Angry Birds, een fenomeenAngry Birds, een fenomeenDe bekendste spelletjesapp is Angry Birds. Iedereen die wel eens een spelletje speelt op zijn smartphone of tablet, zal…
Hoe kun je geld verdienen met vloggen?Hoe kun je geld verdienen met vloggen?Vloggen betekent dat je video blogs maakt. Eén van de bekendste vloggers uit Nederland is waarschijnlijk wel Enzo Knol,…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Peggy Marco, Pixabay
  • http://enzoknol.org/minecraft-survival-serie
  • http://enzoknol.org/knolpower-kleding-kopen
  • http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/3640124/2014/04/23/Videoblogger-Milan-Knol-verovert-YouTube.dhtml
  • http://wikker.nl/personen/enzo-knol
  • Geraadpleegd op 4 april 2016:
  • http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/film/25534738/__Hoofdrol_voor_Enzo_Knol_in_Angry_Birds__.html
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Enzo en Milan Knol: videobloggers of vloggers YouTube"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 16-09-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!