InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Gratis virusscanners downloaden

Gratis virusscanners downloaden

In dit artikel: een overzicht van gratis virusscanners. Voor de meeste virusscanners moet je betalen. Toch is er een redelijk aanbod aan gratis virusscanners. Je kunt ze downloaden via internet of installeren op de computer.

Spyware

In dit artikel kom je geregeld de term "spyware" tegen. Spyware is het verzamelen (en delen) van informate over de computer gebruiker aan een externe partij. Het doel is het verdienen van geld. Niet alle gratis virusscanners rekenen af met spyware.

House Call virusscanner

De computer kan online worden gescand op virussen. Je virussen worden verwijderd. Als dit niet mogelijk is, kun je er ook voor kiezen om het besmette bestand te laten verwijderen. Deze gratis virusscanner wordt regelmatig geüpdatet, zodat nieuwe bedreigingen worden opgespoord.

AVG Anti Virus Free Edition

De AVG Anti Virus Free is een van de bekendste gratis virusscanners op het moment. Wereldwijd wordt er gebruikgemaakt van deze virusscanner. Hij staat dan ook op plaats 1 in de top 10 van de meest gedownloade en best beoordeelde gratis virusscanners. De computer is ook tegen nieuwe virussen beschermd, omdat het systeem regelmatig wordt bijgewerkt. Voor optimale bescherming is het volledige pakket tegen betaling te downloaden.

Avast Antivirus

De “avast 4 Home Edition” is gratis te downloaden en te gebruiken, mits deze virusscanner niet wordt aangewend voor commerciële doeleinden.

Anti Vir Personal Edition

Dit is een gratis virusscanner uit Duitsland, die regelmatig wordt bijgewerkt. 1 a 2x per week worden de virussen bijgewerkt. Hij scant echter niet op spyware.

PC Tools Antivirus

Deze virusscanner biedt niet alleen bescherming tegen virussen, maar ook tegen wormen en trojans. Het hele systeem kan worden gescand en zo kunnen virussen worden gedetecteerd en verwijderd. De software zoekt automatisch naar updates. Scoort gemiddeld een voldoende op het gebied van bescherming en herstel van het systeem.

Microsoft Security Essentials

Gratis virusscanner van Microsoft, die ook spyware scant. Wordt automatisch geüpdatet en scoorde goed in een test van virusscanners.

Beste anti virusscanners

Nu volgt de top 3 van de best beoordeelde en meest gedownloade gratis virusscanners.
  • AVG Antivirus 2011
  • Avira AntiVir Personal - Free Antivirus
  • Avast Home Edition - Free Antivirus
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Gratis virusscanners downloaden"

Infoteur: Rebeccahoogers
Gepubliceerd: 27-12-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Schrijf mee!