InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Hoe verwijder je het programma ‘My Security Engine’?

Hoe verwijder je het programma ‘My Security Engine’?

Hoe verwijder je het programma ‘My Security Engine’? My Security Engine is een misleidende antivirus scanner die zogenaamd virussen en spyware vind die er niet zijn. Het komt vaak gebundeld met andere malware of trojan horses.

Wat het programma doet

My Security Engine wordt op je pc geïnstalleerd met een zogenoemde Trojan horses. Trojan horses zijn programma’s die zich voordoen als normale programma die u wilt downloaden. Bijvoorbeeld MSN Messenger of Skype. Eenmaal geïnstalleerd, zal dit programma starten en meteen beginnen met scannen van de computer. Het geeft dan beveiligingswaarschuwingen zodat u denkt dat uw computer is geïnfecteerd met malware. Ten slotte, wordt u gevraagd te betalen voor een volledige versie van het programma om de infecties die niet bestaan te verwijderen. Rechtsonder komt een icoontje te staan die eruit ziet als het beveiligingcentrum in Windows XP. Als u de melding weg klikt komt hij telkens met de melding om het programma toch te kopen. Daarmee word het lastig om met uw computer te werken.

Het verwijderen van ‘My Security Engine’

Dit programma kan niet verwijderd worden met een virusscanner omdat Windows denkt dat dit een virusscanner is. Als er al een virusscanner op stond dan is dit programma uitgeschakeld en zal het niet werken als My Security Engine actief is. Daarom sluiten we het programma handmatig af met een batchfile. De bachfile sluit het programma om hem daarna te verwijderen met een anti malware programma. Klik op deze link om de batchfile uit te voeren. Start de pc daarna niet opnieuw op.

Anti Malware programma

Nadat de batchfile rkill.com is uitgevoerd, kunnen we nu verdergaan om het ongewenste programma te verwijderen. Om het ongewenste programma te verwijderen laten we de pc scannen op malware. Malware staat voor ongewenste reclame. Een anti malware programma controleert op bijvoorbeeld trojan horses en verwijderd ze daarna. Het programma dat we gaan gebruiken heet Malware Bytes. Als u het geïnstalleerd en geüpdate hebt, laat u het programma scannen op malware. Als dat is gebeurd, zou My Security Engine verwijderd zijn.

Handmatig verwijderen

Is dit lastige programma nog niet verwijderd, dan kunt u op deze pagina het programma handmatig verwijderen.
Hier staat stap voor stap hoe u het programma kunt verwijderen.

Hoe te voorkomen

Download minimaal een gratis virusscanner zoals AVG. Mijn mening is om een virusscanner te kopen. De gratis virusscanners scannen niet als u een website bezoekt of een bestand opent. Dit gebeurt meestal achteraf bij de geplande scans. Kaspersky, Norman of Symantec zijn up to date virusscanners die u kunnen beschermen tegen dit soort programma’s.
© 2010 - 2018 Harmus85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe verwijder je het programma ‘My Security Engine’?"

Reactie

Jan Kloet, 13-10-2010 13:53 #1
Het lezen van de door U gegeven informatie heeft mij gerustgest gesteld en ik hoop my security engine met behulp van Uw informatie te kunnen verwijderen zodat ik op een normale wijze kan internetten bedankt

Infoteur: Harmus85
Gepubliceerd: 04-06-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Reacties: 1
Schrijf mee!