InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Hoe verwijder je het programma 'Advanced Virus Remover'?

Hoe verwijder je het programma 'Advanced Virus Remover'?

Hoe verwijder je het programma 'Advanced Virus Remover'? 'Advanced Virus Remover' is een misleidend antivirus programma dat zich met behulp van een 'trojan horse' op de computer kan installeren. Het programma geeft regelmatig vervelend pop-ups, maakt je computer traag en probeert je de complete versie van Advanced Virus Remover te laten kopen. In dit artikel lees je meer over dit programma en hoe je het kunt verwijderen.

Wat is 'Advanced Virus Remover'?

Zo krijg je het op je computer

Het programma 'Advanced Virus Remover' wordt op je computer geïnstalleerd door middel van zogenaamde 'trojan horses' met de naam Zlob of Vundo. Trojan horses zijn een soort virussen die programma's ongevraagd op je computer kunnen installeren, bijvoorbeeld wanneer je een onbeveiligde website bezoekt. Soms kan het ook gebeuren dat computergebruikers het programma geïnstalleerd krijgen samen met andere (veilige) software, bijvoorbeeld over MSN Messenger. Advanced Virus Remover wordt vaak geïnstalleerd onder het mapje 'Program Files' op een computer. Op je bureaublad en rechts onder in de taakbalk van je computer staat een klein pictogrammetje van het programma (een schild) met vier kleuren: geel, groen, rood en blauw.

Zo werkt Advanced Virus Remover

Mensen die Advanced Virus Remover op de computer hebben staan kunnen last hebben van de volgende dingen:
  • Vervelende pop-ups met teksten als 'uw computer loopt groot gevaar'
  • Een trage computer
  • Zogenaamde virusscans die ongevraagd worden uitgevoerd (bijvoorbeeld bij het opstarten)
  • Reclame waarin gevraagd wordt de complete versie van Advanced Virus Remover te kopen

Deze dingen maken het erg lastig om rustig op de computer te werken want er moeten steeds opkomende vensters worden weggeklikt. Ook erg vervelend is dat het programma blijft proberen je aan te zetten tot de koop van de complete versie 'Full Version' van Advanced Virus Remover voor $49,95.

Wat kun je doen tegen Advanced Virus Remover?
Het advies luidt om dit programma zo snel mogelijk proberen te verwijderen. Ga niet over tot aankoop van de complete versie van Advanced Virus Remover; het helpt je van de regen in de drup. Hoewel het lastig kan zijn om Advanced Virus Remover van je computer te verwijderen, lukt het veel mensen wel. Lees verder in dit artikel om te zien hoe je het programma kunt verwijderen.

Verwijderen van Advanced Virus Remover

Virusscanner

Een simpele manier om Advanced Virus Remover van je computer te verwijderen is door je normale (goedwerkende) antivirussoftware een scan te laten uitvoeren. In een aantal gevallen zal de antivirussoftware Advanced Virus Remover als een bedreiging zien voor je computer en deze in 'quarantaine' stellen. In veel gevallen zall de virusscanner aan andere naam voor het programma weergeven, bijvoorbeeld: 'SoftStrip'. Gratis antivirus programma's van Symantec of AVG kunnen al toereikend zijn bij het verwijderen van Advanced Virus Remover. Wanneer het lastig is om de virusscan uit te voeren (bijvoorbeeld door een zeer trage computer of doordat je software niet kunt downloaden) kun je ervoor kiezen om de scan uit te voeren in de Veilige Modus van de computer. Bij het opstarten van de computer moet je dan op F8 drukken.

Anti-Malware

Een tweede manier om Advanced Virus Remover te verwijderen is door een 'Anti-Malware' programma te installeren. Malware staat voor ongewenste reclame. Een anti-malware programma is speciaal ontwikkeld om bijvoorbeeld trojan horses die pop-ups e.d. met zich meebrengen te verwijderen. Klik hier voor een gratis Anti-Malware programma ('Malwarebytes'). Nadat je het programma hebt geïnstalleerd op je computer kun je Advanced Virus Remover laten verwijderen.

Handmatig verwijderen

Een laatste manier om Advanced Virus Remover te verwijderen is door dit handmatig te doen. Dit wordt echter alleen aangeraden voor mensen die veel werken met de computer en hier veel van weten. Door handmatig files te verwijderen kun je namelijk veel schade aanrichten in de computer waardoor die niet meer wil opstarten etcetera. Op http://www.411-spyware.com/remove-advanced-virus-remover/nl/ kun je stap voor stap lezen hoe je het programma Advanced Virus Remover in de 'Register Key' kunt verwijderen.
Gerelateerde artikelen
Oplossingen voor een te donker uitgevallen haarkleuringHaarverf van de drogist heeft de vervelende eigenschap vaak een stuk donkerder uit te vallen dan de kleur op het doosje…
Alles over een worm virusWat is een worm virus, wat doet een worm virus, hoe komt een worm virus op mijn pc, hoe verwijder ik een worm virus, hoe…
Secondelijm verwijderen van huidSecondelijm verwijderen van de huid is zeer lastig, omdat secondelijm zich zeer snel hecht aan bijna alle materialen. Bi…
CMV - Het cytomegalovirusHet cytomegalievirus (ook wel cytomegalovirus genoemd) of CMV is een virus dat bij een gezonde persoon geen schadelijke…
Redirect virus verwijderenRedirect virus verwijderenVirussen vormen een grote bedreiging voor het functioneren van je computer, zeker wanneer je geen anti-virus software ge…

Reageer op het artikel "Hoe verwijder je het programma 'Advanced Virus Remover'?"

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 25-11-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Schrijf mee!