InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Gratis bloggen met Blogger.com - account aanmaken + blog

Gratis bloggen met Blogger.com - account aanmaken + blog

Gratis bloggen met Blogger.com - account aanmaken + blog Wilt u, zonder dat u het wat kost, een gratis blog bijhouden? In dit artikel leggen wij u uit hoe het mogelijk is om een gratis blog te starten op de site Blogger.com. Voordelen van het starten van een blog op deze site zijn onder andere dat het eenvoudig is en er geen technische kennis voor nodig is.

Wat is een blog?

Een blog of ook wel weblog is een online dagboek alwaar u dagelijks nieuwe berichten kunt plaatsen. U kunt zelf bepalen wat er op u op uw blog wilt plaatsen. Veel mensen plaatsen hun dagelijkse belevenissen of informatie over een bepaald onderwerp. Het starten van een blog is een goede manier om te beginnen met het maken van uw eigen sites op het internet. Op die manier is het mogelijk om informatie te plaatsen op het internet waarna iedereen het kan lezen.

Wat is Blogger.com?

Blogger.com is gratis, eenvoudig te gebruiken en voor iedereen toegankelijk. Blogger is momenteel eigendom van Google waardoor u er altijd zeker van bent dat er aandacht wordt besteed aan de dienst en de werking ervan. Doordat Blogger.com eigendom is van Google, worden de nieuwe berichten doorgaans snel aan de index van Google toegevoegd. Op die manier kunt u snel informatie uit wisselen met andere gebruikers wereldwijd!

Bedenk een titel voor uw blog

Bedenk vervolgens een pakkende titel voor uw blog. Per Google account (een Google account is gratis aan te maken) kunt u meerdere blogs en titels aanmaken. Wanneer iets niet goed werkt is het altijd mogelijk om opnieuw te beginnen. Bij het kiezen van een titel dient u onder andere op de volgende zaken te leggen:

  • Kies een pakkende naam die niet te lang is en eenvoudig te onthouden is.
  • Geef uw blog een naam die gerelateerd is aan het onderwerp, op die manier zal uw blog beter scoren in de zoekmachines.
  • Koppel een professioneel domeinnaam aan Blogger.com, anders eindigt uw site altijd op blogspot.com wat minder professioneel oogt.

Een sjabloom selecteren

Een groot voordeel van Blogger.com is het feit dat u zelf een ontwerp kunt kiezen. Het is dus niet nodig om zelf een site te designen. Kies een sjabloon die past bij de sfeer van uw blog, zodat alles overzichtelijk en duidelijk overkomt.

Beginnen met bloggen

U bezit nu uw eigen blog, en u kunt meteen beginnen met het bloggen. Druk op de knop starten met bloggen om uw eerste bericht te publiceren. Het geheel is erg simpel aangezien u uw berichten gewoon kan intypen en publiceren.

Nadat u een post getypt heeft kunt u in de labels voor dit bericht balk zoekwoorden invoeren waarmee bezoekers uw artikelen later beter kunnen vinden. Vergeet niet uw zoekwoorden in te voeren!

Geld verdienen met uw blog

Het is tevens mogelijk om door middel van Google AdSense geld te verdienen met uw blog. U verdient dan geld wanneer er iemand op uw advertentie klikt!
© 2010 - 2014 Webmaster126, gepubliceerd in Tutorials (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bloggen voor fun en voor winstEen blog is een online versie van een dagboek waar mensen bijna alles neerpennen en tentoonstellen - hun opinies, foto's…
Geld verdienen met bloggen (beginners)Steeds meer mensen realiseren zich dat bloggen een van de beste manieren is om uw eigen online bedrijf te starten. Het v…
De kunst van het bloggenHet schijnt tegenwoordig steeds meer 'in' te zijn: het (web)loggen. Maar zijn er eigenlijk regeltjes voor het webloggen…
Start je eigen weblogStart je eigen weblogEen weblog (afgekort: blog) is een website waarbij regelmatig nieuwe artikelen geplaatst worden in een omgekeerd chronol…
Wat is een blog of weblog? Iedereen aan het bloggen!Wat is een blog of weblog? Iedereen aan het bloggen!Bloggen, het is een woord dat al een vijftal jaar erg populair is bij internettend Nederland en de rest van de wereld. O…

Reageer op het artikel "Gratis bloggen met Blogger.com - account aanmaken + blog"

Infoteur: Webmaster126
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Schrijf mee!