InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Sunnieday, het online spel

Sunnieday, het online spel

Sunnieday is een online spel wat gratis gespeeld kan worden. Sunnieday lijkt op het populaire Habbo Hotel maar is minder commercieel gericht. Dit betekent dat niet voor alle dingen op Sunnieday "echt" geld betaald hoeft te worden.

Wat is Sunnieday

Sunnieday is een online spel wat gratis gespeeld kan worden. Sunnieday lijkt op het populaire Habbo Hotel maar is, buiten Bel-Credits, volledig gratis. In Sunnieday leef je in een virtuele wereld van plezier en vermaak. Het is de bedoeling om zelf kamers aan te maken. Deze kamers kunnen dan zelf ingericht worden met meubels. Meubels kunnen gekocht worden in de meubelshop. Sunnieday kan hier gespeeld worden.

Hotel-Credits
Hotel-Credits is een vorm van geld in Sunnie Day. Iedere twee dagen krijg je er Hotel-Credits bij. Met deze credits kunnen bijvoorbeeld meubels voor je kamers gekocht worden.

Bel-Credits
Omdat de website veel kosten maakt aan het onderhouden van de website, zien zij zich genoodzaakt voor sommige spullen Bel-Credits te vragen. Huisdieren kunnen bijvoorbeeld alleen maar gekocht worden met Bel-Credits.

Meubelshop
In de meubelshop kan van alles gekocht worden. Buiten het kopen van meubels voor je kamers, kan je hier ook badges, huisdieren en zelfs hele rivieren kopen! In de meubelshop kunnen ook "rare" spullen gekocht worden. Een aantal rare's zijn;
  • Biljard tafels
  • Roulet tafels
  • Draken eieren
  • Huisdieren
  • Knuffelberen
  • Gokkast
  • Badges
  • Lampen
  • Strandstoelen

Solliciteren
Op Sunnieday kan er ook gewerkt worden. Om ergens te kunnen werken moet er eerst gesolliciteerd worden. Dit kost 23 Bel-Credits. Je moet dan invullen wat voor werk je wilt gaan doen. Als beloning hiervoor krijg je extra credits. Ook kan er in de echte wereld reclame gemaakt worden voor Sunnieday.

Events
Door Sunnieday worden ook events georganiseerd. Dit zijn speciale feesten met een thema. Voorbeelden hier van zijn Halloween, Sinterklaas en Kerstmis.

Regels
Om iedereen tevreden te houden in sunnieday zijn er een aantal regels opgesteld. Wanneer er niet aan deze regels gehouden kan worden zal het des betreffende account geblokkeerd worden.

"Quotatie van Sunnieday"
  1. Niet op iemand anders zijn poppetje inloggen en die bestelen
  2. Geen schelden of Rasistische/Discriminerende opmerkingen.
  3. Geen seksuele activiteiten.
  4. Geen kamers maken met beledigende of seksuele inhoud.
  5. Geen Persoonlijke informatie aan andere sunnies geven onder andere: Telefoon nummer, Adres enzovoorts.
  6. Geen reclame maken voor andere websites.
  7. Altijd naar staff luisteren.
  8. Niet voordoen als sunniestaff als je dit niet bent
  9. Geen Missies met bovengenoemde regels erin

Hoe maak je een account aan?

Om Sunnieday te kunnen spelen moet er eerst een account aangemaakt worden.
  • Stap 1: Kies een uiterlijk
  • Stap 2: Kies een gebruikersnaam
  • Stap 3: Kies een wachtwoord
  • Stap 4: Herhaal het wachtwoord
  • Stap 5: Vul je geboortedatum in
  • Stap 6: Vul je e-mail adres in
  • Stap 7: Herhaal je e-mail adres
  • Stap 8: Spelen maar!
© 2009 - 2014 VMusic, gepubliceerd in Tutorials (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Habbo Hotel: Geld inleveren voor virtuele meubels?Habbo Hotel: Geld inleveren voor virtuele meubels?Habbo Hotel of gewoon Habbo is een gratis internet spel. Habbo begon oorspronkelijk als een Fins project om uiteindelijk…
Habbo Hotel, de online hit voor tieners!Habbo Hotel, de online hit voor tieners!Habbo Hotel is een website die voornamelijk bedoeld is voor tieners van 10 t/m 15 jaar. Op deze internetsite, is het mog…
Hoe maak ik een account aan bij Habbo Hotel?Habbo Hotel is een grote online gemeenschap waar iedereen een gratis account kan aanmaken. Hoe maak je een account aan b…
Habbo Hotel, het hacken van wachtwoorden is strafbaarHabbo Hotel krijgt regelmatig klachten van ouders en kinderen, dat een account gehackt is. Iemand heeft het wachtwoord v…
Phishing, wat is dat?Phishing, wat is dat?Stel dat u een e-mail ontvangt van uw bank, waarin de bank u verzoekt om op de link in de e-mail te klikken en in te log…
Bronnen en referenties
  • www.sunnieday.net

Reageer op het artikel "Sunnieday, het online spel"

Reactie

Annabelle, 28-12-2011 23:20 #1
Sunnieday is een erg leuk spel, vooral voor de mensen die geen geld mogen uitgeven aan Habbo, maar het spel wel helemaal geweldig vinden. Op Sunnieday word je ook niet afgerekend op het uiterlijk of het bezit van je Sunnie; alles is toch gratis!

Infoteur: VMusic
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Reacties: 1
Schrijf mee!