InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Hoe verwijder je een Hyves account?

Hoe verwijder je een Hyves account?

Hoe verwijder je een Hyves account? Je hebt zoals heel veel Nederlanders een Hyves-account aangemaakt. Maar Hyves is niet wat je ervan gedacht had. Je besluit je Hyves te verwijderen. Dat moet een kwestie zijn van één muisklik, denk je misschien. Maar niets blijkt minder waar. Waar kan ik mijn Hyves verwijderen? Waarom vind ik nergens een optie om mijn Hyves te verwijderen?

Waarom Hyves verwijderen?

Hyves kan zorgen voor een grote bron van onzekerheid. Vaak wordt je status bepaald door het aantal vrienden die je hebt op Hyves. Een race om het aantal vrienden is dan vaak het gevolg. De gebruiker kan zich daar erg onzeker door gaan voelen. Ook de profielfoto kan voor een bron van onzekerheid zorgen. Je telt pas echt mee als je net als vele anderen een modellenfoto hebt als profielfoto. Zeker bij meisjes is dit vaak het geval. Bovendien kun je door Hyves een groot deel van je privacy verliezen. Veel mensen kunnen dingen van je lezen. Wanneer je ergens solliciteert, is het mogelijk dat je toekomstige werkgever gegevens van je opzoekt op Hyves. Dit kan nadelige gevolgen voor je hebben. Je kunt daarom beslissen je Hyves te verwijderen.

Hoe Hyves verwijderen?

  1. Inloggen op Hyves met je gebruikersnaam en wachtwoord
  2. Gebruik de volgende link: https://secure.hyves.nl/?module=Layout&action=showDel&form&friends&benefitsright
  3. Geef aan waarom je je Hyves-account wilt verwijderen, en vul je wachtwoord in
  4. Klik op ‘verwijderen’

Je zou zeggen dat het met stap 4 klaar is, maar dit is niet het geval. Je moet eerst nog een aantal stappen ondernemen voordat je Hyves werkelijk verwijderd zal zijn.

  1. Ga naar de inbox van je emailadres
  2. Open het mailtje van Hyves en klik op de link
  3. Je komt dan weer op de Hyves-website en de volgende vraag wordt gesteld: “Weet je zeker dat je je Hyves account wilt verwijderen?” Klik op "Yes”.

Je Hyves is nu nog niet meteen verwijderd, het duurt vaak maximaal 24 uur voordat je account echt niet meer zichtbaar is. Nog even wachten dus.

Krijg je geen bevestigingsmail?

Helaas komt het nog wel eens voor dat je geen bevestigingsmail krijgt wanneer je je Hyves probeert te verwijderen. Hoe dit kan, is vooralsnog onbekend. Iets wat je kunt proberen om dit op te lossen is het gebruiken van een ander emailadres. Ook kun je even in de ongewenste emails kijken.

Hyves verwijderen soms niet simpel

"Je maakt een vergissing!"
"Je maakt een vergissing!"
Zoals je merkt is het verwijderen van je Hyves soms niet erg simpel. Er komen vaak klachten binnen over het niet krijgen van de bevestigingsmail of andere problemen met het verwijderen. Succes met het verwijderen van je Hyves. Onthoud dat Hyves slechts een middel is om elkaar berichtjes te sturen en dat het niet je sociale leven bepaalt. Echte contacten zijn nog altijd het belangrijkst. Verwijder dus gerust je Hyves wanneer je dit wenst.
© 2009 - 2014 Papillon, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
10$ korting iHerb!.
Gerelateerde artikelen
Hyves account verwijderenHyves account verwijderenHyves is de grootste Nederlandse sociaalnetwerksite, maar met de komst van Facebook en Myspace worden steeds minder Hyve…
Hoe verwijder je je Hyves, Twitter, Hotmail en FacebookHoe verwijder je je Hyves, Twitter, Hotmail en FacebookWil je je Hyvesaccount, Twitteraccount, Hotmailaccount of Facebookaccount verwijderen? Dit lijkt op het eerste gezicht m…
Hoe verwijder je Hyves?Hoe verwijder je Hyves?Hyves verwijderen: een keuze die bewust gemaakt wordt, omdat men achteraf spijt heeft van het account, of er problemen z…
Hyves, Twitter en Facebookaccount snel verwijderenIn dit artikel: hoe verwijder je het account van Hyves, Twitter en Facebook? Er is een snelle manier om jezelf te wissen…
Een Hyves profiel aanmaken / verwijderen + Hyves GoldmemberEen Hyves profiel aanmaken / verwijderen + Hyves GoldmemberIedereen kan gratis een Hyves profiel / account aanmaken. Tegen betaling kan je ook Goldmember worden, wat vele extra's…

Reageer op het artikel "Hoe verwijder je een Hyves account?"

Reacties

Ab Katuin, 08-03-2013 12:16 #41
Ik wil SKYPE verwijderen. Hoe werkt dat?

Hilko van de Beld, 22-01-2013 14:36 #40
Ik vind hyves een waardeloze site. Hyves wil wel graag klanten hebben maar als jij je gebruikernaam en wachtwoord invuld dan is het iedere keer weer fout vraag je een nieuw w.woord aan krijg jij geen reachtie daar om vind ik het een vlut site…

Gerard Claus, 22-08-2012 21:30 #39
De zoon van mijn exschoonzus weet mijn wachtwoord. Hij heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer op msn kan en op hyves en facebook. Wat kan ik het beste doen?

Jansje, 21-04-2012 09:47 #38
Nou ik wordt er simpel van, ik krijg wel keurig een mailtje maar als ik de link aan klik mag ik weer inloggen en kom op mijn eigen pagina… en zo nog 3 keer! Echt wat een gedoe… Nina schreef over hetzelfde euvel… iemand een tip?

Niels, 08-03-2012 13:22 #37
Heel erg bedankt voor je hulp aan iedereen. Ik heb mijn pagina met succes verwijdert. Ik ben blij dat ik er nu geen last van heb. Je voelt je zelf gewoon te verplicht om er steeds mee bezig te zijn en nu hoef ik er niet naar opm te kijken. ik was er zelfs nog mee opnieuw begonnen maar nu is het devenetief. net zoals twitter en facebook waar ik ook ben weggegaan. Contacten houd je niet via dat kastje en wat men internet noemt.

Didier, 17-02-2012 14:33 #36
Ik heb het laatst nog maar eens geprobeert, maar geen link gekregen. Wel ooit de melding gekregen van "afscheid nemen bestaat niet". Ik vind dit niet kunnen.

Nina, 11-02-2012 11:31 #35
Ik wil zo graag mijn hyves verwijderen. Ik krijg wel de email met de link. Als ik op deze link klik, kom ik gewoon terecht op mijn eigen hyves pagina. Je zou uit moeten komen op een pagina waar staat : wil je je hyves echt verwijderen? Dit is bij mij dus niet het geval. Wat moet ik doen?

Joemmie, 06-01-2012 00:40 #34
Ga naar je hyves pagina en start chrome, zodra geïnstalleerd start hyves voor de tweede keer op. Je hebt nu twee keer hyves. Ga naar configuratie scherm. Gooi chrome er weer uit. Gooi de tweede hyves er nu ook uit. De eerste werkt weer als vroeger. Wel moet dit iedere keer gebeuren zodra je hyves weer gaat gebruiken.

Bert, 29-07-2011 17:51 #33
Kun je echt vergeten dat je van Hyves afkomt, ik was er van overtuigd dat ie weg was, kreeg van vrienden ook te horen dat hij weg was, nu na circa 1 jaar! leeft ie weer, krijg weer regelmatig mail met updates, echter ik kan hem nu niet meer zelf benaderen, ook als ik nu om een nieuw wachtwoord vraag zeggen ze dat dat succesvol is verstuurd, ik krijg echter niks daarover binnen, alleen wel steeds de mailtjes met nieuws van mijn "oude" vrienden.

Anita Kapteijns, 09-06-2011 16:07 #32
Weet iemand hoe ik mijn account verwijder. IK heb er al zo lang niet op gezeten dat ik zelf mij gebruikers naam en wachtwoorde vergeten ben. Kan iemand mij helpen?

Elise, 05-06-2011 11:52 #31
Ik ben een keer gehackt en toen heb ik een nieuwe hyves aangemaakt, maar mijn oude hyves is erg open en mijn vader zegt dat ik hem moet verwijderen, maar ik weet niet hoe, willen jullie me helpen?

Yussi, 15-03-2011 14:10 #30
Hoi, ik heb een jaartje geleden mijn hyves verwijderd en ik wilde er vandaag weer een maken maar mijn e-mailadres is nog in gebruik. en ik heb de vorige hyves wel goed verwijderd, iemand een oplossing? (behalve een nieuw e-mailadres)

Maria, 18-01-2011 23:24 #29
Hartelijk dank voor het plaatsen van dit bericht! Het was voor mij echt onmogelijk om te vinden waar ik mijn account kon verwijderen. En als het dan eenmaal is gelukt, krijg je nog drie keer de vraag of je het toch echt wel wil doen. Alsof je niet zonder kan leven. Zoals ook hierboven aangegeven: Echte contacten zijn veel en veel waardevoller. Nogmaals dank :-)

E. Afg, 03-12-2010 15:34 #28
Bedankt en ik weet waarschijnlijk waarom je geen bevestigingsmail krijgt. bij hyves moet je je mail nog bevestigen voordat je mailtjes kunt krijgen, ik heb dit een paar keer moeten doen, omdat hyves waarschijnlijk dat de hele tijd verwijderd.

Marcel, 04-11-2010 00:33 #27
Je kunt ook niet een Hyves account verwijderen waarvan je de verwijderingsopdracht hebt opgegeven vanaf een ander ip-adres dan waaruit je mail-account de bevestigingsmail uitleest. Oftewel, blijf op 1 plek, zeg Hyves op via de bovenstaande procedure en check op dezelfde plek je email. Dit voorkomt dat je in een bui van opwelling bij een vriend je account opzegt en later thuis komt en je realiseert dat er toch bepaalde mensen waren op je Hyves account waarmee je nu wel de verbinding verbreekt. Wat moeten die mensen daar wellicht wel niet van denken? Dit is geen pro-reclame, maar wel een punt van aandacht in mijn optiek. De kracht van Social Networks moet niet onderschat worden en ik ben van mening dat ten allen tijde gestreefd moet worden naar de inachtneming van de privacy van de gebruikers. Een boze gebruiker is ook nog steeds een gebruiker en dient op dezelfde wijze te worden behandeld als blije gebruikers.

Riana, 20-10-2010 23:40 #26
N.a.v. onderstaande verhalen. Mijn email veranderd van hotmail naar home.nl bij hyves. Hierna kreeg ik binnen een paar tellen reactie om mijn hyves account te kunnen verwijderen. Het valt mij erg tegen hoe moeilijk het je wordt gemaakt! Gelukkig dankzij allerlei reacties op internet toch voor elkaar gekregen

Nick, 28-09-2010 12:27 #25
Wat Bart zegt klopt niet, mijn emailadres is @hotmail.com en kreeg na 2 seconden al een bevestigingsmail. Denk dat het meer gaat om het checken van je spamfilter en het bevestigen van je emailadres bij Hyves zoals hieronder ook al ergens aangegeven. Alle emailadressen zouden gewoon moeten werken!

Nilanthi, 04-09-2010 18:04 #24
Ik heb een virus op mijn site en ben mogelijk gehackt. ik kan me hyves account niet eens verwijderen want ik krijg geen bevestiging op mijn email

Kim, 07-08-2010 10:41 #23
Hoi, ben ook ff bezig geweest en kreeg ook geen bevestigingsmail. Blijkt dat er ook een linkje is waar je je mailadres kunt bevestigen… anders krijg je hem niet. Hier kun je dat doen http://www.hyves.nl/?l1=ut&l2=confirmemail.
Dan krijg je een mail waar je het nog een keer moet bevestigen en dan kun je je hyves verwijderen. Toen kreeg ik in iedere geval wel mijn bevestigingsmail binnen! :-) Ik ben hyves-af, jihoe!

Bart, 08-06-2010 10:16 #22
Tip: (Zoals al aangegeven door Marcel)
Verander je e-mail adres @hotmail.com & @gmail.com werkt niet!

Blij, 20-05-2010 13:17 #21
Dankzij bovenstaand artikel kon ik mijn account binnen 2 minuten verwijderen!en als ik lees dat sommige mensen uren bezig zijn geweest kan ik alleen maar blij zijn dat ik het eerst gegoogeld heb ipv het zelf te proberen… props!:-)

S. O., 26-04-2010 23:42 #20
Pff,

wat een onzin, ik was ruim un uur kwijt om het ''HYVES VERWIJDEREN'' knopje te vinden, maar geen succes.

Hartelijk dank voor de link!

Nu zal mijn vriendin mij laten leven ghehe.

Rob, 26-04-2010 19:33 #19
Poef!

Ik had al 4 jaar ofzo een hyves account, waar ik niks mee deed. Maar elke keer deden mensen van jah, waarom voeg je me nou niet toe, want je hebt wel hyves.

Nu ben ik al een uur bezig om het te verwijderen 5 e-mails geprobeerd nog niet gelukt. Ik probeer het nog een paarkeer en anders verander ik mijn naam in, ik doe niet aan hyves!

Nog bedankt voor dit artikel het heeft wel geholpen ;-)

Fhrjdqwhrc;f, 03-04-2010 11:02 #18
Uhmm, nu heb ik de hyves van mijn broertje verwijdert kan ik hem wel weer mken voor mijnbroertj?

Janneke, 27-03-2010 17:24 #17
Ik ben wel een paar uurtjes bezig geweest, maar het is mij nu toch gelukt om mijzelf te verwijderen. Dank je wel Google. Ik ben eerst naar contact gegaan en daarna in de lijst gekozen profile verwijderen, daarna kwam ik verder, ik kreeg een email via mijn mailbox, daarna moest ik nog een keer inloggen waarop zij de vraag stelde of ik het zeker wist dat ik van de site afwilde toen ik ja drukte was ik er af. Het mag wel wat transparanter gemaakt worden vindt ik, het is niet zo maar gebeurt.
Groetjes Janneke

Doris, 21-03-2010 14:32 #16
Hallo Mensen,

Ik heb onlangs gehoord dat als je jezelf aanmeldt voor online sites als facebook, hyves, twitter etc. en je verwijdert je account. Dat er altijd nog ergens materiaal van jezelf online staat. Er was een programma/ dienst beschikbaar die ook dit verwijdert. Iets wat de eigenaren van de social-sites minder fijn vonden.

Ik weet dat dit een ietwat vage bescrijving is. maar klopt dit? en zoja weet iemand dan ook de site waar ik echt ALLES kan verwijderen?

Mieke, 15-03-2010 15:36 #15
IK ben ook al dagen bezig en heb alle vrienden één voor één verwijderd. Maar krijg nog wel berichten binnen van groepsberichten. en kreeg nu een link maar die geeft weer aan als onveilig markeren en niet met een ander computer of zo, kan ik nog niks mee. Ik baal hier zo van.:-(

Mipajo, 09-03-2010 09:11 #14
Ik ben gisteravond ook uren bezig geweest om het account te verwijderen. Ik weet waarschijnlijk de oplossing voor de mensen die geen email met link terug krijgen. Je hyves account is namelijk gekoppeld aan een email adres. Je kunt dit terug vinden in je profiel. Als dit een hotmail of live email adres is krijg je geen email binnen. Was tenminste bij mij wel het geval. Verander dit in een ander emailadres van bv home of ziggo, of een andere provider. Druk wel 2x op opslaan om het nieuwe email adres goed in te voeren. Je krijgt dan een email in je emailbox waar je dit nogmaals moet bevestigen. Ga dan opnieuw je account verwijderen via deze link http://www.hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=da
Volg daar de stappen die aangegeven zijn. Je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk een email in je nieuw ingevoerde emailbox. Daar mee kun je hem voorgoed verwijderen! Succes ermee. Ben erg benieuwd of dit ook bij jullie lukt.

Tineke, 19-02-2010 17:58 #13
Hoe kom ik van hyves af. Ik heb al heel vaak geprobeerd maar krijg geen bevstigings mailtje toegestuurd met de link die ik daar voor nodig heb HELP

Inka Visser, 04-01-2010 15:24 #12
Ik wil hyves verwijderen maar kom er niet op omdat ik wachtwoord en gebruikersnaam niet meer weet.Dus hoe kan ik dat ingodsnaam verwijderen

Anoniempie, 25-12-2009 15:08 #11
Ook geprobeerd mijn account te verwijderen. Gebeld en gemaild met Hyves krijg je te horen dat je een copy van je paspoort of rijbewijs moet opsturen. Die zijn echt niet lekker daar. Kan wel een wachtwoord aanvragen via de e-mail maar krijg geen bericht meer binnen. Een grote chaos dat Hyves.

Anoniem, 17-12-2009 12:07 #10
Ik zou me hyves echt niet verwijderen. Doe gewoon gee n foto en zet by j enaam: Bestaat niet meer.

xjes, Anoniempje.

Robbert, 22-11-2009 18:45 #9
Ik heb ook geprobeert me Hyves te verwijderen en dat ging dus niet, kreeg steeds maar geen bevestigings mailtje, zelfs toen ik een andere mail gebruikte niet, ik krijg wel mails van hyves als ik iets veranderd en dat late ze mij wel meteen weten maar verwijderen ho maar…

Mo, 19-11-2009 11:18 #8
Kijk in de spam folder, daar vond ik die email pas! Reactie infoteur, 19-11-2009
Hallo Mo,

Bedankt voor je reactie. Ik zal jouw tip ook even opnemen in het artikel.

Michel, 04-11-2009 15:23 #7
Ik heb het gemerkt! hyves 3 keer geprobeerd te verwiijderen en pas toen ik een andere e-mail gebruikte lukte het, nou een ding is cker ik hoef nooit meer hyves!

Marcel, 03-11-2009 07:40 #6
Het is me eindelijk gelukt! Bij mij was de truc het email adres wijzigen bij mijn accountinstellingen. Op mijn GMAIL account ontving ik geen bevestigingsmail, hoe vaak ik ook probeerde af te melden. Reactie infoteur, 03-11-2009
Hallo Marcel,

Bedankt voor je tip! Dus voor de personen die geen bevestigingsmail krijgen: Probeer eens een ander emailadres.

Ik heb de tip ook meteen opgenomen in het artikel.

Robin, 10-10-2009 15:38 #5
Ik krijg ook geen e-mail, ik heb het al 3 x geprobeerd!?

Nathalie, 29-09-2009 15:52 #4
Ja ik kreeg ook steeds geen mail, toen ik hyves een mail terug stuurde waar die link nou bleef om mijn account te verwijderen, kreeg ik als antwoord dat ik eerst een kopie van mijn paspoort moest mailen en dat zij het dan pas zouden verwijderen. BELACHELIJK! Dit heb ik natuurlijk niet gedaan. Heb het nu weer geprobeerd en maar afwachten. Heb lekker wel al mijn 300 vrienden verwijderd! Als ze het zo willen spelen dan kunnen ze van mij in hun sop gaar koken!

Lotte van der Horst, 18-09-2009 12:14 #3
Nou zeg. 1 keer klikken op een knop en een link in een mailtje is toch niet ZOVEEL moeite? Binnen 10 seconden gepiept! Ben nu helemaal hyves-vrij, wat een verademing! Reactie infoteur, 03-11-2009
Hallo Lotte,

Zoals je al ziet aan de sommige reacties bij dit artikel is het voor sommige mensen niet altijd even makkelijk om de Hyves te verwijderen. Wat het ook niet makkelijker maakt is dat Hyves zelf geen handleiding voor het verwijderen heeft, wanneer er zulke problemen ontstaan.

Stier, 05-09-2009 10:02 #2
Ook ik krijg al dagen geen email, ik heb mij nu 3 x verwijderd, heb al een aantal vrienden verwijderd, dat helpt ook niks.

Groet, Stier

Wanhopig, 04-09-2009 15:23 #1
Ik krijg geen email wat moet ik doen?

Infoteur: Papillon
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Reacties: 41
Schrijf mee!