InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Gratis films downloaden, branden, bekijken en bewerken

Gratis films downloaden, branden, bekijken en bewerken

Veel mensen downloaden wel eens een film. Het downloaden en branden van een film is gemakkelijker dan veel mensen denken en hoeft slechts enkele minuten in beslag te nemen. Maar hoe moet dat nu precies?

Benodigdheden

  • een DVD-5 heb je nodig als je de film wilt branden, het is tevens mogelijk om de film op je computer te bekijken.
  • Een brander is vereist mits je de film op een DVD wilt branden.
  • Een goede internetverbinding is aangeraden aangezien het anders erg lang dan duren om een groot bestand binnen te halen.
  • Om een film binnen te halen heb je een download programma nodig.

Wat mag wel en wat mag niet?

Het is verboden om auteursrechtelijk materiaal binnen te halen mits je geen originele kopie bezit. Het downloaden van films is geheel op eigen risico en je moet je daarbij aan de regels houden.

Een film binnenhalen

Het binnenhalen van een film zal enkele uurtjes in beslag nemen. Natuurlijk hoef je hier niet bij te blijven. Een gemakkelijke manier van downloaden is via Torrents. Lees hier hoe je dat precies doet. Natuurlijk kan je ook gebruik maken van een speciaal programma als Emule, deze zijn gemakkelijker te gebruiken maar downloaden trager.

Een .AVI branden

Een .AVI is het meest voorkomende formaat. Voor het branden van een film op een DVD moet je een brand programma gebruiken. Er zijn een boel van deze programma’ s op de markt die dit allemaal kunnen volbrengen. Zelf raad ik Nero aan omdat dit programma erg gemakkelijk te gebruiken is. Om de .AVI op een DVD te branden zal je het brand programma deze opdracht moeten geven. Vaak staat deze taak onder het tabblad video en dan onder een normale video-dvd maken. Hierbij kan je zelf nog een menu toevoegen waardoor de dvd een persoonlijke tint krijgt. Op de dvd moet je de verschillende .AVI bestanden plaatsen waardoor de film goed werkt. De meeste films bestaan uit een .AVI bestand.

Een VIDEO_TS branden

Bestanden met de extensie VIDEO_TS zijn vaak van hoogwaardige kwaliteit. Meestal zijn het onderdelen van een reeds bestaande DVD. In de VIDEO_TS bestanden zitten diverse code’ s opgeslagen waardoor de film naar toebehorende werkt. Vaak zitten er bij de VIDEO_TS bestanden nog de originele gegevens waaronder een echt menu en ondertitels in meerdere talen. Het branden van een VIDEO_TS moet via een speciale mode, vaak staat deze onder hoge kwaliteit video film branden. Vervolgens moet je alle VIDEO_TS bestanden naar de map VIDEO_TS slepen en dan kan het branden beginnen!

.AVI of VIDEO_TS?

Alhoewel .AVI en VIDEO_TS voor veel mensen hetzelfde lijken zijn er een boel merkbare verschillen. Zo zijn bestanden met een .AVI extensie meestal verkleind waardoor ze sneller klaar zijn. Toch nemen ze op de uiteindelijke dvd evenveel ruimte in beslag als de VIDEO_TS. Een groot voordeel van de VIDEO_TS is dat er niet of nauwelijks kwaliteit verlies is. Vaak zien films bestaand uit VIDEO_TS bestanden er veel beter uit. Het is dus net wat je belangrijker vindt, de kwaliteit of de tijd die het voltooien in beslag neemt.

Ondertiteling toevoegen

Bij VIDEO_TS extensies is het helaas niet mogelijk om ondertiteling toe te voegen, deze tutorial heeft alleen betrekking op de .AVI bestanden. Het toevoegen van ondertiteling op een film is erg gemakkelijk. Surf naar een site als deze en download een van de vele ondertitel bestanden. Voeg het bestand toe in dezelfde map als de film en geef het dezelfde naam. Let er op dat de extensie van de ondertiteling hetzelfde moet blijven aangezien het bestand anders niet meer als ondertiteling wordt herkend.

Hem je nog steeds problemen met het branden van films op DVD’ s? Heb je nog een brandende vraag? Reageer gerust en ik zal de vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Lees verder

© 2009 - 2014 Rakker126, gepubliceerd in Tutorials (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Leer meer over downloaden en Meer artikelen van deze auteur.
Gerelateerde artikelen
BSPlayer: Perfecte mediaspeler voor filmsBSPlayer: Perfecte mediaspeler voor filmsVeel mensen downloaden films op het internet. Helaas zijn er hier veel problemen mee. Het formaat wordt niet ondersteund…
Gratis online tv series kijken - Nederlandse ondertitelingGratis online tv series kijken - Nederlandse ondertitelingHet gratis online kijken van tv series op het internet is in opkomst. Maar hoe en waar kun je online gratis tv series ki…
Gratis Nederlandse films online kijken of downloadenGratis Nederlandse films online kijken of downloadenWaar kun je gratis Nederlandse online films kijken of downloaden? Lees hier hoe en op welke websites je gratis Nederland…

Reageer op het artikel "Gratis films downloaden, branden, bekijken en bewerken"

Reacties

Kim, 30-10-2010 19:43 #8
Als je een film hebt in AVI en je wilt hem op je tv kunnen afspelen, lukt dit bijna nooit als u hem download in AVI. u kunt hiervoor een programma downloaden wat niet gratis is (de licentiecode kun je op internet vinden) dit programma heet :
convertXtodvd. het is heel makkelijk te gebruiken en het programma brand het ook nog automatisch voor u dé ideale oplossing dus.

m.v.g. Kim

Manon, 23-05-2010 18:00 #7
Maar als ik.Avi bestanden op mijn DVD's zet, lukt dat wel. Maar als ik ze wil afspelen, hoor ik alleen het geluid van het filmpje, het filmpje zelf kan ik niet bekijken.:-(
Hoe komt het en wat moet ik er tegen doen?

Selma, 23-02-2010 09:28 #6
Hallo,

Hallo, ik heb een vraag ik ben een film aan het downloaden op torrent en wilde ook de ondertiteling downloaden maar dat doet ie niet want ik krijg steeds de foutmelding invalid torrent file hoe kan dit? en hoe krijg ik het dan voorelkaar om de ondertiteling te downloaden en onder de film te zetten.

Groetjes selma

Dinant, 05-02-2010 16:34 #5
Hallo,

ik had een vraagje ik heb het volledige seizoen van the A-team kunnen downloaden maar hierbij zat nog niet de nederlandse ondertiteling. maar deze kon ik wel appart downloaden.
hoe kan ik deze 2 samen voegen tot 1, zodat ik ze kan branden met nederlandse ondertiteling.

groetjes

dinant Reactie infoteur, 13-06-2010
Door ze in dezelfde map te plaatsen en dezelfde naam te geven.

Khh, 26-09-2009 22:48 #4
Goedenavond,
heb voor het eerst een film(pje:Dora) gedownload, staat in een map VIDEO_TS. Is deze film ook rechtstreeks op m'n pc te bekijken? Heb een Medion pentium4 2,0 GHz met nVIDIA GeForce4 MX 460. Geen DVD-brander.
In afwachting van Uw reaktie verblijf ik mvg KHH te Hoogezand. Reactie infoteur, 27-09-2009
Dat is zeker mogelijk, dan heeft u wel een media afspeler nodig. Heeft u die?

Iemand Die het Niet Weet, 13-06-2009 09:44 #3
Ok, bedankt. Maar ik heb nog een paar vraagjes: Kan ik een.avi bestand ook branden met ImgBurn? Zoja, moet ik dan op burn image file klikken? En als ik dat brand, moet ik dan de map branden met het.avi en het.srt bestand? Of deze files appart? Reactie infoteur, 13-06-2009
Alleen het AVI bestand moet voldoende zijn.

Iemand Die het Niet Weet, 12-06-2009 15:05 #2
Dag, ik vind dit een goede uitleg, maar een beetje weinig details. Vooral over het downloaden. Ik heb een dvd gedownload via utorrent, maar nadat ik het gedownload heb krijg ik enkel een map met de naam: VIDEO_TS. In deze map zitten vele bestanden met de extensies: IFO, VOB en back up files. Wat moet ik nu allemaal precies doen, als ik deze bestanden (die een film moeten voorstellen) wil branden op een DVD? Reactie infoteur, 12-06-2009
Gewoon de archieven uitpakken en dan krijgt u de bestanden vanzelf, alle _TS bestanden moeten op de DVD.

Dennisiej (infoteur), 18-02-2009 13:17 #1
Ik wou even mededelen dat het maken van een thuiskopie tegenwoordig ook illegaal is:
http://www.nu.nl/internet/1631349/downloaden-is-toch-illegaal.html Reactie infoteur, 18-02-2009
Dat klopt, een back-up maken is wel toegestaan.

Infoteur: Rakker126
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Special: Downloaden
Reacties: 8
Schrijf mee!