InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Image Grabber 2, plaatjes (images) halen uit videobestanden

Image Grabber 2, plaatjes (images) halen uit videobestanden

Altijd al een mooi "shot" uit een videobestand willen halen? dat kan! Met Image Grabber 2 kan je gemakkelijk en gratis foto's maken uit stilstaande videoframes.

Over Image Grabber 2

Image Grabber is een heel simpel programma'tje waarbij je heel simpel foto's kan maken uit stilstaande frames van je videobestanden. Het is een freeware programma en is hier te downloaden. Image Grabber 2. U moet het even downloaden zodat je stapsgewijs de tutorial kan volgen.

Installatie
Pak het zip bestand uit en dubbelklik op het .exe bestand. Volg daarna de installatie instructies. Open nu het programma dan kunnen we nu echt beginnen.

Image Grabber 2 gebruiken

Stap 1: Het video bestand kiezen
De eerste stap is dus het juiste videobestand kiezen, dit kun je doen door op "file" te klikken en dan op "open file" je komt dan in een menu'tje waar je het videobestand moet kiezen dat je wilt gebruiken om foto's van te maken.
Mogelijkheid 1: knop met het beeldschermpje erop, Mogelijkheid 2: knop naast die van mogelijkheid 1
Stap 2: De foto's maken
Nu gaan we de foto's maken, Je hebt twee mogelijke manieren om foto's te maken. De ene is om vanaf het punt waar je nu zit in het videobestand een aantal foto's (je kan zelf het aantal kiezen) te maken tot het eind van de video. Je krijgt dan een set foto's die gelijk verdeeld zijn over de duur van je video. De andere mogelijkheid is om een foto te maken van het frame waar je nu op zit. Je kan alle foto's die je gemaakt hebt onderaan het scherm zien van het programma.
Stap 3: De foto's opslaan
Zo nu je alle foto's hebt gemaakt die je wilt is het tijd om die foto's op te slaan. Ook nu zijn er weer twee mogelijk heden. De een heet "save file" en de andere "save multiple files". "Save File" kun je gebruiken als je alle foto's die je hebt gemaakt in een Foto's wil hebben, dus bijvoorbeeld 10 foto's in een image. Vergeet geen naam aan de foto te geven. "Save multiple" laat je al je foto's individueel opslaan. Kies waar je je foto's wil opslaan en klaar is kees.

Geavanceerd

Je hebt ook nog een opties "tab" waar je dingen kan aanpassen zoals kwaliteit van de foto, weidte, hoogte, details die je kan toevoegen aan de foto's.
© 2008 - 2014 Constantijn, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Xbox 360 openen zonder garantie verliesDe Xbox 360 willen openen? Altijd al eens de Xbox van binnen willen zien? In deze tutorial zie je hoe dat kan, bij alle…
Politieke  Beloftes vóór de VerkiezingenPolitieke Beloftes vóór de VerkiezingenPolitieke beloftes van vóór de verkiezingen. De VVD (Mark Rutte) bekijkt de mogelijkheden om een coalitie te vormen met…
Photoshop tutorial - blendenPhotoshop tutorial - blendenDit is een tutorial voor Photoshop. Met deze tutorial leer je het blenden van twee plaatjes. Er zijn twee verschillende…
De iPhone: revolutionair of marketingstunt?De iPhone: revolutionair of marketingstunt?De nieuwe generatie mobiele telefoons dient zich aan, met de Apple iPhone als koploper. Maar wat is er zo speciaal aan?…
Photoshop tutorial - ColorizenPhotoshop tutorial - ColorizenDeze tutorial is gemaakt met Photoshop CS5, wellicht werkt dit voor andere versies hetzelfde. In dit artikel wordt uitge…

Reageer op het artikel "Image Grabber 2, plaatjes (images) halen uit videobestanden"

Infoteur: Constantijn
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Schrijf mee!