InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Melding NTLDR ontbreekt!

Melding NTLDR ontbreekt!

Heeft u het wel eens gehad? Ineens met opstarten de melding: NTLDR ontbreekt.... De pc doet verder niets, een herstart helpt niet. Tja, en wat nu? Lees de tutorial hier en u heeft de oplossing! Het wil wel eens voorkomen dat u deze melding krijgt. In alle gevallen brengt formateren de oplossing maar dat betekent, bij het niet maken van back-ups, dat je alle data kwijt bent. Maar er zijn ook andere manieren waaronder de volgende:

Doe de cd van XP erin en start de pc opnieuw op.
  • Start op via de XP cd-rom
  • Ga met R naar de restore functie.
  • Kies de installatie van windows meestal C:windows

Geef dan de volgende DOS opdrachten in:
  • CD .. (om te wisselen naar c:)
  • Dir
  • Copy D (= cd rom drive):I386NTLDR
  • Copy D:I386NTdetect.com
  • (Nogmaals) dir om te bevestigen dat de bestanden zijn gekopieerd.
  • EXIT en heropstarten
© 2007 - 2014 Sparrow, gepubliceerd in Tutorials (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Foutmelding Autoexec nt / config nt niet gevondenHet kan zijn dat u regelmatig de volgende foutmelding krijgt:"Autoexec.nt of config.nt kan niet gevonden worden"Welnu, h…
Account toevoegen in Windows XPIn navolging van de tutorial "wachtwoord wijzigen in Windows XP" is hier een beschrijving om een account aan te maken in…
Poort forwarden/instellen in Windows FirewallAangezien dit vaak wordt overgeslagen of dat het wel bekend is bij velen, heb ik toch maar besloten om een kleine tutori…
Printprobleem met Internet en OutlookKrijgt u tijdens een afdruk maken van een Internetpagina of vanuit Outlook een foutmelding? Hieronder een uitleg over di…
Wachtwoord in Windows XP wijzigenHet wachtwoord wijzigen in uw Windows account lijkt een hele opgave maar is het niet, u kunt dit gewoon zelf doen met ee…

Reageer op het artikel "Melding NTLDR ontbreekt!"

Reacties

Sharon, 13-01-2014 14:45 #15
Help, ik ben wanhopig.

Ik heb het een en ander gewist uit software lijst waarvan ik zeker van wist dat die rotzooi was meegelift met het download programma… toen liep de boel vast… en nu ik mijn pc wil opstarten kreeg ik dit te zien NTLDR ontbreekt.
Wat dat is, en wat ik fout heb gedaan weet ik niet maar die pc moet werken waarvoor ik hem heb.

Ik lees hier alles over kopiëren, maar dan begrijp ik dan goed dat de rest van mijn pc ook leeg is daarna? (zonder back-up) en dan nog verder van huis ben?
En die xp opstart schijf? zit die automatisch bij je nieuwe pc? Zo niet, hoe kom ik aan die schijf?

Durk Haagsma, 25-09-2011 20:42 #14
Mijn probleem is als ik mijn xp schijf in de cd rom gaat alles goed. Ik ga naar repair en dan kom in dos. Maar in dos wordt mijn cd rom niet meer herkend. Met andere woorden mijn cd rom werkt wel onder windows maar onder dos niet meer. Heeft iemand daar ook ervaring mee.

Hennie, 11-03-2011 15:18 #13
Ik heb gister een externe harde schijf gekocht 'adata-750 gb. Foto's en wat ander werk er opgezet. Computer uit en naderhand weer opstarten. Gaat niet en kreeg de melding NTLDR ontbreekt. Externe harde schijf ontkoppelt en nu start íe gewoon weer op!?

Thunder, 10-08-2009 04:57 #12
Bij mij lukte het door eenvoudig FIXBOOT te gebruiken en met "j" te antwoorden op de vraag of ik er zeker van was.

Youri, 01-06-2009 18:02 #11
Ik heb gedaan wat hier boven staat maar bij mij zegt hij (Toegang geweigerd)

Dus kan iemand mij helpen?

hoor graag wat terug

Hj, 26-02-2009 16:03 #10
Misschien even handig te vermelden dat deze foutmelding ook wel eens wordt veroorzaakt doordat een diskette in het diskettestation zit. Als in het bios de diskettedrive of vaak wel A: drive als eerste opstartmedium ingesteld staat zal de computer eerst hierop kijken of er een besturingssysteem staat. Gewoon de diskette uit het station halen en overnieuw opstarten.

Ps. Dit kan ook met cdrom's het geval zijn.

Nathan, 05-02-2009 07:20 #9
Thnx voor je tut, maar bij mij werkt het niet. Hij kopiëert de bestanden wel, maar als ik dan opnieuw opstart zegt hij weer NTLDR ontbreekt. Druk op een toets om verder te gaan. Moeten die twee bestanden wel in de windows map? Dan kan ik ze ook gewoon via mijn andere pc erop zetten. Mvg Nathan

Ansar, 03-02-2009 13:16 #8
Hallo, Mijn vraag is ook heb de foutmelding NTLDR ook te maken met een lipje aan de achter zijnde van de Harddisc, Zoals die pin kan staan als Master of Sleve? En nog iets anders is, dat i niet XP wilt instaleren om dat i dan zegt uiteindelijk kan schijfstation niet vinden op uw PC: Tel wel in de Bios. herkent hij wel de Harddisc? Ik hoop dat iemand hier op kan reageren. Groetjes Ansar Sieval.

Benjamin, 19-09-2008 14:41 #7
Werkt perfect. Commando's staan een beetje raar geformuleerd, maar het kan ook aan mij liggen. Ben gewend in ieder geval backslashes te gebruiken…?

Gabriel, 25-08-2008 16:21 #6
Helpt niet bij mij

Hans, 09-08-2008 18:00 #5
Wanneer je deze melding krijgt en je meerdere harde schijven, kijk dan voordat je begint met bestanden kopiëren eerst 'ns in je BIOS of je systeemschijf nog wel als 1e (=opstartschijf) staat.
Is dit zo dan verander je dat terug naar de oude situatie. Vervolgens de bootsequence controleren en evt. veranderen.
BIOS wijzigingen opslaan en controleren of je PC nu wel goed opstart.

Louis Peperzak, 20-04-2008 18:26 #4
Ik heb het zelfde probleem maar dan met de tweede schijf die ik er in wil zetten om mijn back-up bestanden op de hoofdschijf te zetten. Maar ik heb nou Vista. Mijn c:/ schijf is een SATA en mijn tweede schijf een SATA. Ik Ben al in de bios wezen kijken en ontdekte dat hij mijn 2e schijf als 1e opstart device aanmerkte dus als hoofd schijf zag terwijl ik hem op slave had staan wat nou gedaan?

Chris, 10-04-2008 20:37 #3
Leuk maarre hoe doe je dit met vista?
groetjes
chris

Emilio Schwarz, 23-02-2008 10:14 #2
Allemaal leuk en aardig, maar dan moet je de opdrachtregels wel goed intypen!
Het moet zijn:

… Windows XP disk in drive, start vanaf CD drive (eventueel tijdelijk instellen in SETUP)
R [repair]
… starten vanaf computer?: typ in 1
… wachtwoord invoeren
COPY D:\i386\NTdetect.com
… waarbij D de drive is en "bestand overschrijven: ja"
COPY D:\i386\NTLDR
EXIT

… klaar is Kees

Hans Meijer, 05-09-2007 12:14 #1
(Bijna) Perfect!, de enige juiste oplossing, na talloze andere opties van forums geprobeerd te hebben. Echter, het betsand staat in de I386 map van de CD, dus:

Start op via de XP cd-rom
Ga met R naar de restore functie.
Kies de installatie van windows meestal C:windows

Geef dan de volgende DOS opdrachten in:
[extra]
d:
cd \i386
[.]
CD. (om te wisselen naar c:)
Dir
Copy D (= cd rom drive):I386\NTLDR
[of]
Copy D:I386\NTdetect.com
(Nogmaals) dir om te bevestigen dat de bestanden zijn gekopieerd.
EXIT en heropstarten

Infoteur: Sparrow
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Reacties: 15
Schrijf mee!