InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Hoe krijg je meer kijkers op youtube?

Hoe krijg je meer kijkers op youtube?

Hoe krijg je meer kijkers op youtube? YouTube is een populaire site waar je je eigen filmpjes kunt plaatsen. Er zijn veel filmpjes die meer dan een miljoen keer zijn bekeken. Maar de vraag is hoe krijg je meer kijkers op YouTube? Want de ervaring leert dat dat best lastig is.
Lees deze tips goed en je zult een stuk meer kijkers krijgen!

Tutorials

Waar heel veel mensen op YouTube op zoeken zijn tutorials (uitleg, handleiding). Het is dus handig een uitleg te geven over een onderwerp waar veel mensen iets over willen weten hoe het moet. Maak bijvoorbeeld een tutorial over hoe je op je vingers moet fluiten. Zoek op YouTube op ‘tutorial’ en kijk goed naar de filmpjes die vaak bekeken zijn en leer hiervan.

Populaire filmpjes

Maak een filmpje waarvan je denkt dat veel mensen het willen bekijken. Dus geen filmpje over je nieuwe behang, maar bijvoorbeeld een compilatie van goals van Liverpool.

NOOIT discrimineren!

Je krijgt dan mensen die je video’s lage beoordelingen geven en slecht commentaar. Laat iedereen in zijn waarde wees altijd vriendelijk. Krijg je zelf een haatvol commentaar? Niet op reageren, laat ze maar lekker hun gang zijn. Verwijder het bericht en geef geen aandacht aan dat soort mensen.

Probeer subscribers te krijgen

Subscribers zijn mensen die op jou subscriben waardoor ze elke keer wanneer jij een nieuwe video op YouTube zet hier een berichtje van krijgen. Als het goed is bekijken ze het filmpje en geven ze misschien een beoordeling en commentaar. Zet dus in je beschrijving van je filmpje: Please Subscribe! Of subscribe op mensen en vraag ze hetzelfde bij jou te doen.

Maak genoeg filmpjes

Hiermee bedoel ik niet 20 filmpjes per week, maar minstens 1 per week. Dan heb je meer kans dat je filmpjes bekeken worden en ze subscriben. De reden dat je niet te veel filmpjes moet maken is dat als je subscribers hebt, deze een pop-up krijgen als je een filmpje upload. Als je teveel filmpjes upload worden de subscribers een beetje gek van je en zullen ze unsubscriben en ben je ze kwijt! Niet doen dus.

Maak vrienden!

Nodig mensen uit en geef hun video’s goed commentaar en beoordelingen. Vraag ze hetzelfde bij jou te doen. Stel dat je 100 vrienden hebt en je zet een video op YouTube. Stuur naar allen een bericht en vraag ze het te beoordelen en commentaar te geven. Je hebt nu al in ieder geval 100 views, veel beoordelingen en commentaar en daarna kom je waarschijnlijk in de meest gediscussierden lijst waarna nog meer mensen komen kijken.

Zorg voor commentaar

Vraag vrienden en subscribers commentaar aan je video te geven! Als je veel commentaar hebt kun je in de meest gediscussierden lijst komen en dan kijken er steeds meer mensen!

Juiste titel

Neem een goede titel, niet te lang, niet te kort, maar vooral duidelijk en uitnodigend. Zet er geen onnodige dingen bij zoals NEW! of DOOR SANPAULO!

Zoekwoorden

Keywords/tags/zoekwoorden zijn ook belangrijk, neem veel relevante zoekwoorden waardoor mensen jou video kunnen vinden. Als je een tutorial maakt voor bijv. hoe je een filmpje op youtube moet zetten neem dan als tags: 'youtube, filmpje, uploaden, opzetten, movie, how, to, tutorial'.

Engelstalig

De meeste mensen die op YouTube zitten zijn engelstalig en dus is het het handigst als je je filmpje, titel, beschrijving en zoekwoorden in het Engels doet. Natuurlijk kun je in het Nederlands ook veel kijkers krijgen, maar in het Engels heb je meer kans.

Lees deze tips goed en je zult een stuk meer kijkers krijgen. Veel succes!
© 2008 - 2017 Sanpaulo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Verdien geld met YouTube!Verdien geld met YouTube!Geld verdienen met YouTube-filmpjes is een goede manier om online geld te verdienen. Nog niet zo lang geleden is AdSense…
Hoe krijg je meer views op YoutubeYoutube is op dit moment de op een na grootste zoekmachine op het internet. De grootste zoekmachine bezit Youtube. Om hi…
Hoe word ik een goede YouTuber?Hoe word ik een goede YouTuber?Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die hun geld verdienen met YouTube, ook worden er steeds meer mensen bekend door…
Inkomsten en beleid van YouTubeInkomsten en beleid van YouTubeGeld verdienen via YouTube is een stijgende trend de dag van vandaag. Vroeger was dit door verschillende redenen heel wa…
Geld verdienen met YouTubeGeld verdienen met YouTubeYouTube is natuurlijk de bekendste website met filmpjes. Wist je dat je ook geld kunt verdienen met deze filmpjes? Geld…

Reageer op het artikel "Hoe krijg je meer kijkers op youtube?"

Reacties

Lara, 20-09-2015 17:43 #2
Hoi, ik ben Lara. Ik ben 10 jaar en samen met mijn vriendin (heel gezellig dus) wil ik filmpjes maken en die plaatsen op YouTube. Zoals deze site al zei, zijn tutorails/diy's erg leuk en dat willen we ook gaan doen. Maar weten jullie misschien een goed en gratis bewerkingsprogramma? We maken de video's niet heel kwalitatief maar met een telefoon. Kennen jullie nog een app? We gebruiken nu Viva Video. -Lara

Henk Verhoefen, 15-07-2013 03:18 #1
Hoe krijg ik meer kijkers naar deze clip dat is de vraag dus!?!

Infoteur: Sanpaulo
Gepubliceerd: 27-03-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Reacties: 2
Schrijf mee!