InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > E-mail verzenden, hoe doe je dat?

E-mail verzenden, hoe doe je dat?

E-mail verzenden, hoe doe je dat? Als u nog niet erg vertrouwd bent met het internet, kan het zijn dat u nog niet precies begrijpt hoe u e-mails kunt verzenden en ontvangen. In dit artikel zult u antwoord krijgen op veel vragen die u mogelijk hebben kunt over het verzenden van e-mail. Ik ga er vanuit dat u Outlook Express op uw computer heeft staan en dat u een goed werkend internet verbinding heeft. Zonder die twee dingen, kunt u namelijk geen e-mails verzenden of ontvangen. Hoe kunt u e-mails verzenden en ontvangen? Om e-mails te kunnen verzenden en te ontvangen, moet u eerst Outlook Express openen. Om het e-mail programma van Outlook Express te openen, gaat u op het bureaublad van de computer eerst naar start, dan naar E-mail met het logo van Outlook Express, en als u daar op klikt, opent zich Outlook Express. U kunt Outlook Express in het Nederlands of Engels hebben.

In de rode cirkel op het plaatje staat hoeveel nieuwe berichten er zijn ontvangen. In de groene cirkel komen de e-mailadressen te staan van kennissen die u aan uw adresboek heft toevoegt. Op het plaatje is het adresboek nog leeg, daarom staan er geen namen in de groene cirkel. Klik op ‘Postvak In.’ U ziet ‘postvak in’ op het plaatje in de rode cirkel staan. U ziet dan vanzelf de e-mails die u zojuist ontvangen heeft. Die kunt u lezen als u wilt. Als u geen e-mails heeft ontvangen, is het ‘postvak in’ leeg en dan is er op dat moment ook geen e-mail te lezen.

E-mail verzenden

Om een e-mail te verzenden klikt u op ‘create mail’ of 'nieuw', links bovenin het menu. Dan opent zich een nieuw e-mail venster.

  • Waar op het plaatje een rood pijltje staat, vult u het e-mailadres in van de persoon aan wie u een email wilt sturen.
  • Waar op het plaatje een groen pijltje staat, vult u een titel in voor het onderwerp van uw e-mail, bijvoorbeeld ‘mijn eerste e-mail.’’
  • Klik met uw muis in het venster daar onder en schrijf de tekst die u wilt verzenden. Als u klaar bent met de ‘brief’ klikt u op ‘send’ of ‘verzenden’, op het plaatje aangegeven met een groene cirkel.
  • Uw email is nu verzonden aan de geadresseerde

Op een e-mail reageren

Als u in post vak in e-mail heeft ontvangen en op e-mail wilt reageren, gaat u als volgt te werk.

  • Open de e-mail die u wilt beantwoorden
  • Klik op ‘reply’ of ‘beantwoorden’
  • Er opent zich weer een e-mailvenster waarin u uw e-mail kunt schrijven
  • Klik op ‘send’ of ‘verzenden’

E-mailadressen aan het adresboek toevoegen

Hoe kun u een e-mailadres aan het adresboek toevoegen. Om E-mailadressen aan het adresboek toe te voegen, klikt u op 'adresboek' bovenaan in de balk van het email programma. Er opent zich een venstertje. Volg de volgende stappen:
  • Klik op 'new' of 'nieuw'.
  • Klik op 'new contact' of 'nieuw contact'
  • Vul de voornaam en achternaam van de persoon in van wie u het e-mailadres wilt toevoegen
  • Vul eventueel een titel of een bijnaam van die persoon in
  • Vul het e-mailadres van die persoon in
  • Klik op 'add' of 'toevoegen'

Het e-mailadres is nu aan het adresboek toegevoegd. Zo kunt u steeds meer E-mailadressen van vrienden, kennissen en overige relaties, toevoegen aan het adresboek.

Lees verder

© 2009 - 2014 Kisses, gepubliceerd in Tips en tricks (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Outlook Express naar je eigen zin instellenOutlook express is een email programma en newsreader van Microsoft. Op dit moment nog één van de meest gebruikte emailpr…
Outlook Express - e-mail account instellenOutlook Express - e-mail account instellenOutlook Express wordt standaard meegeleverd bij Windows. Dit handige programma is een simpelere versie van het uitgebrei…
Outlook Express - briefpapier achtergrondOutlook Express - briefpapier achtergrondOutlook Express is een veel gebruikt programma voor het verzenden en ontvangen van e-mail. Wat veel mensen niet weten is…
Outlook Express - sneltoetsenOutlook Express - sneltoetsenNu er in de meeste huishoudens een pc aanwezig is kunnen veel mensen aardig handig met de muis overweg. Toch zijn er bij…
Hotmail in Outlook instellenHotmail in Outlook instellenSteeds meer mensen kiezen ervoor om de mails van hun Hotmail account niet meer via de website van Hotmail te bekijken, m…
Bronnen en referenties
  • Outlook

Reageer op het artikel "E-mail verzenden, hoe doe je dat?"

Reacties

Leo Henckens, 13-12-2012 18:56 #2
Wanneer ik naar een bepaald adres een mail wil verzenden krijg ik telkens het bericht van Mail Delivery System: "voor deze bewerking is geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het Configuratiescherm". Ik probeerde dit met enkele bestandstypen van mapopties, zonder resultaat. De bestemmeling van de mail is aangesloten bij de provider Skynet.be, werkt met Vista en heeft een Dellcomputer. Mijn toestel is een XP
En nog: de verzendingen naar andere bestemmelingen lukken wel!

Theodoor1953, 15-01-2011 22:03 #1
Hoe kan ik een invalid email adress verwijderen van outlook. Telkens als ik outlook aanklik, komt telkens weer dit bericht terug

Infoteur: Kisses
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Reacties: 2
Schrijf mee!