InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > AVI film omzetten naar een dvd formaat

AVI film omzetten naar een dvd formaat

AVI film omzetten naar een dvd formaat AVI is een bekend filmformaat. Het formaat heeft dan ook de nodige voordelen. Het geheel is vaak niet meer dan zevenhonderd megabyte groot, waardoor zo’n bestandsformaat gemakkelijk binnen te halen is. Maar hoe krijgt u een AVI bestand nu op een afspeelbare dvd?

De simpele manier

Standaard kunt u met Windows Vista bestanden op een dvd branden. Plaats hiervoor een lege schijf in de computer, en selecteer de optie bestanden branden op dvd. Vervolgens kunt u het videobestand naar de map slepen, en het brandproces laten voltrekken. Op deze manier heeft u slechts weinig controle over het uiteindelijke resultaat, en kunt u geen menu en scène selectie toevoegen.

Windows Vista

Er zijn diverse programma’s, waarmee u een AVI videobestand kunt omzetten naar een dvd formaat.. Wanneer u het besturingssysteem Windows Vista gebruikt, is het niet vereist om daar een extern programma voor aan te schaffen. U kunt door middel van Windows DVD Maker namelijk gemakkelijk AVI bestanden toevoegen, en deze tot een dvd maken. Het voordeel van dit programma, is dat u verschillende opties naar wens kunt aanpassen. Zo kunt u een eigen menu samenstellen met een achtergrond en bijpassende muziek. Daarnaast is het mogelijk om scène selectie te maken, waarmee u gemakkelijk door de hoofdstukken van de film navigeert. Door de vele standaard sjablonen kan iedereen overweg met het standaard brandprogramma van Vista, en dat gaat gelukkig niet ten kosten van de mogelijkheden!

Met een programma

Wanneer u een ouder besturingssysteem gebruikt of meer functies nodig hebt, kan een extern programma als Nero uitkomst bieden. Ook bij Nero selecteert u de gewenste bestanden, en kunt u het menu en andere elementen aanpassen. Dit programma biedt dezelfde voordelen als de make a dvd functie van Windows Vista. Zo is het mogelijk om scènes toe te voegen, en de dvd uit te proberen. Op die manier ziet u het uiteindelijke resultaat in enkele seconden. Ook met Nero kunt u de film vervolgens automatisch branden.

Gaat u voor AVi of dvd formaat?

Hoe leuk het ook is om een menu te maken, en uw eigen dvd samen te stellen… het blijft negatief voor de kwaliteit! Het originele dvd formaat, wat meestal ook te downloaden is, biedt dezelfde kwaliteit als het orgineel. De film is in zo’n geval scherper. Meestal is er zelfs het oorspronkelijke menu meegeleverd, wat handig is voor het vinden van de verschillende hoofdstukken. Het dvd formaat duurt wel is waar langer om te downloaden, maar het is de moeite waard!

Uitleg, notitie en waarschuwing: Gebruik deze tutorial alleen voor legale doeleinden!

Lees verder

© 2009 - 2014 Rakker126, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
DVD's kopiëren met DVD DecrypterDVD's kopiëren met DVD DecrypterWilt u een DVD gewoon vanaf de vaste schijf kunnen afspelen of misschien op een andere DVD of CD branden, dan moet u dez…

Reageer op het artikel "AVI film omzetten naar een dvd formaat"

Reacties

Balak, 13-05-2010 13:31 #2
Ik heb een laptop met windows vista en heb ik een film gedownload op avi, maar ik kan niet op dvd opzetten.
hoe moet ik die film branden op dvd?
groetjes.
radj

Monique, 23-12-2009 15:20 #1
Hai,

Kan het zijn dat een te groot bestand niet tot een dvd gemaakt kan worden door Windows Moviemaker? Ik heb namelijk al eens een dvd gemaakt van een klein bestand (6 minuten met filmopnames en foto's) en daarvan heb ik nu een dvd kunnen maken. Op precies dezelfde manier heb ik een ander gemaakt die groter is (15 minuten met filmopnames en foto's), maar daarbij gaat het mis. Ik krijg dan een melding dat er problemen zijn opgetreden, maar er wordt niet vermeld wat.

Hoe kan ik dit oplossen opdat ik hier alsnog een filmpje van kan maken? Moet ik dan Nero gebruiken oid?

Groeten,

Monique

Infoteur: Rakker126
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Special: YouTube
Reacties: 2
Schrijf mee!