InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Leuke en gratis extra's voor je website

Leuke en gratis extra's voor je website

Vandaag de dag heeft bijna iedereen een weblog of website voor persoonlijk gebruik. Wil je wat extra's op je site zoals een chatbox, statistieken of misschien vind je het wel leuk om spelletjes op je site te kunnen spelen. Je kunt een website maken precies zoals jij het wilt, er zijn vele extra's te vinden die je gratis op je site kunt gebruiken. Hieronder vind je een aantal leuke mogelijkheden.

Chatbox

Op Spinchat kun je een gratis chatbox aanmaken voor je website, waar je gezellig met elkaar kunt kletsen. Je kunt hier kiezen uit dertien verschillende layouts, en drie verschillende formaten. Als je klaar bent met het uitkiezen van de chatbox die het beste bij de site past, kies je welk soort chatroom het is. Daarna krijg je van hun een html-code die je in je website kunt invoegen om in het vervolg ook op jouw site te kunnen chatten.

Shoutbox

Een shoutbox is een manier waarom bezoekers snel en gemakkelijk een berichtje kunnen achterlaten op je site. Het lijkt een beetje op een chatbox, maar heeft niet alle mogelijkheden die een chatroom normaal heeft. Je kunt hier echt alleen maar berichtjes achterlaten. Op www.gratisshoutbox.nl kun je een gratis shoutbox aanmaken, je kunt zelf kiezen uit diverse opties voor de shoutbox zoals:
  • Vervelende of lastige mensen bannen
  • Ongewenste berichten verwijderen
  • Je kunt zelf de kleuren van de shoutbox aanpassen aan je site
Je moet je hier wel aanmelden om gebruik te kunnen maken van de gratis shoutbox.

Bezoekersstatistieken

Als je naar countstats.net gaat kun je daar een hele fijne gratis teller en statistiekendienst in één krijgen. Het mooiste eraan is dat je bij hun geen lelijk icoontje op je website krijgt, maar gewoon je bezoekersaantal in een vierkantje. De kleur van de achtergrond kun je zelf uitkiezen. Je kunt bij hun ook de statistieken zien van welke bezoekers je site bezoeken, waar ze vandaan komen en of ze regelmatig je site bezoeken. Aanmelding is hier verplicht aangezien de statistieken van de website op je persoonlijke pagina terechtkomen.

Polls op je site zetten

Als je het ook wel eens leuk vindt om zogenaamde "Polls" op de site te zetten om zo erachter te komen wat de mening van je bezoekers over iets is kun je bij OpinionPower online leuke polls maken. Je kunt zelf de vraag en de meerkeuze antwoorden opgeven, maar ook de teksten die erbij komen te staan. Om ook een poll aan te maken klik je hier.

Mailing list voor nieuwsbrieven

Bij Coollist kun je registreren voor een gratis mailing list, als de registratie is afgerond kun je inloggen en de contacten toevoegen. Je kunt van hieruit aan ieder contact berichten sturen, leden accepteren en/of verwijderen of één van de andere handige opties. Je kunt in één klik alle leden de nieuwsbrief van deze maand versturen. Ga naar www.coollist.com om je aan te melden voor je eigen mailing list account.

Spelletjes

Op deze site kun je leuke spellen uitkiezen die je bezoekers online op je site kunnen spelen, klik op de tekst "get html code" naast het plaatje van het spel dat je wilt om de code te kopiëren. Als je deze code nu invoegt in je site kan iedereen het spelletje in het vervolg via de site spelen.
© 2008 - 2014 Msmedia, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gratis teller op je websiteGratis teller op je websiteWie en eigen website heeft, wil graag weten door wie deze wordt bezocht en hoe de bezoeker de weg gevonden heeft.
Statcounter Gratis:  beste onzichtbare teller voor websiteStatcounter Gratis: beste onzichtbare teller voor websiteStatcounter is de beste onzichtbare Gratis teller voor uw website. De meeste gratis tellers zijn niet onzichtbaar te ver…
Chatten op een chatbox onveilig?Chatten op een chatbox onveilig?Chatten, veel jongeren doen het tegenwoordig. Voornamelijk op MSN Messenger. Maar er zijn ook internetsites waar je kan…
Makkelijke website statistieken - Google AnalyticsMakkelijke website statistieken - Google AnalyticsAls je in bezit bent van een website is het natuurlijk belangrijk dat je weet hoeveel en welke bezoekers je website bezo…
Emoticons: wat zijn het?Om de haverklap wordt er op de chatbox wel een emoticon gebruikt. De jongeren gebruiken het, en weten wat de andere bedo…

Reageer op het artikel "Leuke en gratis extra's voor je website"

Infoteur: Msmedia
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!