InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Habbo Hotel, het hacken van wachtwoorden is strafbaar

Habbo Hotel, het hacken van wachtwoorden is strafbaar

Habbo Hotel krijgt regelmatig klachten van ouders en kinderen, dat een account gehackt is. Iemand heeft het wachtwoord van een habbo account weten te bemachtigen en alle spullen uit de kamers van dat account gestolen. Habbo hackers zijn meestal uit op zeldzame meubels en voorwerpen, die een hoge ruilwaarde hebben. Er zijn ook hackers die uit zijn op ieder willekeurig account. Omdat er voor meubels bij Habbo met echt geld betaald is, kunnen hackers voor grote geldbedragen van anderen stelen.

Habbo wachtwoorden hacken, is strafbaar

In het gewone leven is het strafbaar als een crimineel een winkel binnenloopt en de kassa leeg rooft, op internet is dat net zo strafbaar. Voor de meubels op Habbo Hotel is met echt geld betaald, en dus valt het hacken van accounts en het stelen van meubels, onder de noemer ‘internet criminaliteit.’ Het is strafbaar bij de wet, en als Habbo mensen betrapt (wat regelmatig voorkomt omdat ze kunnen nagaan wat je allemaal uitspookt binnen het virtuele Hotel) dan krijgen de dieven een IP ban en Habbo werkt samen met politie en justitie.

Iemand die wachtwoorden op Habbo van anderen probeert te weten te komen, is een dief. Iemand die een Habbo account wil hacken, houdt zich bezig met criminaliteit. Tegen hen zou ik willen zeggen: je bent om de verkeerde reden naar dit artikel toe gesurft. Ieder mens heeft in zijn leven de keus wie hij wil zijn en wat hij wil zijn. Wil jij een dief zijn en een crimineel? Als je daar nu (al) mee begint, kan het de rest van je leven verwoesten, en het leven van anderen beschadigen. Sta je er wel eens bij stil dat je anderen heel ongelukkig maakt als je hun spullen op Habbo steelt? Besef dat jongeren (en kinderen) de spullen op Habbo vaak gekregen hebben voor hun verjaardagen, voor voldoendes op rapporten, of omdat er iets anders te vieren viel? Besef je dat ze de spullen gekregen hebben van hun opa’s en oma’s, hun vaders en moeders, hun vrienden… of ze hebben de credits zelf gekocht, omdat ze hun zakgeld opzij gespaard hebben om spullen op Habbo te kunnen kopen. Sta er eens bij stil wat een verdriet je veroorzaakt als je meubels van anderen steelt. Zou je willen dat het jou overkwam?

Verdien je geld op een eerlijke manier

Wil je geld verdienen om op Habbo meubels te kopen, maar op een eerlijke manier? Neem een krantenwijk of verdien op een andere manier je geld.

Hoe gaan hackers te werk?

Er zijn verschillende manieren waarop hackers te werk gaan. Het meest eenvoudige is de leugen, de smoes. Iemand spreekt je Habbo poppetje op Habbo Hotel aan met een van onderstaande opmerkingen:
  • Zal ik je meubels verdubbelen?
  • Wil je gratis credits?
  • Wil je mijn meubels hebben? Ik ga namelijk kappen met habbo.
Dit zijn ongeveer zo'n beetje de meest voorkomende smoesjes die hackers binnen het hotel gebruiken. Als je op een van deze vragen met ‘ja’ antwoord, krijg je meteen een van de volgende opdrachten:
  • Geef me dan even je wachtwoord, alleen dan kan ik je meubels verdubbelen.
  • Geef me even je wachtwoord, alleen dan kan ik mijn spullen in je kamer zetten.
  • Geef me even je wachtwoord dan kan ik de credits in je portemonnee stoppen.

Hacken via je email

Ook kunnen om je email vragen, zogenaamd om leuk met je te chatten buiten Habbo. Dat is erg onverstandig want via je email kan je snel gehackt worden op Habbo. Ze kunnen je een link sturen om een website te bezoeken, zonder dat je er erg in hebt wordt je computer dan besmet met een soort virus waarmee ze je wachtwoord kunnen achterhalen. Dat kan ook gebeuren via plaatjes of foto´s bekijken. Het lijken onschuldige bezigheden maar het zijn tactieken van hackers. Geef dus nooit je email op Habbo aan anderen.

Trap er niet in!

Helaas zijn nog steeds kinderen en/of jongeren, die erin trappen. Ze geven hun wachtwoord (of hun email) en kort daarna zijn ze al hun spullen kwijt, en vaak ook hun hele account. Habbo heeft als gevolg van de vele hackers moeten besluiten om het onmogelijk te maken om spullen van het ene account op het andere te zetten. meubels kunnen echter nog steeds via het ruilscherm op een ander account gezet worden. Voor Habbo spelers is Habbo minder leuk geworden door deze regels. Je spullen zitten vast aan je account, je kunt ze alleen op een ander account van jezelf zetten als je twee computers hebt. Als gevolg daarvan geven sommigen weer sneller hun wachtwoord aan vrienden.

Hacken via MSN

Ook kunnen hackers bepaalde illegale programmaatjes via MSN aan anderen sturen. Bijvoorbeeld door een link, een foto of een muziekbestand aan je te sturen. Het lijkt onschuldig, maar in een dergelijk bestand kan een keylogger verstopt zitten. Dat installeert zich op je computer als je het bestandje (de foto, het filmpje, de link) accepteert en ook al heb je dat niet door, de gene die jou dat heeft gestuurd kan vanaf dat moment ieder woord lezen wat je intikt, dus ook je inlognamen en wachtwoorden. Accepteer dus niet zo snel een bestandje wat anderen je toesturen via MSN. Als je het niet vertrouwt dan zeg je desnoods: 'ik kreeg het bestand niet open.' Je kunt ook gewoon zeggen dat je ouders niet willen dat je bestanden via MSN of e-mail accepteert, aangezien op die manier vaak virussen en spyware op computers binnenkomen. Geef ook op Habbo niet je MSN aan andere Habbo's. Helaas is de Habbo die om MSN vraagt er vaak op uit om je Habbo account te hacken door je een keylogger te sturen. Je hebt het niet snel genoeg door als je een keylogger op je computer hebt.

Hacken via websites

Ook op websites kunnen keyloggers verstopt zitten in gratis programma's. Sommige hackers verzinnen andere methodes om je wachtwoord te bemachtigen, of om je met een verkeerde creditcode per telefoon credits te laten bestellen, waardoor de credits in hun eigen Habbo portemonnee terechtkomen, in plaats van in de jouwe. Gelukkig zijn dergelijke oplichters gemakkelijk op te sporen en ze komen vroeg of laat met de politie in aanraking.

Voorzorgsmaatregelen tegen Habbo hacken en voor je eigen veiligheid

Geef aan mensen op Habbo nooit je MSN of andere persoonlijke gegevens. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: mensen doen zich op het internet vaak anders voor dan ze zijn. Ze doen regelmatig alsof ze net zo oud zijn als jij en ze doen zelfs vaak alsof ze kinderen zijn om jouw vertrouwen te winnen. De ene keer doen ze dat om te hacken, de andere keer omdat ze met kinderen in contact willen komen om andere verkeerde redenen. Op Habbo weet je nooit met wie je werkelijk praat. Vergeet dat nooit en vertrouw geen vreemden, ook al lijken ze nog zo vriendelijk en leuk. Vertel op Habbo aan niemand hoe je echt heet, waar je woont, waar je op school zit, enzovoorts. Geef ook aan niemand je wachtwoord of e-mail

Kies een veilig wachtwoord

Als je een Habbo account maakt, kies dan een wachtwoord wat uit hoofdletters, kleine letters en uit cijfers bestaat. Dergelijke wachtwoorden zijn het veiligste en het moeilijkste te kraken.

Verander regelmatig je Habbo wachtwoord

Zorg ervoor dat niemand je wachtwoord weet, en zorg ook dat niemand het wachtwoord van jouw e-mailadres kent (anders vragen ze via jouw e-mailadres jouw wachtwoord op bij Habbo hotel). Hou altijd al je wachtwoorden geheim en zorg dat je wachtwoorden niet gemakkelijk te raden zijn. Als jouw kat bijvoorbeeld ‘Sammy’ heet, gebruik als wachtwoord dan niet de naam van je kat. Gebruik ook niet je eigen voor of achternaam, en gebruik ook niet de naam van je Habbo poppetje als wachtwoord. Dat zijn allemaal veel te gemakkelijke wachtwoorden die met een beetje fantasie door anderen geraden kunnen worden. Verfris regelmatig je wachtwoord. Een wachtwoord wat je al jaren gebruikt, loopt namelijk meer kans om gekraakt te worden.

Geloof nooit dat iemand je meubels kan verdubbelen, je gratis credits kan geven of jou alleen gratis spullen kan geven als ze je wachtwoord even krijgen. Als iemand jou werkelijk gratis meubels wil geven (wat soms wel eens voorkomt) kunnen ze die immers gewoon geven via het ruilscherm van Habbo. Zelfs als iemand jou echt gratis credits zou willen geven, kan dat tegenwoordig op Habbo ook via het ruilscherm, omdat je tegenwoordig ook munten die credits waard zijn kunt kopen op Habbo. Wil iemand jou dus werkelijk gratis credits geven, dan kunnen ze je gewoon een munt geven via het ruilscherm. Natuurlijk hebben ze daar je wachtwoord NOOIT voor nodig. Het zijn allemaal leugens om je account te kunnen hacken. Als ze beweren dat ze je wachtwoord wel nodig hebben, dan moet er bij jou een alarmbel gaan rinkelen: dat is een hacker!

Habbo account delen? Doe het niet!

Deel geen Habbo account met vrienden. De meeste accounts die worden gehackt worden bestolen door kinderen die samen met andere kinderen een account delen. Als je het moeilijk vindt om ‘nee’ te zeggen tegen je vriend of vriendin, die zeurt of hij/zij jouw wachtwoord mag hebben omdat jij ze toch zeker wel vertrouwen kunt? Zeg dan gewoon dat je ouders je hebben verboden om iemand het wachtwoord te geven en dat je ouders gezegd hebben dat je je daar aan moet houden omdat je anders voor straf nooit meer Habbo zal mogen spelen. Dat is meestal voldoende. Spoor je vrienden vervolgens aan om zelf een account op Habbo te maken. Een eigen Habbo account maken is immers gratis.

Als je je vriend of vriendin toch een gratis meubel wilt geven, en als je ouders dat goed vinden, geef ze dan een meubel via het veilige ruilscherm op Habbo.

Als je iemand je wachtwoord van Habbo geeft, geef je hem of haar toegang tot jouw Habbospullen. Niet doen dus. Habbo heeft door de vele hackers moeten besluiten dat je je spullen niet meer in een andere kamer kunt zetten. de nadelen zijn duidelijk: je kunt je spullen niet meer op een ander account zetten en je moet dus heel zorgvuldig kiezen voor welk account je spullen koopt. De voordelen zijn dat hackers je spullen niet meer in een andere kamer kunnen zetten en dus is het hackers ook een stukje moeilijker gemaakt. Via het ruilsysteem kan een hacker natuurlijk nog wel je spullen doorgeven aan een andere hacker.

Wat moet je doen als je op Habbo gehackt bent?

  • Het enige wat je kunt doen is het zo snel mogelijk melden bij Habbo zelf, via de helpdesk of via player support. Geef Habbo zoveel mogelijk gegevens. Hoe het gebeurde, wanneer het gebeurde (datum is belangrijk! dus schrijf de datum op als je die weet), en of je enig idee hebt wie het gedaan kan hebben. Wanneer je het ontdekte en wat er allemaal gestolen is.
  • Scan je computer op spyware en virussen.
  • Verander het wachtwoord van je e-mailadres (als het een gratis e-mailaccount is zoals hotmail) en daarna ook van je Habbo account.
  • Je kunt aangifte doen bij de politie.

Als je gehackt bent op een account, kan dit enorm veel verdriet meebrengen. Je bent bedrogen en bestolen, je bent kwijt waar je aan gehecht was geraakt. Dat doet pijn. Als je bestolen bent door iemand die je vriend was en die jij vertrouwde, doet het nog meer verdriet. Je zult je daarom echt een tijdje somber kunnen voelen en als je pech hebt krijg je soms nog straf van je ouders ook. Het enige wat ik je kan aanraden is om in gedachten te houden dat je niet de enige bent die het overkomen is. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn op internet, maar we maken allemaal fouten. Probeer de draad van je leven weer op te pakken en probeer te voorkomen dat je ooit nog gehackt wordt.

Waarom vergoed Habbo je gestolen spullen niet?

  • Daar zijn een paar redenen voor te bedenken. Ten eerste worden accounts meestal gehackt omdat mensen zelf zo onverstandig zijn geweest om de leugens van hackers te geloven; door hun wachtwoord te geven aan een hacker, of om hun wachtwoord te delen met een vriend, of doordat hun MSN gehackt is. Het is niet redelijk om Habbo verantwoordelijk te houden voor dingen die je echt wel zou kunnen weten. Ook legt Habbo op de website uitgebreid uit hoe belangrijk het is dat je hackers niet gelooft en dat je je wachtwoord geheim houdt.
  • Als Habbo de diefstal van meubels en credits wel zou vergoeden, dan zou dit meteen ook diefstal in de hand werken. Want als Habbo meubels of credits vergoeden zou, dan zouden er dieven misbruik gaan maken van die regeling. Ze zouden eenvoudig gaan samenwerken en doen alsof ze gehackt zijn en op die manier van Habbo hun geld terug vragen, terwijl ze helemaal niet bestolen zijn omdat ze gewoon via een andere computer met een ander IP nummer, zogenaamd hun eigen spullen zouden kunnen ‘stelen’.

Habbo Hotel, laat je niet bestelen

Nog even de dingen op een rij:
  • Hacken is illegaal en strafbaar. Als je wachtwoorden/accounts hackt overtreed je de wet en daar staat straf op.
  • Voorkom dat je gehackt wordt: geef nooit je wachtwoord aan iemand, en zorg dat je wachtwoorden van je e-mailadres en van je Habbo account, veilig zijn en moeilijk te raden.
  • Verander regelmatig je wachtwoord.
  • Deel nooit een Habbo account of een email account met je vriend(en.)
  • Accepteer geen MSN van mensen op Habbo, hou je eigen e-mail en MSN altijd geheim. Dit is om meerdere reden veiliger.
  • Wees voorzichtig met het downloaden van bestanden via email, MSN of op het internet.
  • Zorg voor een goede antivirussoftware op je computer, met een firewall en bescherming tegen spyware. Als dit je niets zegt, vraag dan aan je ouders of je computer beschermd is tegen inbraak.
  • Als je Habbo credits mag kopen door te telefoneren, gebruik dan altijd de Habbo creditcode die in jouw portemonnee op jouw Habbo account staat. Alle andere creditcodes zijn vals. Elk Habbo poppetje heeft zijn eigen unieke Habbo creditcode, in zijn eigen Habbo portemonee staan.

Als je al deze tips opvolgt, is de kans dat jouw Habbo account ooit gehackt zal worden, echt heel erg klein. Speel Habbo met plezier, maar ook met je verstand.

Lees verder

Gerelateerde links
Norton Internet Securety.
Gerelateerde artikelen
Habbo Hotel, de online hit voor tieners!Habbo Hotel, de online hit voor tieners!Habbo Hotel is een website die voornamelijk bedoeld is voor tieners van 10 t/m 15 jaar. Op deze internetsite, is het mog…
Sunnieday, het online spelSunnieday is een online spel wat gratis gespeeld kan worden. Sunnieday lijkt op het populaire Habbo Hotel maar is minder…
Habbo: Het promoten van je kamerHabbo (ook bekend als habbohotel) is een online spel gericht op jongeren. Wellicht speel je het en heb je ook al een moo…
Veilig wachtwoord kiezen, hoe doe je dat?Veilig wachtwoord kiezen, hoe doe je dat?In oktober 2009 was het weer zover, massaal werden Hotmail wachtwoorden gekraakt. Het bericht bereikte kranten en nieuws…
Opvoeding: Hyves is niet te vergelijken met Msn of HabboOpvoeding: Hyves is niet te vergelijken met Msn of HabboSteeds vaker wordt Hyves in 1 adem genoemd met andere sites waar jongeren erg actief op zijn en informatie met elkaar ui…
Bronnen en referenties
  • Habbo Hotel, en eigen ervaring

Reageer op het artikel "Habbo Hotel, het hacken van wachtwoorden is strafbaar"

Reacties

Nouchka, 07-01-2012 14:59 #19
Hey ik heb een heel groot probleem. mijn account is gehackt en krijg het niet meer terug. mijn gmail account werkt al een paar weken niet meer, en heb met een van mijn ouders een nieuw aangemaakt. alleen als ik dus wachtwoord vergeten doe zecht habbo dat ze een bericht naar mijn gmail account hebben gestuurt, naar het onbruikbare account dus. ik kan er niet meer op en ik heb eergisteren nog voor het eerst 6 euro betaald voor vip en spullen… allemaal voor niets dus… kan iemand me asjeblieft helpen want ik wil graag mijn account terug. ik heb nu dus ook heel spijt dat ik heb betaald voor habbo. Reactie infoteur, 07-01-2012
Je ouders kunnen dit het beste voor je op proberen te lossen. Vraag of een van je ouders Habbo wil aanschrijven, vanuit hun gewone e-mailadres. Je ouders kunnen de situatie dan uitleggen en vragen op welke manier Habbo hun kan helpen om jouw account weer te activeren. Habbo moet in elk geval op de hoogte worden gesteld van de volgende dingen:

je account is mogelijk gestolen/gehekt
Je g-mail adres verbonden aan dat Habbo account werkt voor jou niet meer omdat het G-mail account vermoedelijk eerst door een hacker gehekt werd om je wachtwoord van Habbo op te vragen. De hekker heeft dan ook je wachtwoord van dat G-Mail account veranderd.

Je ouders kunnen verzoeken of Habbo onderzoek wil doen. Het kan dan een tijdje duren maar Habbo kan heel behulpzaam zijn als ouders contact zoeken, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Tot slot: scan je PC op virussen en spyware. Gebruik niet je oude wachtwoorden voor Habbo maar verander die op elk account.
Klik niet zomaar op plaatjes of links die je krijgt toegestuurd via email of msn en dergelijke, want juist daardoor kunnen hackers je accounts hacken
Geloof nooit iets over gratis credits

Alessio, 04-11-2011 19:11 #18
Ik ben enkele dagen gehackt geweest en toen ben ik er terug op kunnen geraken door paswoord vergeten en ik ging er terug op en toen kreeg ik een ban voor scamsites te verkondigen wat moet ik doen?

Stijn, 21-07-2011 22:17 #17
Beste, ik ben enkele dagen terug gehackt. Dit is echt erg. Er stond voor zo'n duizenden credits aan waarde op. Die hackers zijn gewoonweg zielig. Ik mailde naar Habbo, maar ze zijn zodanig traag tegen dat ze geantwoord hebben alles leeggeroofd is, wat bij mij het geval was. Er was zo'n 48 uur voordat ze er meubels konden afhalen enja het is hun gelukt. Habbo is gewoonweg geld kloperij en als het er op aan komt helpen ze je niet.

Adriaan, 28-05-2011 16:04 #16
Mijn zoon is gehackt, hij praat nu altijd over dat hij gehackt is en weent elke dag, Hij is nog maar net 10. Ik heb hem een wallie van 50 euro gegeven maar hij had veel meer cr zij hij. Toen hij 9 was toonde hij me ook is zon goudblokken, een hele kamer vol, maar toen gaf hij er geen geld aan, maar hij is nu ook aan het wenen dus wie kan er iets aan doen? Reactie infoteur, 28-05-2011
Op hetzelfde account kan hij opnieuw gehackt worden omdat de hacker er blijkbaar toegang tot heeft. Ook kan zijn email gehackt zijn, waarddoor de hacker opnieuw kan toeslaan door het opvragen van wachtwoorden via email. Ook als het om een nieuw Habbo account gaat.
Ik raad u dus aan om uw zoon een nieuw emailaccount te laten maken, een moeilijk wachtwoord te kiezen voor Habbo, wat hij nooit aan iemand vertellen mag, en ook de computer eerst te scannen op virussen en spyware. Verder is het verstandig om elke drie maanden het wachtwoord te wijzigen, voor opnieuw een moeilijk te raden wachtwoord. Ook aangifte doen bij Habbo van de diesftal is verstandig.

Hopelijk leert uw zoontje hiervan waarom het heeft kunnen gebeuren. Habbo blijfft echter kwetsbaar voor hacken, vooral bij kleine kinderen zoals uw zoon. Het is daarom beter om er niet te veel geld in te steken voor kleine kinderen. Vrijwel altijd hebben zijzelf niet door dat zij te slordig omgaan met wachtwoorden van hotmail account of habbo account. Ze vertrouwen ook vaak vriendjes en delen een account, met als gevolg dat ze gehacht worden. Ook kunnen ze denken dat iemand ze gratis credits kan geven, ze bezoeken dan websites of zoiets dergelijks, en zonder dat ze het door hebben worden ze via die wegen gehackt. Ook kunnen ze per ongeluk hun emailwachtwoord ergens hebben laten zien, ook dan is een habbo account makkelijk te hacken door het wachtwoord op te vragen. Ook via email of msn kunnen links worden toegestuurd (verstopt in een foto, een plaatje, een link of een filmpje of software programmaatje) waardoor een keylogger op de computer kan worden geinstalleeerd waardoor hacken heel gemakkelijk wordt. Heeft u de computer trowuens al gescant op spyware en virussen en dergelijke? Wel doen hoor.

Naar voor uw zoontje, maar hij zal er weer overheen moeten komen. Er worden veel kleine kinderen gehackt.

Blacksoldier007, 11-02-2011 20:12 #15
Hallo,

toen ik vorige week op habbo even ging kijken waren al mij meubels en mijn crredits weg!
ik had 600 credits ongeveer en heel veel zeldzame meubels

Michelle, 09-09-2010 14:39 #14
Iemand had mijn dochter haar ww en emailadres veranderd. Na veel proberen (omdat we al een vermoeden hadden wie het had gedaan) ww weten te achterhalen en ja hoor, bij emailadres wijzigen stond het emailadres van de persoon die wij verdachten. Print screen gemaakt, habbo tot 2 keer toe een email gestuurd en je hoort gewoon helemaal niets.

Verder ook als anderen een ruilscam doen etc. je kan habbo tig keer mailen maar het enige wat ze zeggen is, dan moet je niet ruilen of spelletjes spelen terwijl ze heel goed weten dat 80% van Habbo draait en in stand gehouden wordt door het onderling ruilen/kopen/verkopen en spelletjes spelen. Dat is ook waarom kinderen geld uitgeven aan credits.
De tijd dat Habbo als sociaal netwerk werd gebruikt is allang voorbij. Habbo is heel dubbel in hun manier van doen. Ze willen wel dat kinderen credits kopen maar enige goede bescherming bieden en kinderen die moedwillig en stelselmatig scammen gewoon verbannen doen ze niet.

Georgia, 31-08-2010 12:17 #13
Mijn dochter van 10 jaar is ook gehackt en al haar kamers zijn leeg geroofd. Dit heb ik gister bij Habbo gemeld. Wat ik heel flauw van Habbo vindt is dat ze een mail terug sturen met de mededeling dat diefstal vanuit de kamers niet mogelijk is.
Terwijl ze er wel van op de hoogte zijn dat er sites bestaan waarin met laat zien hoe je dit kunt hacken en stelen.
Erg jammer dat mijn dochter hierin niet serieus wordt genomen. Ze heeft best wel veel spaarcentjes erin zitten.
Als dit soort praktijken niet goed wordt aangepakt, dan maar geen Habbo.

Tbnl, 11-08-2010 09:02 #12
Echter, er is een probleem voor iemand die daadwerkelijke aangifte tegen de "hacker" wil doen. Volgens de Nederlandse wet zijn virtuele spullen namelijk geen echte spullen. Hierdoor kan je niet worden berecht voor het feit dat je virtuele spullen hebt weggenomen.

Fh-Hans, 02-07-2010 16:00 #11
Zelf heb ik sinds 2005 habbo gespeeld tot ik een onterechte ban kreeg van habbo, ik zou zogenaamd spullen hebben gehackt omdat in mijn email het woord 'Hack' staat. Zeer onterecht.

Jullie zijn trouwens een ding vergeten te vertellen, jullie hebben vermeld dat je niet je email mag geven maar geloof me iedereen doet dat. ook ik, (je krijgt er wel 2uur ban voor wat ik trouwens onzin vind want je bent zelf verantwoordelijk). maargoed. via MSN word er vaak aangeboden ''wil je spullen kopen'' bijvoorbeeld een typo die normaal iets van 800euro kost kost via deze persoon maar 50euro. deze deal gaat meestal geheel eerlijk. modern via paypall of internetbankieren maar hé opeens een paar dagen later een ban, of je bent gehackt!?

Deze spullen zijn namelijk gehackt! en vaak word je zelfs terug gehackt door de verkoper! heb er zelf ervaring mee gehad. wat voorn ervaring vertel ik niet.

Als habbo erachter komt wie de dader van de spullen is kan habbo best die spullen van dat account afpakken en teruggeven (als het teminste zeker is), maar NEE. Habbo zet een ban op het account tot 2027 en stuurt de gehackte gebruiker een mailtje met Tips tegen teleurstellingen.

Habbo moest verboden worden.

Ook zitten er dag en nacht mensen op te gokken in zogehete 'casino's' of 'high gambles' waar waardes worden vergokt die oplopen tot 8000HC (habbo koop waarde: 8000euro, directe koop waarde: 650euro) dit vind ik belachelijk want je mag ook niet gokken in het echte leven.

Als verantwoordelijke ouder blokkeer je de site Habbo.nl / habbo.be zodat je kind niet in de problemen raakt

Natuurlijk gaan veel mensen het hier niet mee eens zijn maar dat is hun keuze. dit is mijn mening

sorry voor spelfouten maar ik ga NL-BRAZIL kijken begint nu. adios

Hans Schroder [14 jaar]

Michelle, 09-06-2010 22:51 #10
Ik heb van de week langdurig emailcontact gehad met de mensen van Habbo omdat mijn zoontje wilde ruilen en voor hij er erg in had, had de ander zijn spullen weggehaald en op bevestigen gedrukt waardoor hij zijn spullen kijt was. Het komt er gewoon op neer dat Habbo ten allertijde de schuld bij de gebruiker legt en niets doet om de dief/scammer of hoe je het wil noemen aan te pakken. In de echte wereld wordt je ook gestraft als je pikt.

Verder vind ik hun waarschuwing, om niet met spelletjes mee te doen, want als je gescammed wordt is het je eigen schuld wel een hele makkelijke manier om overal onderuit te komen. 60% van Habbo draait om die spelletjes, als die er niet zouden zijn om mensen te lokken zou de Habbo hype ook snel over zijn.

Al in al vind ik uiteindelijk dat Habbo er winig aan doet om Habbo echt veilig te maken voor iedereen en dan vooral de welwillende eerlijke gebruiker die wel grag een spelletje speelt zonder gescammed te worden. Reactie infoteur, 10-06-2010
Hoi Michelle,

Het is heel vervelend als zoiets gebeurd. Het overkomt vaak kleine kinderen die de gevolgen niet begrijpen of kinderen die niet weten hoe ze diefstal moeten voorkomen. Vaak zijn ze te goed van vertrouwen. Ik denk vanuit Habbo's standpunt dat er sprake is van vrijwillig ruilen, dus hoe moet je aantonen dat dit niet vrijwillig is gegaan? Als ouders kun je je zoontje alleen helpen door hem te leren wat tot hacking of diefstal leidt. Habbo heeft eerlijk gezegd wel veel gedaan om het te voorkomen en ze geven ook gratis meubels voor de allerkleinsten. ze hebben munten ingesteld en je kunt niet meer spullen in de kamer van een ander zetten, waardoor veel vormen van diefstal onmogelijk zijn geworden. Het ruilscherm is een van de manieren waarop diefstal nog kan, maar alleen als je akkoord gaat met de ruil. je zoontje heft hopelijk geleerd waar het fout is gegaan, alhoewel ik niet wet hoe oud hij is.

Let ook op met foute websites en scan je PC regelmatig op virussen en spyware. Zorg dat het wachtwoord van Habbo regelmatig veranderd wordt en niet kan uitlekken. Kies een moeilijk wachtwoord, enzovoorts. Wij hebben al jaren een Habbo account en gelukkig is het nog nooit mis gegaan, maar mijn kinderen zijn al groot.

Desley, 15-02-2010 22:10 #9
Ik vind zoiezo, dat habbohotel zelf strafbaar is, al die jonge kinderen lokken om hun geld te besteden aan dat spel. Het is ongelovelijk duur, en zonde van je geld.

Hack?, 24-01-2010 23:25 #8
Jullie hebben overigens gelijk, maar hoe zit het met de jacks zelf die je kan downloaden er gaan geruchten dat het werkt of en virus is of idd en keylogger of en hacker zelf oa heb ik het over Habbo Nl Hack en habbo Devil, en hoe zit het met retrohotels?is dat illegaal? Ik vind persoonlijk dat je voor de credits moet betalen belachelijk. Ik vind dat retro's moeten blijven. Daar maakt het niets uit als je gehackt word! Je hebt het niet betaald daarom sta ik voor -habbo retrohotels
en coin hacks Anti Betalen!

---, 17-10-2009 18:24 #7
Hacker = zielig
IK ben zelf vaak gehackt zonder me ww tegeven.

Evian (infoteur), 08-09-2009 11:12 #6
Als je wilt chatten met habbo-mensen creër dan bijvoorbeeld een yahoo chat account. Op die manier kan je op twee messengers ingelogd staan, zonder dat de habbo mensen weten wat de email is die je gebruikt voor habbo. De email die je gebruikt voor Habbo is dan je MSN messenger voor je echte vrienden. Reactie infoteur, 08-09-2009
Goed tip, maar hou er rekening mee dat je ook via en yahoo-chat of via een ander chat-adres een keylogger op je computer kunt oplopen en dan hacken ze je alsnog.

Annemieke, 05-04-2009 11:44 #5
Stomme stomme dieven, ze hebben mijn spullen afgepakt, was heel rijk met 20 euro de meubie's gekocht, en toen stond heel me kamer vol met meubie's en nu ben ik arm, er is niets meer leuks aan habbo, ja alles, maar behalve als je arm bent.
wie kan me helpen? ik wil iemand terug pakken. Reactie infoteur, 05-04-2009
Wat een pech. Wij hebben al jaren een account en zijn nog nooit gehekt. Veel sterkte.

Jip, 17-03-2009 21:00 #4
Het is me net 2 minuten geleden overkomen ben nu erg boos.
wat moet ik dan nu doen? Reactie infoteur, 17-03-2009
Hoi, sterkte joh. Heel erg ellendig voor je.

Wat je moet doen?
Aangifte doen bij Habbo, onderaan in het artikel staat de link naar Habbo Support.

Weet je de habbonaam van de hacker of dief? schrijf die dan op. Of heb je een website bezocht? schrijf die naam van de website dan op. Geef namelijk zoveel mogelijk gegevens aan habbo door, dan kunnen ze de dief misschien vinden. Je spullen krijg je waarschijnlijk niet terug. Dat is heel naar maar helaas wel de procedure. je bent zelf verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je computer, habbo acount en wachtwoorden.

Heb je je wachtwoord aan iemand gegeven?
Scan je computer in elk geval op virussen en spyware.
Verander je wachtwoord, zowel bij habbo als hetw achtwoord van je email (als je en hotmail adres hebt wat je voor habbo gebruikt)

Zet pas nieuwe spullen in je kamers als je zeker weet dat niemand je wachtwoorden kent van habbo of je email.

Veel sterkte.

Renske, 28-12-2008 18:57 #3
Ja het is zeker strafbaar
ik ben zelf owk bestolen
ik vind gewoon dat ze niet zomaar een wachtwoord moeten uitzoeken
en zomaar meubels afpakken van een ander
om persee rijk te worden dat vind ik echt stom

Janneke, 10-12-2008 19:19 #2
Ik vind het nergens op slaan en ook is nie tleuk voor die gene heeft die gespaard en dan opeens weg is niet leuk ik zit zelf op habbo en ik zal he took niet leuk vinden dus wie hackt allemaal kap er mee ik meen het het kan ook bij die hacker zelf gebeuren dussss een waarschuwing niet doen:-(

Eden, 16-08-2008 20:31 #1
Ik ben zelf ook 3 keer bestolen ik had heel veel meubi en toen ik s' ochtends op de computer ging was alles weg!
ik had heel veel gehuild en me moeder was heel boos ik heb meteen mijn w8woord veranderd. ik vertelde het ook aan mijn vrienden ik kreeg van iedereen wel een paar dingen en van mijn moeder mocht ik ook credits kopen en ik kreeg ook alle meubels van het habbo account van mijn broertje. maar het rare was dat ik mijn wachtwoord nog niet eens aan iemand heb verteld. en in die middag kreeg ik een bericht van een andere habbo en die vertelde zo mijn wachtwoord! ik heb hem een paar berichten teruggestuurd en daar in heb ik ook gevraagd hoe hij aan mijn wacht woord kwam hij stuurde geen bericht terug. en ik had zo een vermoede dat hij de hacker was maar ik kon niks doen om mijn meubels terug te krijge en ik kon niks bewijzen het enige wat ik van hem wist was dat ik zijn wachtwoord wist. maar ik had in al zijn kamers gekeken de meeste waren op slot dus ik kon er ook niet in, maar misschien had hij de meubels wel in zijn hand als hij het gedaan had. ik wist niet hoe het kon maar ik heb deze hele pagina gelezen en daar staan een heleboel mogelijk heden en ik zal er ook op gaan letten welk bestanden ik allemaal accepteer.tegen woordig verander ik mijn wachtwoord ook best vaak, ook als er een vriendin is geweest. ik heb wel een tip die werkt. als je hele persoonlijke gegevens gebruikt zoals je pincode en dat soort dingen komen ze meestal ook niet achter je wachtwoord. of maak een heel lang wachtwoord of juist iets dat helemaal niks met jou te maken heeft. daar zullen die hackers ook niet snel achter komen. ik heb ook meerdere habbo accounts zodat als ik gehackt word dat ik dan de rest van mijn meubels op een veilig account kan zetten want die drie keer dat ik gehackt was was allemaal op een andere dag vlak na elkaar en ik had wel mijn wachtwoord steeds veranderd dus soms helpt dat ook niet. en als ik weet dat mijn echteaccount weer veilig is dan zet ik mijn meubels weer terug en verander ik nog een keer mijn wachtwoord. veel plezier op habbo! als je het zelf ook speelt het is super leuk als je alles hebt gelezen volg dan ook de tips als dit jou ook over komt groetjes Eden

Infoteur: Kisses
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Reacties: 19
Schrijf mee!