InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > MyBee is de nieuwe browser voor kinderen

MyBee is de nieuwe browser voor kinderen

MyBee is de nieuwe browser voor kinderen Nogal wat ouders vragen zich af of internet wel geschikt is voor hun kind. Internet is immers een fantastische bron met informatie, maar is tegelijkertijd niet altijd even kindvriendelijk. Om daar wat aan te doen is er nu een nieuwe browser voor kinderen, de MyBee browser. De MyBee browser is gratis en zorgt voor geselecteerde content dat veilig is voor kinderen tussen de twee en zes jaar.

Kinderzender Z@pp

Internet heeft heel veel te bieden, en kinderen vinden het gewoonweg leuk. Niet voor niets worden steeds meer kindvriendelijke gadgets op internet ontworpen. Kinderen kunnen nu zelf tv maken met Zapp mixer.

Tekenprogramma

En wat te denken van de vele software, waaronder gratis tekenprogramma’s als Tuxpaint voor kinderen.

Browsers in het algemeen

Maar browsers zoals internet explorer brengen een groot deel van internet in beeld met uitzondering van het dark net. Dat betekent dat de browser vele sites laat zien die die minder geschikt en vaak totaal ongeschikt zijn voor kinderen. Natuurlijk kunt u steeds naast uw jonge kind gaan zitten, als die door internet surft, maar daar hebt u waarschijnlijk onvoldoende tijd voor en het is eigenlijk geen doen en ook geen garantie dat uw kind niet alsnog allerlei voor kinderen nare sites krijgt te zien. Er zijn ook filters op het net aan te brengen, maar ook die geven u vaak onvoldoende garantie.

Browser MyBee is wel veilig

Mybee is er volledig ontworpen voor kinderen, veilig dus voor de kinderogen. U kunt extra filters aanbrengen in de browser, maar er is ook een redactie aanwezig die de MyBee-portal vult met leuke websites voor kinderen en precies weet wat door de beugel kan en wat niet. Daarbij kijkt de redactie van MyBee elke keer ook naar de minimum-leeftijd die een kind moet hebben in relatie tot de veiligheid van wat bekeken kan worden. Sites met volgens de redactie schadelijke elementen worden niet opgenomen, worden geblokkeerd. Daaronder vallen zaken als seks, geweld, commerciële boodschappen, niet gemodereerde chats, gratis ringtones, die helemaal niet gratis zijn. En zo verder.

Leeftijdscriteria voor de Mybee browser

Daarbij zal duidelijk zijn dat een site niet voor elke leeftijd schadelijk hoeft te zijn. Reden waarom er bepaalde leeftijdscriteria gelden:
  • 0 tot 3 jaar. De buttons op de site moeten dan groot genoeg zijn en een spel mag maximaal 3 minuten duren. Bovendien moet de verhaallijn kort zijn en de site uitnodigen tot ontdekken en uitproberen.
  • 3 tot 7 jaar. De spellen moeten leuk zijn, zonder beangstigende en realistische weergaven van gevechten. Spellen mogen spannend en uitdagend zijn, maar ook weer niet te moeilijk en maximaal 15 minuten duren.
  • 7 tot 10 jaar. De informatie moet aansluiten op de interesse van leerlingen van de middenbouw en voldoende beeldende onderwerpen bevatten. Spellen mogen langer duren dan 15 minuten duren, op voorwaarde dat er ook een pauzeknop is. Als er een forum of chat mogelijkheid is, geldt als voorwaarde dat deze continu wordt gemodereerd en is aangegeven dat hij toegankelijk is vanaf 9 jaar.

Slot

Initiatieven als het gratis MyBee 2.1 konden nauwelijks uitblijven. Vooral jonge kinderen zullen zich kunnen uitleven met de vele speelse plaatjes en verwijzingen naar Nijntje, Donald Duck, spelletjes en bijvoorbeeld de kindertelevisie. Kinderen willen het internet verkennen en kunnen dan van alles tegenkomen. Met de Mybee browser kunt u dat nog in goede banen leiden.
Gerelateerde artikelen
Tuxpaint, gratis tekensoftware voor kinderenTuxpaint, gratis tekensoftware voor kinderenTuxPaint is een fantastisch tekenprogramma voor jonge kinderen tussen de drie en twaalf jaar. Het is eenvoudig, intuïtie…
Op Safari met Apple èn Windows: Mountain LionOp Safari met Apple èn Windows: Mountain LionApple heeft een Safari browser voor Windows vrijgegeven. Inmiddels hebben we ook de Mountain Lion, OS X Yosemite en OS X…
Wat is een browser? Overzicht van de populairste browsers!Browser hier, browser daar. Je hoort het woord vaak vallen wanneer je een uitstap maakt op het wereldwijde web. Bekijk d…
OS X Mountain LionMountain Lion is de achtste grote versie van Apple's eigen besturingssysteem Mac OS X en werd op 25 juli 2012 uitgebrach…
Welke internetbrowser is geschikt voor mij?Welke internetbrowser is geschikt voor mij?Velen zetten hun eerste stapjes op het internet met Internet Explorer, de browser bijgeleverd bij het besturingssysteem…
Bronnen en referenties
  • Mybee browser

Reageer op het artikel "MyBee is de nieuwe browser voor kinderen"

Reactie

Indigo10, 28-12-2009 15:11 #1
Handig en veilig ja, zon'n browser voor kinderen. Ik heb de beveiliging anders geregeld, door een internet-filter.
Je kunt zelf het filter aan en uit zetten. Je kinderen zijn dus veilig online, terwijl je zelf zonder filter kunt surfen. Ik vond deze oplossing op www.beste-internet-filter.nl.

Succes! Reactie infoteur, 28-12-2009
Beste Indigo10,
Dat kan, maar MyBee is wel gratis.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 13-03-2017
Gepubliceerd: 20-06-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Reacties: 1
Schrijf mee!