InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Cheats, hints, eastereggs

Cheats, hints, eastereggs

Cheats, hints, eastereggs Cheats, hints en eastereggs (codes) zijn er voor bijna alle soorten games (spelletjes). Wat kun je met cheats, eastereggs (paaseieren) en hints nu precies? Op welke manieren kunnen ze worden ingezet, en wat zijn de bekende games.

Cheats

Bij de ontwikkeling van games, is het te verwachten dat men wil valspelen, waarbij de hele gamesindustrie heeft gedacht, daar moeten wij aan meewerken. En zo zijn games als cheats onlosmakelijk met elkaar verbonden. Cheats zijn codes waarmee je tijdens een game kunt valspelen, om het voor je zelf makkelijker te maken, en misschien ook wel leuker. Je zet bepaald opties aan (die je kunt downloaden) en de overwinning is nabij. Bij de game Adventure voor de Atari 2600, werden de eerste cheatcodes gebruikt. Cheats worden meestal in games geimplementeerd door de software ontwikkelaars zelf om eigen games te testen. Software ontwikkelaars laten meestal de cheatcodes zitten in hun games. Als een speler de game voltooid heeft, worden cheats in een game beschikbaar, ook bij het uitspelen van een zware level kan een cheat vrij komen en kun je het gebruiken.

Hints

Ook de hulp van hints zijn nodig als het aankomt op het uitspelen van een game. Hints zijn er in verschillende vormen.
Er zijn verschillende mogelijkheden en opties om een game uit te spelen. Het zelf uitspelen van een game, (wat een prestatie op zich kan zijn) Gebruik maken van cheats, Zoeken op het internet naar hints om verder te komen.
Hints zijn kleine boodschappen die je beetje bij beetje verder helpen in een game, zonder het verhaal van de game te verklappen. Stel je vast zit bij een deur die niet open te krijgen is, een hint zou dan kunnen zijn: "in dit leven zijn ook explosieve kisten..."

Easter Eggs

Als het pasen is, gaan veel mensen weer opzoek naar paaseieren, en dus ook bij games. Easter Egss (in het Nederlands betekent dit paaseieren) zijn geheimen in games. Deze boodschappen kunnen in de vorm van, filmpjes en audioclips in een game voorkomen. Ze worden easter eggs genoemd want net als bij echte paas eieren moet je zoeken en vinden. Het kan ook zijn dat easter eggs informatie verstrekt over de makers van het spel, of achtergrondinformatie over de ontwikkeling van hun game.

Je kunt Easter Eggs niet vergelijken met cheats, omdat het niet echt valspelen is, men kan wel in sommige gevallen cheats gebruiken om de zoektocht naar het vinden van easter eggs makelijker te maken.

Beroemde Easter Eggs

  • Grand Theft Auto Vice City,
  • Grand Theft Auto San Andreas,
  • Halo,
  • Counter Strike,

Waar kun je ze zoal vinden!

  • CheatGuide.nl
  • CheatSite.nl
  • GameCheats.nl
  • GameCore.nl
  • Gamehints.nl

Het gebruik van cheats zijn geheel eigen risico, en voorkom problemen bij verkeerd gebruik.
Veel game plezier en succes.
© 2008 - 2017 Artline, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Cheats.startpagina.nl newgamers.nl

Reageer op het artikel "Cheats, hints, eastereggs"

Infoteur: Artline
Gepubliceerd: 21-02-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!