InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Picasa Webalbum met 1 GB aan foto’s

Picasa Webalbum met 1 GB aan foto’s

Picasa Webalbum met 1 GB aan foto’s Google Picasa is niet alleen een prachtig foto bewerkingsprogramma, het biedt veel gratis webruimte. Maar liefst 1 GB, goed voor ongeveer 4000 foto’s of als u wilt ook filmpjes. Picasa 3 is echt geweldig in gebruik.

Picasa fotobeheer

Als u Picasa als foto bewerkings- en beheerprogramma nog niet kent, moet u het zeker eens bekijken. Klik bijvoorbeeld hier voor een uitgebreid artikel. Picasa is populair, relatief eenvoudig en gratis.

Picasa Webalbum

Er zijn meerdere goede webalbums zoals Jalbum. Picasa Webalbum is ook een hele fijne. U bent met een handomdraai op het web, zonder dat u uw foto’s met allerlei andere bewerkingssoftware hoeft aan te passen en verkleinen. Om het Webalbum te kunnen gebruiken moet u eerst Picasa downloaden, of uw bestaande versie upgraden naar Picasa 3. Het zit in het Google Pack. Als Picasa is geïnstalleerd klikt u onder in het venster op Webalbum. U meldt zich vervolgens aan met het Google account, of laat uzelf daar eenvoudig als gebruiker registreren. Als u al een Google account heeft voor enkele andere diensten zoals Gmail of Google Geschiedenis kunt u gewoon door.

Foto’s op het web

U bent nu in het Picasa Webalbum. Type een passende of leuke titel in voor het webalbum dat u wilt gaan maken. Voeg eventueel een korte beschrijving toe. Altijd leuk wanneer u op een later moment nog wil weten wanneer het was en des te toegankelijker voor de rest van de webwereld. U kunt nu kiezen voor een bepaald formaat. Een kleiner formaat heeft het voordeel dat het allemaal wat sneller uploadt. Kiest u niet, dan kiest Google voor de standard size, welke behoorlijk groot is. Ten slotte kunt u kiezen voor wie het album toegankelijk moet zijn. Dat doet u met de knop Zichtbaarheid. Daarmee bepaalt u of het te zien is op pacasa.google.nl/accountnaam of op een ander adres. U kunt meerdere albums maken, en daarbij zelfs de gewenste omslag kiezen via Albumomslag Kiezen. Tot slot klikt u op OK om de upload te voltooien.

Een leuke diavoorstelling

Behalve een fotoalbum voor het web kunt u ook een diavoorstelling maken. De volgorde bepaalt u met de knop Indelen via drag en drop. Klik op Klaar als het naar uw zin is. Een volgende stap is de knop Diavoorstelling die u laat zien hoe het geworden is. De bezoekers van het webalbum kunnen uw diavoorstelling bekijken, maar u kunt het ook via een e-mail naar vrienden en kennissen versturen. Zo zijn vrienden, familie en leuke gebeurtenissen altijd onder handbereik.

Slot

Picasa is zo veelzijdig dat het verbaast dat het ook nog eens gratis is.

Lees verder

© 2007 - 2014 Zeemeeuw, gepubliceerd in Software (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Picasa Webalbum met 1 GB aan foto’s"

Reactie

Leon de Kock, 18-09-2014 20:34 #1
Ik heb sinds een half jaar een probleem met uploaden van foto, s. Ik heb nog 14036 MB vrije ruimte aan opslag. Maar als ik nu foto, s wil uploaden, kan ik niet meer kiezen naar welk album ik de foto, s wil uploaden, maar wordt er iedere keer automatisch een nieuw album aangemaakt. De scrol-balk werkt niet meer. Hoe kan ik dat oplossen? Reactie infoteur, 19-09-2014
Beste Leon de Kock,
Via de knop Uploaden onderaan in Picasa (niet de knop Delen bovenaan) zou dit goed moeten gaan.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Special: Beeldbewerking
Reacties: 1
Schrijf mee!