InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Wat kun je met Spotify?

Wat kun je met Spotify?

Wat kun je met Spotify? Spotify is een legaal muziek programma waar je muziek op kan zoeken en kunt luisteren en die geen virussen bevat. Je hebt verschillende soorten abonnementen. Lees hieronder meer over Spotify.

Wat kun je met Spotify?

Spotify

In 2006 is spotify begonnen met zijn muziekservice. Spotify is een groot succes geworden in heel Nederland. Er zijn op dit moment zo'n 1,6 miljoen betalende gebruikers waarvan 1,4 miljoen betalende gebruikers in de Verenigde Staten. Spotify is geheel legaal en is in 7 landen beschikbaar. Iedere dag komen er zo'n 10.000 liedjes bij die je kan beluisteren. Om spotify te kunnen gebruiken moet je eerst een account aanmaken. Dit kan je doen als je Spotify voor het eerst opstart. Het aanmelden is gratis. Wel betaal je als je kiest voor Spotify Premium of Spotify Unlimited.

Doordat Spotify relatie's heeft met platenmaatschappijen, uitgevers en incasso organisatie's, maakt dat het mogelijk dat mensen gratis liedjes kunnen zoeken en beluisteren. Wat je bij Spotify niet kan is het opslaan van liedjes op je computer. Je kan alleen de liedjes luisteren via streaming. Dit gaat vaak nog sneller dan liedjes die op de harde schijf van je computer staan!

Top list

Links bovenaan Spotify staat een kopje 'What's New'. Als je dan naar het kopje 'Top lists' daarnaast gaat bovenaan het scherm, dan vind je daar alle liedjes die het meest worden geluisterd/gewaardeerd. Als je een liedje hebt beluisterd, gaat hij automatisch naar het volgende liedje in de lijst.

Heeft je vriend(in) een betaald abonnement?

Dan kan jij daar (gratis) gebruik van maken op je telefoon! Wat je moet doen is je telefoon aansluiten aan je computer. Spotify ziet dan jou 'device' waarna je de lijsten kan downloaden op je telefoon. Zo kan je onderweg gebruik maken via je telefoon van Spotify. Wel is het zo dat maar één iemand liedjes kan luisteren van hetzelfde account. Dus als 2 mensen via het zelfde account liedjes luisteren, valt bij de ander de verbinding weg. Uiteindelijk kunnen 2 mensen gratis meegenieten van het account van de persoon die betaald heeft.

Abonnementen

Er zijn 3 soorten abonnementen voor Spotify. Dit zijn:

Spotify Gratis

Dit is een gratis abonnement waarbij je onbeperkt gratis muziek kan zoeken en luisteren. Een nadeel van een gratis abonnement is dat je reclames tussendoor te horen krijgt. Met een gratis abonnement kun je maar beperkt muziek afspelen op je smartphone, maar alleen met een Wifi verbinding.

Spotify Premium

Bij dit abonnement betaal je 9,99 per maand. Ook hier krijg je net zoals bij Spotify Unlimited geen reclame's meer, maar dit abonnement bied ook dat je via je telefoon muziek kan beluisteren zonder wifi-verbinding. Dus bijvoorbeeld voor in de auto, of op de fiets naar school.
© 2011 - 2017 Rozanne, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Wat kun je met Spotify?"

Infoteur: Rozanne
Laatste update: 01-03-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!