InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Gratis muziek luisteren met Spotify

Gratis muziek luisteren met Spotify

Wat is Spotify? Spotify is een online muziek-stream programma. Via Spotify heeft men toegang tot een database van miljoenen nummers. Sinds kort probeert Spotify ook een waardige concurrent van Itunes te worden. Meer hierover in het onderstaande artikel.

Wat is Spotify?

Wat is Spotify? Spotify is een online muziek-stream programma. Via de database van Spotify kunnen miljoenen nummers beluisterd worden. Nummers kunnen gratis beluisterd worden, maar worden dan onderbroken door advertenties. Men kan ook de betaalde versie van Spotify downloaden, dan worden de nummers niet meer onderbroken door reclame.

Abonnementen

Spotify biedt meerdere abonnementen aan, hier een overzicht van de mogelijkheden.

Spotify Open
Spotify Open is de gratis variant van Spotify. Hierbij kan per week vijf uur lang gratis naar muziek worden geluisterd. Wel worden de weergaves onderbroken door reclame.

Spotify Unlimited
Spotify Unlimited is de goedkoopste betaalde versie van Spotify. Voor 4,99 euro per maand kan men onbeperkt gebruik maken van de online database. Men moet dus wel verbinding hebben met internet om muziek te kunnen luisteren. Verder worden er ook geen advertenties meer weergegeven.

Spotify Premium
Spotify Premium is de laatste en de duurste versie van Spotify. Per maand bedragen de kosten 9,99 euro. Ook hier is er geen limiet aan de nummers en wordt men niet meer lastig gevallen met reclame. Het grote voordeel van Spotify Premium is dat men ook offline beschikken heeft tot grote delen van de database. Zo kan er ook zonder internet genoten worden van de muziek.

Spotify als alternatief voor Itunes

Al een geringe tijd probeert Spotify zich op de markt te presenteren als 'het' alternatief voor Itunes. Sinds mei 2011 kan de IPod of IPad ook gesynchroniseerd worden met Spotify. Ook kan men de gehele ITunes bibliotheek overzetten naar Spotify. Verder kan men ook online muziek kopen, wat vergelijkbaar is met de webwinkel van ITunes. Hieronder de voor en - nadelen op een rijtje gezet.

Voordelen van Spotify
  • Gratis variant beschikbaar
  • Database van miljoenen nummers
  • Muziek online kopen

Nadelen van Spotify
  • Gratis versie zit vol met reclame
  • Gratis versie heeft een datalimiet
  • Stream is op mp3 kwaliteit

Spotify Downloaden

Spotify telt op het moment ruim 10 miljoen gebruikers. Veel mensen willen daarom graag de gratis variant van Spotify uitproberen. Spotify kan hier gratis en legaal worden gedownload.
© 2011 - 2017 VMusic, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.Spotify.com

Reageer op het artikel "Gratis muziek luisteren met Spotify"

Infoteur: VMusic
Gepubliceerd: 04-05-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!