InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > The Sims 3 en uitbreidingspakketten

The Sims 3 en uitbreidingspakketten

The Sims 3 is het vervolg op het daverende succes van zijn twee voorgangers: The Sims en The Sims 2. Het spel is verschenen op 4 juni 2009. Al in de eerste week was het aantal verkochte exemplaren 1,4 miljoen. De meeste recensies over het spel zijn positief.

The Sims

Het spel “The Sims” kan worden beschouwd al seen groot, virtueel poppenhuis. De spelers kunnen hun Sims, een soort mensen, creëren, huizen bouwen en hun leven bepalen.

Verschillen The Sims 3

In dit nieuwe deel van The Sims is de buurt niet meer opgedeeld. De voorgaande spellen bestonden namelijk uit verschillende buurten. Maar nu kunnen de Sims vrij bewegen in de stad. De Sims worden tegelijkertijd ouder. Deze optie kan ook worden uitgeschakeld, zodat de levensduur oneindig is. In The Sims en The Sims II had elke Sim acht basisbehoeften. Dit is gereduceerd naar zes (comfort en omgeving verdwijnen). Er kunnen nu ‘punten” worden verdiend bij gebeurtenissen die uiteenlopen van tandenpoetsen tot trouwen. Het grote verschil met de voorgaande delen, is dat de speler zich minder zorgen hoeft te maken om de behoeften van The Sims en meer aandacht kan besteden aan spelsituaties.

Er is geen mogelijkheid tot het houden van huisdieren of het op vakantie gaan in het eerste pakket van The Sims 3. Andere spelopties zijn wel hetzelfde gebleven, zoals de leeftijdsfase van adolescenten.

Muziek

De muziek van The Sims 3 is gecomponeerd door Steve Jablonsky. Veel sterren, zoals Natasha Beddingfield, Nelly Furtado en The Black Eyed Peas hebben geholpen bij de soundtracks. Ze hebben hun hits in Simtaal opgenomen.

Carrière

Er zijn verschillende mogelijkheden voor de Sims om carrière te maken. Je Sim kan – net als in de vorige delen – zich ontwikkelen van zakkenroller tot topcrimineel, of hij kan bijvoorbeeld een medische carrier e nastreven. Voor elke carrière is er een gebouw. De speler kan de Sim volgen naar het gebouw, maar niet in het gebouw kijken.
Sims die veel geld verdienen, kunnen bedrijven in de stad opkopen , zoals supermarkten.

Sims creëren

Je kunt het uiterlijk van je Sim tot in detail bepalen. Sproeten, een piercing, handschoenen… het kan allemaal. Het is zelfs mogelijk om de spiergrootte vast te stellen. Als een Sim in The Sims 3 te weinig aan lichaamsbeweging doet en teveel eet, zal hij dik worden. Trainen leidt tot gespierd worden, wat het spel nog echter maakt dan het al was. Qua huidskleur en kapsel zijn de opties ook flink uitgebreid.

Persoonlijkheid

De persoonlijkheid van de Sims ontwikkelt zich in de loop der jaren. Er zijn tachtig unieke karaktereigenschappen (zoals gevoel voor humor, feestbeest, klunzig). Het is zelfs mogelijk om het lievelingseten van je Sim in te stellen. Verder kan de speler een stem – en toonhoogte bepalen.

Een ander verschil met The Sims 2 is dat de levenswens (levensdoel) gekozen kan worden door de speler.

Uitbreidingspakketten The Sims 3

The Sims 3 is vereist om de uitbreidingsspellen te kunnen spelen. Tot nu toe zijn de volgende uitbreidingspakketten beschikbaar:
  • The Sims 3 Wereldavonturen. Spelen kunnen naar Frankrijk, China en Egypte gaan, om daar avonturen te beleven.
  • The Sims 3 Ambities. Het is mogelijk om met de Sims te spelen , terwijl ze aan het werk zijn. Ook interactie met collega’s is nieuw in dit uitbreidingspakket.
Gerelateerde artikelen
De Sims 3 - Een uitgebreid spelDe Sims 3 - Een uitgebreid spelIn de Sims 3 gaat er wederom een hele nieuwe wereld voor je open. Je sims zijn nu in staat om vrij te breken en zitten n…
De Sims 2: cheats, codes, informatie en tipsDe Sims 2: cheats, codes, informatie en tipsDe Sims 2 is het vervolg op The Sims, de populaire levenssimulator van Maxis. Het spel verkocht wereldwijd erg goed en z…
PC game The Sims 3PC game The Sims 3De Sims 3 is in 2009 uitgekomen na lang wachten. Inmiddels zijn er al vele uitbreidingen beschikbaar, waardoor de Sims 3…
De Sims 3 – BrandweermanDe Sims 3 – BrandweermanMet de expansie “ambities” kun je een aantal beroepen kiezen die wat meer activiteit eisen van je Sim. Je werkt ook niet…

Reageer op het artikel "The Sims 3 en uitbreidingspakketten"

Infoteur: Rebeccahoogers
Laatste update: 15-09-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!