InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Chatten met MSN Messenger: Account aanmaken+informatie

Chatten met MSN Messenger: Account aanmaken+informatie

Chatten met MSN Messenger: Account aanmaken+informatie MSN Messenger (ouder) en Windows Live Messenger (nieuwer) worden door veel mensen gebruikt om te chatten. MSN is dan ook erg gemakkelijk te gebruiken, en haast iedereen heeft een account. Met MSN kan je dus gemakkelijk communiceren.

Wat is MSN?

MSN is een klein programma waarmee gebruikers met elkaar in contact kunnen komen. Sinds versie acht is de naam verandert in Windows Live Messenger. De functie van het programma is echter nog steeds onveranderd gebleven. Wel zijn er, door de jaren heen, aardig wat vernieuwingen doorgevoerd. Zo kan je nu ook door middel van een webcam communiceren, en is het versturen van animaties mogelijk.

De populariteit van MSN licht erg hoog. In Nederland gebruiken meer dan vijf miljoen mensen het programma. Een groot voordeel hieraan, is het feit dat je zon beetje met iedereen in contact kan komen. Zo kan je zaken doen met mensen, over koetjes en kalfjes praten en bestanden uitwisselen. MSN komt echter niet altijd positief in het nieuws. Zo wordt de dienst zo nu en dan gebruikt voor het pesten van mensen, of het kleineren van andere. De dienst werkt echter op een veilige manier, je kan pas met een vreemde in contact komen wanneer je daar toestemming voor geeft.

Het programma downloaden en installeren

Wanneer je wilt gaan chatten met andere gebruikers, zal je één van de versies van Messenger moeten downloaden. Hoe nieuwer de versie, hoe meer mogelijkheden er beschikbaar zijn. Je kan ook met een oudere versie met iedereen in contact komen.

Momenteel is versie acht van MSN Messenger de nieuwste. Je kan het programma geheel gratis downloaden op deze website Ook het installeren is erg gemakkelijk, en duurt slechts enkele seconden.

Een account aanmaken

Je kan niet anoniem chatten, aangezien dit problemen zou kunnen opleveren. Om te chatten heb je een account nodig. Met een Messenger account dien je een e-mail adres uit te zoeken, en krijg je dus ook meteen de mogelijkheid om berichten te versturen. Bij het aanmaken van een adres moet je enkele gegevens invullen. Bij het selecteren van een e-mailadres moet je deze niet te moeilijk maken, op die manier ben je altijd gemakkelijk bereikbaar. Ga naar deze site om een account aan te maken.

Inloggen en beginnen

Start Messenger op en log in met je eerder aangemaakte account. Je kan nu beginnen met het creëren van een netwerk: voeg e-mail adressen van vrienden toe, en breid je lijst uit. Wanneer een vriend online is kan je gemakkelijk met hem chatten. Je kan tevens je eigen status instellen op één van de volgende instellingen:

  • Aanwezig: je bent klaar om te chatten met wie dat wil.
  • Afwezig: Je bent bezig.
  • Bezet: je hebt het al te druk met andere.
  • Off-line weergeven: Voor als je in het geheim met slechts één iemand wilt chatten.
© 2009 - 2014 Rakker126, gepubliceerd in Software (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Chatten met MSN Messenger: Account aanmaken+informatie"

Reacties

Sefa, 16-10-2012 15:36 #2
Ik smink ik je plzz

Jessielamber, 09-04-2012 17:26 #1
Ik snap niet hoe je msn (wel van dat chat he) moet aanmaken
weet iemand dat?
en kan diegene dat zeggen

Infoteur: Rakker126
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 2
Schrijf mee!