InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Google Chrome 2.0 downloaden als web browser

Google Chrome 2.0 downloaden als web browser

Google Chrome 2.0 downloaden als web browser Google Chrome 2.0 de snelste webbrowser? Ja, dat is wat velen mensen nu ondervinden. De snelheid zou ten opzichte van de vorige topper zelfs gestegen zijn met 25 tot 35 procent. En dat is toch een beste vooruitgang. Je kunt het gratis downloaden. Is deze nieuwe webbrowser ook iets voor jouw computer?

Wat is Google Chrome?

Google Chrome is een web browser die is ontwikkeld en wordt aangeboden door Google. Deze browser is gebaseerd op de WebKit layout, samen met onderdelen van andere open source software van onder andere Mozilla. Hij werd voor het eerst uitgegeven als beta versie voor Microsoft Windows op 2 september 2008 en was voor het grote publiek beschikbaar vanaf 11 december 2008. De naam is gekozen vanwege het grafische interface frame, oftewel "chrome". In april 2009 was Chrome de op drie na meest gebruikte browser, maar er was nog een grote achterstand in te lopen op de concurrentie. Dit kan bijvoorbeeld door het op de markt brengen van versies voor Linux en Mac OS X, iets dat nog in de planning staat.

Belangrijkste eigenschappen

Wanneer je op de haast verzadigde open source webbrowser markt nog iets nieuws wil brengen dat de mensen echt aanspreekt en massaal motiveert om het eens uit te gaan proberen, dan is er veel inventiviteit nodig. Maar wie is beter voorbereid op een dergelijke taak als Google? Ze hebben geprobeerd om op diverse vlakken verbeteringen aan te brengen, met als resultaat de volgende belangrijke eigenschappen en voordelen:
  • Het automatisch aanvullen van de webadressen
  • Een geheel vernieuwde V8-JavaScript-Virtual Machine
  • Geavanceerde nieuwe opties voor webapplicaties
  • Geïntegreerd phishing en spyware filter (Google Safe Browsing API)
  • Integratie met Gears
  • Verbetering van de stabiliteit een beperking van het vereiste werkgeheugen doordat elke tab en plug-in in een eigen proces worden uitgevoerd. Het voorkomt tevens dat wanneer een webpagina vastloopt, je al je vensters en tabbladen moet sluiten (of deze vanzelf sluiten). Wanneer één venster of tabblad vastloopt, hoef je alleen deze maar te sluiten en kunnen de andere onafhankelijk blijven doordraaien.
  • De incognito-mode kan worden geactiveerd zodat er geen informatie over het persoonlijke surfgedrag van de gebruiker zal worden opgeslagen. Je hoeft cookies dus niet meer zelf te verwijderen, maar worden indien gewenst verwijderd bij het zelf sluiten van een tabblad of venster.
  • Je kunt er meer werken in een volledig scherm (F11), zodat de focus gelegd kan worden op de open pagina in plaats van op de browser op zich.

Google Chrome 2.0

Nu de eerste versie van Google Chrome redelijk succesvol is gebleken wordt het project zoals verwacht doorgetrokken. Kleine bugs wordt verwijderd, kleine schoonheidsfoutjes bijgewerkt en de uit de feedback naar voren gekomen additionele wensen van de gebruikers zijn overwogen en aan sommige is hiervan is gehoor gegeven. Het resultaat is Google Chrome 2.0 met een aantal verbeteringen, dat tevens gratis te downloaden is. Experts die deze nieuwe webbrowser hebben mogen testen geven aan dat de snelheid er zeker 25 a 35% op vooruit is gegaan en dat dit absoluut niet ten koste is gegaan van de stabiliteit of veiligheid van Google Chrome. Dus wat let jou nog om Google Chrome 2.0 te downloaden en zelf de nieuwe voordelen te ervaren!? Mocht het succes en de goede prestatie doorzetten, dan kunnen we vast in de toekomst ook Google Chrome 3.0 verwachten.

Wat zijn jouw ervaringen met deze nieuwe open source webbrowser van Google? Deel je ervaringen een aanbevelingen met andere lezers door hier onder je commentaar achter te laten!
© 2009 - 2014 Dessal, gepubliceerd in Software (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Google's browser ChromeGoogle maakte in 2008 zijn eigen browser namelijk Google Chrome, maar waarom deden ze dat en hoe komt het dat Chrome zo…
Snel het internet op met Google ChromeGoogle is een snel groeiend bedrijf dat vooral bekend staat om zijn goed werkende zoekmachine. Tegenwoordig neemt Google…
Advertenties blokkeren in Google ChromeAdvertenties blokkeren in Google ChromeWord je ook altijd zo gek van de pop-ups bij spelletjes, advertenties op je nieuwspagina of reclame tijdens je favoriete…
Chrome - informatie over bugsChrome - informatie over bugsGoogle Chrome is nog maar net beschikbaar om te downloaden en de eerste bugs zijn al bekend. Op zich is dit niet zo gek…
Rockmelt, de nieuwe browserRockmelt, de nieuwe browserIedereen kent wel de populaire browsers: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari en Opera. Veel minder…

Reageer op het artikel "Google Chrome 2.0 downloaden als web browser"

Reactie

W. Voskamp, 25-01-2010 18:59 #1
Ik zou zo zeggen laten ze van Google Crome eerst maar eens er voor zorgen dat wanneer je even het Brouwsel niet wilt gebruiken, gelijk je hele Outlook niet meer werkt
Ik zou graag zien dat men Google Crome niet meer aan raad om te gebruiken.
Je komt van de koude kermis thuis ik kan je aan raden NIET GEBRUIKEN
:-)

Infoteur: Dessal
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 1
Schrijf mee!