InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Homebrew Channel - WBFS Manager

Homebrew Channel - WBFS Manager

Homebrew Channel - WBFS Manager Met de komst van de USB Loader, werd WBFS Manager wel erg gemakkelijk. Met Windows mag je namelijk niet bestanden van 4,7 gigabyte verplaatsen. Met WBFS Manager kan dit wel. Ook heb je de mogelijkheid om een kanaal te maken, waardoor je vanaf het Wii Menu je spel kan starten. Een snelkoppeling eigenlijk!

Let op!

  • Het gebruik van het Homebrew Channel is legaal, mits je het voor eigen spellen gebruikt. Als je het gebruikt voor spellen, die niet jouw eigendom zijn, is het illegaal!
  • Het is illegaal spellen te downloaden en door middel van het Homebrew Channel te spelen.
  • Gebruik dit op eigen risico, ik ben niet verantwoordelijk voor fouten die jij maakt!

Downloaden

Het programma is te downloaden vanaf de officiële site: http://wbfsmanager.codeplex.com
Daarnaast heb je ook nog een pakket nodig om kanalen te maken. Deze kan je hier downloaden!

USB Loader

Een USB Loader is een applicatie, dat je kan gebruiken door middel van het Homebrew Channel. Met deze applicatie kan je games spelen vanaf je externe harde schijf! Je kan de applicatie opstarten vanaf het Homebrew Channel, maar ook met een klik op de knop vanuit het Wii Menu. Spellen worden, net als spellen vanaf een DVD, gewoon afgespeeld. Er zit dus geen vertraging in de spellen. Hiervoor moet je wel een speciale Cios downloaden.

WBFS Manager

WBFS Manager is een programma, die het mogelijk maakt Wii spellen te verschuiven naar je externe harde schijf. Wii spellen kan je downloaden door middel van nieuwsgroepen. Alle spellen staan in een iso voormaat. Deze is altijd 4,7 gigabyte, evenveel als het geheugen van een DVD.

Deze iso bestanden kan je alleen niet verplaatsen met Windows. De externe harde schijf moet namelijk speciaal worden geformatteerd, waardoor Windows denkt dat hij nog niet is geformatteerd. Ook kan Windows geen bestanden van 4,7 gigabyte in een keer op een harde schijf zetten. Hiervoor moet je ze inpakken. Met WBFS Manager kan dit wel.

Ook kan je met WBFS Manager extra kanalen maken van spellen. Als je externe harde schijf dan aanstaat, kan je in het Wii Menu je spel selecteren. Het is eigenlijk gewoon een snelkoppeling naar het spel op je harde schijf, maar dan met dezelfde kanaalbeelden en muziek als in het disckanaal.

Een spel op je harde schijf zetten en er een kanaal van maken

  1. Download het programma (klik op de link hierboven) en pak deze uit met bijvoorbeeld 7-zip.
  2. Installeer het programma.
  3. Als het programma geïnstalleerd is open je het.
  4. Je krijgt nu een mededeling te zien. Druk op ‘Oke’. Nu krijg je een scherm waar je het programma kunt instellen.
  5. Laat onder de tab ‘Simpel’ de instellingen gewoon zo staan. Ga vervolgens naar de tab ‘Kanaal creatie’ vink ‘Kanaal reatie’ aan. Bij ‘Basis WAD bestand’ moet je bladeren naar de ‘standaard.wad’ die ook in het zip-bestand zit. Bij ‘Gedeeld sleutel bestand’ moet je bladeren naar ‘key.bin’ die zit ook in het zip-bestand. Laat de rest van de instellingen voor wat ze zijn en druk op ‘Oke’.
  6. Links bovenin zie je ‘Schijf’ staan druk hierop en selecteer de ‘driveletter’ van jou USB stick of Externe Harde Schijf. Druk vervolgens op ‘Formatteren’. Je zult nu een waarschuwing krijgen kies hier ‘Ja’ om je USB stick of Externe Harde Schijf te formatteren.
  7. Hij zal nu je USB stick of Externe Harde Schijf formatteren als een bestandstype dat de USB-Loader op de Wii kan lezen.
  8. Na enkele seconden krijg je de melding ‘Succesvol geformatteerd. De WBFS schijf is nu klaar voor gebruik’. Druk op ‘Oke’ om verder te gaan.
  9. Druk nu op de knop ‘Laden’ en hij zal je USB stick of Externe Harde Schijf laden. Via de knop bladeren kun je zoeken naar de ‘.iso bestanden’ van je gedownloaden Wii spellen.
  10. Als je al je Wii spellen hebt toegevoegd kun je ze toevoegen aan je USB stick of Externe Harde Schijf door op de knop ‘Toevoegen aan schijf’ te drukken. Je kan ook nog elk spel hernoemen door je spel te selecteren en dan op de knop ‘Hernoemen’ te drukken. Ook kun je een kanaal van je spel maken door je spel te selecteren en dan op de knop ‘Creëer kanaal’ te drukken. Deze kun je vervolgens met de ‘WadManager 1.4’ installeren op je Wii.
  11. Als je spellen zijn toegevoegd aan je USB stick of Externe Harde Schijf sluit deze dan aan op je Wii. Open de ‘USB Loader’ selecteer het spel dat je wil spelen en druk op ‘A'
.
© 2009 - 2014 Zon_jeroen, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Homebrew Channel - Een GameCube Multidisc maken!Homebrew Channel - Een GameCube Multidisc maken!De Nintendo GameCube verscheen in mei 2002 in Nederland. Het was een paarse kubus, waar Nintendo veel games voor heeft u…

Reageer op het artikel "Homebrew Channel - WBFS Manager"

Reacties

Pieter, 02-01-2013 19:50 #78
Ik heb mijn WII een paar dagen geleden laten ombouwen en heb via de WBFS manager 2 games op de WBFS lijst gezet. Dit werkt perfect. Ik heb inmiddels nog een 3 tal games gedownload en toegevoegd aan de lijst. Het probleem is dat ze wel in de WBFS lijst staan maar niet getoond worden in de lijst op de Wii. Op die lijst zie ik alleen de 2 spellen die ik eerder al had toegevoegd.

Kun je vertellen hoe dat komt en hoe ik het kan oplossen?

Alvast dank!
Groet
Pieter

Joke, 25-11-2012 19:50 #77
Op 3-3-2012 heeft Jolande een zelfde probleem gemaild. Het lukt me niet meer om met wbfs manager een spel te kopieren op een externe harde schijf. Als ik op 'aan schijf toevoegen" druk, "kopieert' hij maar een paar seconden en zegt dat het gelukt is, maar vervolgens staat er niets op de schijf. Wie kan me vertellen wat ik fout doe.

Vincent, 13-09-2012 14:59 #76
Beste Lotte,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan heb een schijf met een paar spellen en nu geeft wbfs aan dat ik mijn schijf moet formatteren ben jij er al uit hoe dit werkt of als iemand anders mij kan helpen graag.
Gr.
Vincent

Ravaoo, 16-08-2012 13:36 #75
Vele spelen werken niet. Eerste was mario cart. Deed het meteen. Daarna niet echt veel meer. Hoe komt dit? Moet ik ergens op letten als ik een iso vind?

Lotte, 01-05-2012 10:40 #74
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden mijn wii laten ombouwen, en nu wil ik graag zelf er spellen op zetten. De man die hem heeft omgebouwd had er ook al spelletjes op gezet, maar ik wil weer een paar nieuwe. Ik heb al het 1 en ander opgezocht dat ik wbfs manager moet gebruiken, maar als ik dat programma opstart moet ik mijn harde schijf formatteren, gaan dan alle spellen die er nu op staan van af? Ik ben bang dat ik de wii sloop dus ik durf niet veel te doen.

Groetjes

Jan, 26-04-2012 19:51 #73
Hallo,

Ben redelijk wanhopig.
Ik heb mijn wii harde schijf per ongeluk in windows geformatteerd. Hoe kan ik deze fout herstellen zodat ik weer spellen op de harde schijf kan zetten?
Bvd Jan

Remeria, 11-03-2012 19:17 #72
Hoi ik ben ook bezig met een kannaal aan het mnaken maar krijg het niet voor elkaar ik gebruik neogamma als usb loader.
Heb instellingen als voils

1 regel standard.
2 Key
3 niks
4 wat moet hier staan
ik heb er staan

I:appsNeoGammaboot.dol

Als ik dan een kanaal maak en doel is wad map op ds lkaart zegt hij fout bij creeeren kanaal (foutcode 304)

wat doe ik fout

Eddy, 04-03-2012 17:52 #71
Heb sinds kort een nieuwe pc en als ik nu mijn externe harde schijf aan sluit dan geeft de pc aan dat het eerst geformateerd moet worden voordat ik het kan gebruiken.
Ik heb er al best veel wii spellen opstaan en nooit dit probleem gehad iemand een oplossing?

Jolanda, 03-03-2012 12:03 #70
Het lukt mij niet meer om een spel op de harde schijf te zetten met wbfs manager.
Als ik op 'aan schijf toevoegen" druk, "kopieert' hij maar een paar seconden en zegt dat het gelukt is, maar vervolgens staat het spel niet op de harde schijf.
Wie herkent dit. of liever nog; wie weet de oplossing voor mijn probleem? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Marcel, 25-12-2011 11:26 #69
Hallo, heb verschillende games voor de wii gedownload en op mijn harde schijf gezet. echter als ik nu mijn harde schijf aan sluit op de wii dan kan ik de games niet zien op de wii en niet spelen. wie weet wat ik fout doe?

Nanci, 14-11-2011 13:51 #68
Ik heb net een spel via de wbfs manger op mijn hardrive gezet maar ik zie dat het van 4,7 gb naar 2,6 gb wordt gezet. Als ik het hardrive aan mijn wii aansluit zie ik wel het spel maar kan het niet spelen. Kunnen jullie me zeggen wat heb ik verkeerd gedaan? Dank u wel.

Lander, 27-07-2011 19:38 #67
Ik heb al spellen staan op mijn HD als ik bij WBFS mijn HD wil laden zegt hij dat ik die moet formatteren als ik op formatteren druk komt er te staan dat alles zal worden verwijderd van mijn HD hoe kan ik dat vermijden?

Willy, 07-07-2011 17:16 #66
Hallo,
Heb mijn hd drive zichtbaar gekregen en volgende spellen geprobeerd:
Mario cart 2: krijg het startscherm en blokkeert
101 in 1 sport 2011: start niet op
RTL wintersprorst 2009: start op, begint te schokken en blokeert.
Kan iemand mij raad geven

Thomas, 03-05-2011 17:43 #65
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem: Het lukt mij om kanalen te maken, deze worden dan ook keurig in het wii-menu weergegeven. Wanneer ik op dit kanaal druk, krijg ik een volgend scherm waarbij ik nog op 'beginnen' moet drukken. Druk ik hier op dan wordt het scherm zwart en doet de Wii niks meer. Weet iemand de oplossing voor mij?

Shanna, 30-03-2011 15:43 #64
Ik heb die wbfs manager geinstaleerd het lukte om inderdaad iso bestanden op de schijf te zetten vanaf de pc nou plug ik hem in de wii pakt die de spellen niet ook de spellen die al op de harde schijf stonden leest die nu ook niet meer. ik heb hem nu dus helemaal leeg moeten maken via wbfs en moet weer al die spellen vanaf dvd opnieuw instaleren want via de pc werkt dus echt niet hoe kan dat?

Jeroen, 13-02-2011 16:43 #63
Ik heb een vraag,

ik heb wbfs manager gedownload en geinstalleerd. nu wil ik wbfs manager opstarten maar er gebeurt niets. als ik klik hoor je mijn pc eerst wel even laden maar daarna doet hij niets. ik heb elke versie van wbfs manager al geprobeerd.
kan iemand me helpen?

Sabine, 13-02-2011 15:41 #62
Ik blijf een probleem houden met de wbfs manager. een vriend van mij heeft al 4 spellen op de schijf gezet en thuis wil het niet lukken. de manager gaat de spellen inladen en geeft vervolgens aan dat het gelukt is en meteen dan krijg ik een foutmelding dat hij de schijf niet herkent en is er dus niks opgezet.
2 spellen heb ik er wel opgekregen, maar verder nog 10 andere spellen geprobeerd en het lukt absoluut niet. Als ik een van de spellen die erop staan eraf haal en er opnieuw opzet gaat het prima. ligt het aan de spellen?
ik heb ook meerdere managers geprobeerd en draai win 7 op mijn computer (hij doet dit trouwens zowel op mijn vaste pc als op mn laptop)

Lude, 01-01-2011 17:40 #61
Hallo Michael… ik had er eerst ook veel problemen met het erop zetten, maar uiteindelijk was de oplossing bij mij het volgende: de schijf eerst formatteren (FAT32!) en daarna WBFS manager de HD laten formateren. Let op FAT32 was bij mij de juiste oplossing. Hij was eerst NTFS geformateerd.

Michael, 30-12-2010 10:51 #60
Ik heb hetzelfde probleem als Wilbert, harde schijf geformatteerd met WBFS manager, vervolgens zegt de Wii dat de schijf nog geformatteerd moet worden. Weet iemand al de oplossing?

Cor, 25-12-2010 22:52 #59
Wbfs managerwerkt bij mij prima, mijn vraag is eigenlijk ik kan spellen downloaden en op de hdd shijf zetten en vervolgens op mijn wii afspelen ( eerst natuurlijk de wii omgebouwd ) maar je kunt ook films en muziek afspelen op de wii weet iemand hoe je dit moet doen via de wbfs manager dat kunt overzetten moet je de schijf delen via de wbfs manager?

Gerard, 23-12-2010 21:29 #58
Ik heb de WBFS manager op mijn pc gezet maar hij wil niet opstarten zowel bij de 3.0 en de 4.0 ik heb windows xp er opstaan. Wat gaat er fout? Ik heb de programma van de verschillende site afgehaald.

Larsm, 04-12-2010 14:22 #57
@Lars,
Ik had ongeveer hetzelfde "probleem". Ik wilde namelijk m'n HDD ook gebruiken om films op te zetten. Ik heb het zo opgelost: als je de HDD op je pc aansluit, kun je als je er met de rechtermuisknop op klikt "Delen met" aanklikken. En dan "geavanceerd delen". Dan je schijf selecteren en kiezen hoeveel ruimte je wilt gebruiken voor de Wii en hoeveel voor je muziek. Dan splitst hij hem namelijk op. Hij staat daarna dan ook in 2 delen op je pc, en het Wii gedeelte moet je dan formateren met de WBFS manager. Je kunt hier geen muziek mee afspelen op de Wii (als je dat al wilde)

Lars

Michael, 10-11-2010 23:40 #56
Voor de mensen die problemen hebben om hun HDD te formateren bij WBFS Manager. Ik kreeg steeds de melding dat hij de schijf niet kon formateren. Dus heb ik via deze link m'n partitie verwijderd en een "primaire" partitie gemaakt. Dan kan je hem formateren met WBFS… :-)

http://www.graficall.nl/help~help~exthddinstall.aspx

Veel plezier!
:-p

Walter, 23-08-2010 00:08 #55
Hallo,

ik heb het programma gedownload van de officie site zowel de 3.0 als de 2.5 maar nadat ik ze geinstalleerd heb en ik wil ze opstarten geeft hij een foutmelding aan dat er een fout is opgetreden en dat hij WBFS moet afsluiten en wat ik ook probeer (opnieuw installeren of wat dan ook meer) ik krijg hem niet aan de praat terweil hij het een poosje geleden het nog deed.

wat zou dit toch kunnen zijn?

Mvg Walter

Lars, 22-07-2010 23:03 #54
Hee!

Ik wil graag wii-spellen op me extern harde schijf zetten maar ik wil tegelijk ook muziek er op zetten. is hier een manier voor?

alvast bedankt!

Lars

Bo, 18-07-2010 18:19 #53
Ik heb een paar wii games ( new super mario bros, super smash bros brawl), gedownload, krijg als melding er is een fout opgetreden, reject de game en sluit de wii.Wat doe ik fout? Of lgt het aan de game?

Zwaantje, 15-07-2010 20:48 #52
Ik heb een vraagje. Ik heb een externe schijf geformateerd via wbfs manager. Spellen laden is ook geen probleem, maar als ik zeg toevoegen aan schijf. Krijg ik na 2 a 3 seconden de melding "ingaves toevoegen aan WBFS schijf voltooid" Alleen als ik dan de schijf laad, staat er helemaal niets op. Ik heb het ook met een andere schijf geprobeerd en daarmee lukt het wel. Dan duurt het ook veel langer voordat het spel is overgezet. Kan dit aan de schijf liggen? Het is een LaCie petit Hi Speed. Het formatteren is wel gelukt.

Bo, 06-07-2010 00:32 #51
Hi, ik heb een nieuwe hdd gekocht, moet ik hem eerst helemaal formatteren en daarna weer via WBFS formatteren?
Het duurt namelijk heel erg lang

Wouter, 19-06-2010 20:53 #50
Als ik via de usbloader een spel wil laden blijft hangen bij; Spel wordt geladen. Even geduld. Waar kan dit aan liggen. Hij heeft het bij elk spel.

Robert, 29-05-2010 15:19 #49
Ik heb een probleem ik zie geen image bestand van de spellen op mijn wii.
Het png bestand staat wel op de sd card in de map "images"
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel de imgaes van de spellen zei op mijn wii.

Justin, 27-05-2010 16:22 #48
Ik heb een probleem,
Ik had geheugen tekort, daarom had ik wat save games en het homebrew channel verplaatst naar de SD kaart.
Toen zag ik dat het homebrew channel in het wii menu niet meer aanwezig was.
Hierdoor wilde ik het homebrew channel terugzetten.
Dit ging niet meer!
Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Vdsdigital (infoteur), 21-03-2010 19:40 #47
Ik heb een Iomega 320 GB harde schijf met 2 usb connectoren. Soms werkt het en soms niet. Iemand een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt voor de komende reply's.

Jaap, 21-03-2010 09:42 #46
Ik heb een harde schijf van packerd bell waar allemaal spelletjes op staan. Nu heb ik excact dezelfde schrijf waar ik deze spelletjes op wil zetten. Ik heb deze schrijf gefomarteert via wbfs en daarna mijn orginele schrijf gekloond. Dit duurde ongeveer 3 uur en daarna stonden alle spelltjes op de nieuwe schrijf. Bij het aansluiten op de Wii leest hij deze schrijf niet. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Corporal, 15-03-2010 19:17 #45
Ik heb ook een Western Digital 2Tb maar moet je al die files die je moet downloaden op de externe schijf zetten? ze staan op mijn pc, en de spelletjes kan ik er ook wel op de schijf zetten alleen krijg ik die op zijn beurt niet geopend op de wii…
ik heb m op beide USB-ports geprobeert en natuurlijk ook van stroom voorzien etc etc.
wie heeft er een oplossing voor mijn problemen…

Bosje1, 12-03-2010 08:38 #44
Ik lees hier onderstaande problemen met een externe hdd aansluiten op de Wii.

Hier de oplossing.
Als je voor de Wii zit sluit dan de hdd op de linkse usb ingang aan.
Ik heb een sd kaart in de gleuf zitten met daarop pakket 1 van de softmod software.
Dit werkt voor mij.

Veel succes.

Jeroen, 25-02-2010 10:55 #43
Wij hebben gewoon thuis een harddisk in de wii gedaan van 80gb maar als we hem erin doen met een aantal spellen op de harddisk doet ie niks in beide usb poorten niet? kan iemand helpen?

Bart, 24-02-2010 14:42 #42
Als ie het niet doet op de wii moet je hem op de onderste usb poort doen!. werkte bij mij ook.:-p

Lieneke, 16-02-2010 17:34 #41
Ik heb een verbatim HDD gekocht en geformateerd met WBFS manager, dit alles ging goed totdat ik deze op de wii wil aansluiten en dan krijg ik de melding dat ik een HDD moet aansluiten, vervolgens sluit il mijn HDD weer aan op de computer en WBFS manager ziet hem ook niet meer, op het dispay staat al een middag lang scanning… wie heeft voor mij een oplossing?

Jan, 10-02-2010 16:40 #40
Is er een tutorial dat in stappen uitlegt hoe de volgende stappen te realiseren zijn? >>.rar files via quickpar klaar in extract folder van Grabit >> Hoe worden dit ISO files? >> om via WBFS manager(rechter window) het spel >> op de USB HDD te zetten.

Mvg,

Jan

Ro, 10-02-2010 12:48 #39
@danny, windows kan de schijf niet lezen, maar wel zien, dus bij wbfs je schijf kiezen bijvb: h: en dan klikken op laden(geformateerd is ie al)

@viarijn, helpt het als je de power stekker van je externe hd er ff af haalt en er weer opzet, de carbon doet dat namelijk hier ook. ook tijdens opstart in usbloader gx moet ik ff de stekker eruit(aan/uit) doen voor de wii hem herkent.
lijkt wel alsof de hd in slaap mode is bij opstart, dat deed ie bij mij ook in wbfs manager toen ik hem wilde formateren

Ray, 15-01-2010 13:46 #38
Ook ik heb een 501 foutmelding gehad bij het maken van kanalen. Ik snapte er niets van tot dat ik er achter kwam dat ik per ongeluk het 'standaard.wad' bestand had gewist.
Mijn advies dus controleer of het bestand nog staat waar het moet staan en probeer dan weer een kanaal aan te maken.

Viarijn, 12-01-2010 19:57 #37
Ook wij hebben de samsung s2 portable gekocht. Wij hebben er 2 gekocht ivm 2 Wii's. De eerste was binnen de korste keren operationeel, daar staan dus div spellen op en werken perfect. Echter de tweede is een probleem, de WBFS manager alsmede de usb loader kunnen hem niet formateren. Echt raar dat de een het wel doet en de ander niet.

Danny, 11-01-2010 20:23 #36
Na eindelijk mijn MSI externe HD 160 Gig te kunnen formateren met USBloader 1.5 (WBFS lukte niet omdat windows de schijf niet ziet dus verschijnt hij niet in WBFSmanager) kan ik eindelijk de games via de Wii met Wiiflow (geweldig programma) erop zetten.
Een probleem blijft dus en dat is dat windows de schijf niet meer ziet en ik dus net als eerder hier vermeld de spellen niet via de pc er op zetten maar moet ik eerst de DVD branden en dan via de Wii => Wiiflow op de HD zetten. Partitonmanagers zoals Norton of Paragon melden de schijf als BAD en willen de schijf repareren maar dat doe ik niet anders herkend de Wii/Wiiflow hem niet.

Iemand een oplossing? of moet ik het met deze "omweg" blijven doen (jammer van de dure verbatims)

Duijtshoff, 09-01-2010 19:41 #35
Vraagje ik heb een externne hd en mijn broer ook kan ik deze dmv wbfs mager met mekaar kloonen zodat de spellen die wij allebei niet hebben zo kunnen overzetten?

Mohinra, 09-01-2010 14:15 #34
@Jan, Ook ik had de Samsung S2, 320Gb en hetzelfde probleem. Deze schijnt niet compatible te zijn met de Wii. Ik heb hem vanmorgen omgeruild voor een Western Digital 1000Gb en had geen enkel probleem. Ik zou zeggen omruilen dus…

Jan, 08-01-2010 11:08 #33
Goedemorgen,

Ik heb een Samsung S2 portable hardeschijf 320 GB, maar deze kan ik niet formateren. Heb de hierboven beschreven stappen allemaal doorgelopen, maar krijg steeds de melding dat hij niet geformateerd kan worden. Wat doe ik verkeerd.

Mvg

Jan

Petra, 07-01-2010 13:55 #32
Volgens mij heb ik alles gedaan zoals bovenstaand, maar dan wil ik de schij formatteren, krijf dan de melding dat hij niet kan formatteren.
Wie kan me helpen.

Oja, waar moet ik de bestanden die ik download zetten op de pc of op de harde schijf.

Sjaak, 02-01-2010 13:09 #31
@jory & wilbert, volgens mij heb ik op een aantal sites gelezen dat de hdd fat32 moet zijn ipv ntfs. Ik ben daar nu mee bezig, en heb eigenlijk geen idee of dat wel gaat werken. Ik zal het straks hopelijk wel zien.

Berry, 31-12-2009 10:51 #30
Hoi, ik heb een probleem met mijn harde schijf het is een freecom mobile classic 250 HD. Alles geformateerd etc. Als ik hem op de WII aansluit dan knippert het lampje ten teken dat de HDD aanstaat, als ik echter USBLoader open, dan stopt de harde schijf ermee. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Jory, 29-12-2009 00:09 #29
@Wilbert, ik heb hetzelfde probleem. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Op deze manier kan ik geen spellen van mijn PC naar de Wii HD kopiëren en heeft dit dus geen zin.

Weet iemand ook hoe je er achter kan komen welke Firmware je hebt? Ik heb namelijk mijn Wii al ruim 2 jaar en nooit geupdate omdat ik er een Wasabi DX in heb zitten.

Manuel, 28-12-2009 10:56 #28
Heb de volgende vraag: Ik wil het programma wbfs manager instaleren op windows t. Echter gaat het instaleren wel maar als ik het programma wil open gebeurd er niks. Is hier een oplossing voor?

Wilbert, 13-12-2009 17:14 #27
Raar probleem. waneer ik de hdd heb geformatteerd met de wbfs manager, sluit de hdd op de wii aan, krijg melding hdd gevonden maar moet eerst geformatteerd worden, formatteren oke, hdd terug op de pc en wil met wbfs manager er spellen op zetten, geen hdd te bekenen, via partition magic hdd weer ntfs geformateerd, daarna via wbfs manager weer formatteren, spel erop naar wii en we beginnen weer van voor af aan.
mijn versie op de wii is 4.2
homebrew kanaal is aanwezig
wad 1.4 aanwezig
usb loader aanwezig
help help help.

Rick, 13-12-2009 11:30 #26
Een vraagje. Vanuit de usbloaderv3 moet je als het goed is automatisch de boxarts kunnen downlouden alleen die knop is niet grijs en dus niet te gebruiken. 1x deed hij het spontaan wel en heeft hij alle plaatsjes van de spellen die toen op mijn HD stonden er bij gezet maar daarna deed hij het weer niet en dus hebben alle spellen die ik er nu bij zet geen boxart. Ik heb ook vanuit WBFS de gedowloaden boxarts gekopieerd naar de map pictures op mijn sd maar dat mag ook niet baten.
Verder weet jij ook of een kanaal kan maken van een spel die al op je hd staat of kan dat alleen voordat je een spel toevoegd dmv WBFS?
Bedankt voor alle uitleg op je site! op mijn bovenstaande problemen na werkt het echt geweldig:-)

Ad, 02-12-2009 12:54 #25
Een vraagje heb wfbs manager geinstaleerd maar hij start niet op maar gebruikt wel mijn hele geheugen van mijn computer weet er iemand een oplossing alvast bedankt

Mark, 29-11-2009 21:42 #24
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!nbAls ik mijn usb loader aanzet met mijn usb stick reageerd de wii niet. De usb stick is wbsf geformatteerd. En ik heb er een spel opgezet via de manager. Echter nog geen kanaal aangemaakt. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

Barik, 06-10-2009 01:04 #23
Ik heb even een vraagje. ik heb op 2 computers geprobeerd om kanalen te creeeren maar het lukt op geen van beide. ik heb de instellingen zoals hierboven beschreven gebruikt, alleen kan ik niet op de knop kanalen creeeren klikken.
ik heb mijn harde schijf al opnieuw geformateerd en opnieuw geprobeerd maar tevergeefs.
kan iemand mij helpen?

Master64nl (infoteur), 07-09-2009 10:20 #22
Ik heb van af de WBFS schijf de iso`s terug gezet naar de c-schijf met de WBFS manager. Hierna heb ik de iso`s opnieuw geselecteerd om toe te voegen aan mijn WBFS schijf. Nu kon ik ze in de lijst rechts selecteren en een kanaal creëren. Dit bij alle games gedaan en opgeslagen in de map WAD van mijn SD kaart. Met WAD manager één voor één de kanalen toegevoegd. Ook de usb loader en wadmanager applicatie als kanaal toegevoegd, scheelt weer 2 stappen.
Al met al is alles gelukt met veel zoeken en rommelen. Het had misschien makkelijker geweest als iemand met meer ervaring dit had gemeld als antwoord. Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben.

Brainsnake, 03-09-2009 12:42 #21
Hartelijk Dank voor het uploaden naar mediafire. Hier heb ik het wel kunnen downloaden.

Brainsnake, 02-09-2009 11:49 #20
Hallo, bij het klikken op een link van megaupload.com krijg ik de volgende melding:
Access to the URL has been denied! Warning: The content of this website is part of a unwanted category: Phishing

Heb al alle beveiligingen uitgezet en kom er nog niet in. kan ik het pakket voor kanalen ook ergens anders downloaden?
btw tnx voor de duidelijke tutorial, Grtz. Brainsnake Reactie infoteur, 02-09-2009
Net speciaal voor je geüpload op Mediafire:

http://www.mediafire.com/?m5mdj4uqyly

Jaylie, 01-09-2009 13:22 #19
Hallo,

Installatie was simpel en werkt prima. Eén dingetje: Ik snap dat Windows mijn externe HD, niet meer herkend/ondersteund, nadat WBFS Manager de schijf heeft geformatteerd voor de Wii, maar is er enige mogelijkheid, om mijn externe HD te gebruiken, zowel voor de Wii, en zowel voor mijn eigen backup van Windows bestanden? Kan dit misschien door het maken van meerdere partitie op de externe HD? Of is dit überhaupt niet mogelijk?

Alvast bedankt :)

- Jaylie

Master64nl (infoteur), 29-08-2009 13:44 #18
Ik reageer op het hier onderstaande. Ik weet waar het fout gaat. Als je een iso over zet naar een externe HD moet je eerst een kanaal creëren. Eenmaal op je WBFS schijf kan je achteraf geen kanaal creëren. Dit is jammer want ik heb i.v.m. ruimte gebrek de originele iso`s verwijderd. Is er misschien een andere mogelijkheid om een kanaal te creëren?

Master64nl (infoteur), 19-08-2009 22:03 #17
Ik sluit mijn vraag aan bij Anita van 04-08-2009. Hoe krijg ik die kanalen? Ik kan wel met WBFS manager alle iso`s naar de schijf krijgen. Als ze er eenmaal staan kan ik geen kanaal creëren. Ik kan ze wel laden en dan allemaal selecteren en zeggen maak allemaal HBC. Ik zet al die mapjes die dan gecreëerd worden op SD kaart in de map apps en krijg ze dan net als de bootlaoder en wadmanager 1.4 te zien en kan ze aanklikken. Ik geloof niet dat het zo moet.

Marco, 08-08-2009 14:03 #16
Hallo, bedankt voor de tips, het werkt allemaal lekker, maar ik heb 1 probleem. Als ik lekker aan het spellen ben, dan wil het wel eens dat het spel vast komt te zitten, en even later krijg ik dan een zwart beeld met de tekst: exception occured (dsi)… met een aaantal nummers en cijfers. Weet jij misschien wat dit zo kunnen veroorzaken, alvast bedankt.

groetjes marco

Anita, 04-08-2009 14:17 #15
Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik een kanaal kan toevoegen via WBFS manager… moet ik eerst game toevoegen aan USB harde schijf of eerst creeer kanaal…? als ik klik op creeer kanaal dan vraagt hij naar mijn wad bestand, snap er niks van, heb het wad bestand wel enz…
Is er iemand die alles stap voor stap wil uitleggen…?
Alvast bedankt

Job, 22-07-2009 18:01 #14
Je kan je externe HD opdelen in partities. Dat had ik nl. ook. 1 deel gebruikt voor spellen via WBFS Manager (en USB-Loader), en de andere had ik de.ISO's van de spellen en andere downloads

Aiven, 11-07-2009 01:21 #13
Hey nice tut, ik heb 2 vragen:
- Ik heb hier een ex hd van 1 tb en kan het dus gebruiken voor dit, maar is het ook mogelijk om het én voor de wii te hebben én bijvoorbeeld andere data erop te houden (natuurlijk na het formatteren)
Dan weet ik of ik eventueel een extra hd moet kopen voor mn wii
- Werkt dit ook met een usb stick van 8gig?

Jonathan, 03-07-2009 22:48 #12
Hallo, heldere uitleg alle tutorials! Super! Ik vroeg me af of je van originele spellen ook een snelkoppeling kan maken in het standaard Wii menu? Ik heb de originele spellen gedownload naar mijn HDD. Via USB lader kan ik de spellen gewoon spelen. gr, Jonathan

Kay, 24-06-2009 00:53 #11
Bij het kanaal maken krijg ik de error (foutcode 304) wat kan ik hieraan doen?

Martin, 14-06-2009 10:08 #10
Het lukt mij niet meer om met wbfs manager 3.0 een schijf (usb stick en\of harde schijf te formatteren. De schijf wordt wel gezien, bij laden krijg ik de melding dat hij geformatteerd moet worden. Bij formatteren verschijnt de melding dat de schijf niet geformatteerd kan worden. De harde schijf is 320 mb groot en heeft 1 partitie van 320 mb.(ntfs) De usb stick is 8gb groot (fat32) Reactie infoteur, 15-06-2009
Waarschijnlijk wordt de HD niet ondersteund…

Groninger, 10-06-2009 16:57 #9
Hallo, eerst mijn complimenten voor deze lap tekst! Toch heb ik een probleem, bij de installatie van WBFS manager, geeft hij aan dat Microsoft. Net framework 3.5SPI gedownload moet worden, dit doet hij volgens de installatie vanzelf, maar er gebeurd verder niks. Hij blijft gewoon staan met inbeeld : Installing Net framework 3.5SPI, ook al laat ik hem 2 uur lang aanstaan, veranderd niks. Moet ik dit nu zelf installeren ofzo? Snap er vrij weinig van. Reactie infoteur, 10-06-2009
Hoi,
Doe je wel ongeveer eens in de twee weken updates installeren (Windows Update)? Hier ligt het denk ik aan… Kijk anders even op microsoft.com of op google.

Rens01 (infoteur), 06-06-2009 13:55 #8
Werkt perfect, heb alleen 1 vraagje.

Is het mogelijk om de afbeeldingen die je ziet van de games, te kopieren naar de USD-loader.
Of moet ik de plaatjes appart gaan opzoeken en downloaden?

:-) Reactie infoteur, 06-06-2009
Het programma WBFS Manager download de afbeeldingen. Deze staan dan in een map (volgens mij documenten). Deze moet je vervolgens kopieëren naar de map images op je SD kaart en dan hoort USB Loader 1.4 de boxarts weer te geven.

Nout, 29-05-2009 16:51 #7
Als ik een kanaal heb gemaakt, dan doet het kanaal het alleen als ik eerst het spel start via de usb-loader. Maar als ik het spel gelijk wil starten via het eigen kanaal in het Wii-menu dan blijft hij hangen in ''Opening Disc… '' Hoe verander ik dit? Wel een hele goede tutorial verder! Reactie infoteur, 01-06-2009
Ik heb eigenlijk geen idee…

Daan, 27-05-2009 14:02 #6
Wanneer ik een kanaal wil maken, krijg ik steeds een foutcode 501. Voorheen kon ik wel gewoon kanalen ( 7 stuks)creeeren. Doel wad bestand is het mapje "wad" op mij sd kaart. wat gaat er fout? Reactie infoteur, 27-05-2009
Ik heb geen idee… welke wad manager (versie) gebruik je?

Danny, 26-05-2009 13:39 #5
Het was inderdaad heel simpel. Ik was alleen vergeten de aangemaakte Wad files op te slaan op mijn SD kaart in het Wad mapje. Nu kon ik wel mbv Wad Manager kanalen maken op mijn wii. Thanks! Reactie infoteur, 26-05-2009
Veel plezier ermee!

Danny, 25-05-2009 17:44 #4
Allereerst complimenten voor de zeer goed beschreven informatie. Ik heb alleen 1 vraag. Is het ook mogelijk om snelkoppelingen te maken van games van de exterene HD naar het Wii scherm. Dus games niet via USB loader starten maar gelijk vanaf het start scherm.
Groeten Danny Reactie infoteur, 25-05-2009
Hoi Danny,
Bij de stappen moet je bij instellingen twee bestanden invoeren. Wanneer je dit gedaan hebt, kan je kanalen maken.
Dit doe je door een spel naar de rechter kant te slepen en vervolgens kan je op 'creëer kanaal' klikken.
Het enige wat je dan nog maar hoeft te doen is een opslag locatie vinden.
Daarna kan je het kanaal installeren met Wad Manager 1.4 (uitleg verschijnt binnenkort!).

Nicoetbun, 24-05-2009 14:52 #3
Hoi, Daar ben ik alweer met het volgende probleem.
Ik heb een externe HD 200 GB. Ik heb deze geformatteerd met WBFS. Werkte niet op de Wii. Moest hem op de Wii opnieuw formatteren. Werkt perfect. Heb verschillende dvd's geladen en opgestart. Echter nu de volgende stap: Ik wilde mijn spellen, die nu op mijn computer staan, overzetten via USB op deze HD. Echter de computer herkent deze HD niet meer! Ik kan deze spellen dus niet overzetten of ik moet ze allemaal eerst op dvd branden? Is er een tool waarmee ik dit probleem kan oplossen. Overigens, ik zou het in mijn enthousiasme nog bijna vergeten. Nog hartelijk bedankt voor de hulp tot nog toe. Reactie infoteur, 25-05-2009
Hoi,
Volg nu de volgende stappen:
-Open WBFS Manager
-Waar 'schijf C' staat moet je zoeken naar schijf E (meestal)
-Nu zie je jouw harde schijf!
-Sleep een spel naar de rechter kant
-Klik onderop op: 'toevoegen aan schijf'

Nu moet hij als het goed is het spel kopiëren.

Nicoetbun, 24-05-2009 11:08 #2
Hoi,
Ik heb geprobeerd via die nieuwe link de manager te downloaden. Heb hem geinstalleerd. Precies hetzelfde als de eerder. Geen 'standaard WAD' en geen 'key.bin' bestand te vinden. Mijn vraag goed begrepen?
punt 5 van Uw handleiding:
Laat onder de tab "simpel"de instellingen gewoon staan. Ga naar de tab "Kanaal creatie"" vink "Kanaal creatie"aan.
Bij "Basis WAD bestand"moet je bladeren naar de "standaard wad"die ook in het zip-bestand zit. Bij "Gedeeld sleutel bestand"moet je bladeren naar "key.bin"die zit ook in het zip-bestand. Laat de rest van de instellingen voor wat ze zijn en klik op Öke"
Hier schort het dus. Die twee bestanden zitten niet in dat zip-bestand. Dat bevat alleen het installatiebestand voor WBFS.
Mijn vraag is dus: Waar kan ik die twee bestanden weghalen om ze bij het opstarten van WBFS bij opties in te voegen?
Vast bedankt.
nicoetbun Reactie infoteur, 24-05-2009
Hoi,
Je hebt weer gelijk! Het spul om de kanalen te maken heb ik daarom maar apart geüpload. De link is: http://www.megaupload.com/?d=UCTTFWG6

Gr. Jeroen

Nicoetbun, 22-05-2009 18:06 #1
Na de eerste start van WBFS Manager staat in het scherm opties: Basis WAd bestand: is in deze handleiding aangegeven: Blader naar 'standaard wad' die ook in het Zip bestand zit. Bij Gedeeld sleutebestand geeft U aan : blader naar 'key.bin die ook in het zipbestand zit. Mijn vraag: Waar zitten deze? Ik kan genoemde bestanden niet vinden. In het gedownloade Zip bestand van WBFS staat alleen het installatie bestand verder niets. Graag enige toelichting. Reactie infoteur, 22-05-2009
Hoi,
Je hebt helemaal gelijk… ik heb het verkeerde pakket geüpload. Vanaf nu staat er een nieuwe link!
Bedenkt voor je melding!

Infoteur: Zon_jeroen
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 78
Schrijf mee!