InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Foto's laten praten door middel van Crazy Talk

Foto's laten praten door middel van Crazy Talk

Een stilstaande foto is op zich al mooi, maar wist je dat zon foto ook kan bewegen? Dit wordt ook wel een animatie genoemd. Dit is natuurlijk erg hilarisch maar in sommige gevallen ook nuttig. Met het programma Crazy Talk is het mogelijk om een foto te laten praten.

Toepassingen

  • Verrassing: Op een site plaats je een pratende foto, grote kans dat de bezoeker zich een hoedje schrikt.
  • Chatten: Laat de foto jouw boodschappen doorgeven.
  • Spel/film: Voor een film kunnen geanimeerde personages handig zijn. Een professionele filmmaker zal echter niet voor Crazy Talk gaan.

Crazy Talk

Met Crazy Talk is het mogelijk om een foto te laten praten. Natuurlijk gaat dit niet vanzelf en zullen er enkele gegevens moeten worden ingevoerd. Crazy Talk laat zich gemakkelijk bedienen waardoor iedereen het programma goed kan gebruiken.

Het programma

Het programma Crazy Talk kost origineel veertig euro. Je kan ook een proefversie downloaden van veertig megabyte. Deze proefversie is voor vijftien dagen geldig. Op deze site kan je Crazy Talk aanschaffen. Download het bestand of koop het op cd. Vervolgens moet het programma geïnstalleerd worden en kan je aan de slag.

Een goede foto

Crazy Talk heeft standaard al de nodige geanimeerde personages. Uiteindelijk is het natuurlijk het leukst om de foto van een ander te gebruiken. Het is bij deze foto van belang dat de man of vrouw duidelijk in de camera kijkt en dat de ogen, mond en neus duidelijk zichtbaar is. Een pasfoto kan door dit programma het best gebruikt worden. Voordat je het gezicht kan animeren moet je aangeven waar de belangrijke onderdelen van het gezicht zich bevinden.

Tip: Standaard is ook leuk
Standaard heeft een programma al enkele voorgeanimeerde personages. Deze doen het erg goed en zijn gemakkelijk bij te stellen. Je kan van alles veranderen: van de emotie die het personage uitstraalt tot de blik.

Geluid

Nu moet het personage nog gaan praten. Hiervoor moet je door middel van een microfoon een of meerdere zinnen inspreken. Deze kunnen vervolgens door het personage worden uitgesproken. Het uploaden van geluid is erg simpel en haast alle formaten worden ondersteund. Als je de lippen goed hebt ingesteld dan zullen deze realistisch meebewegen. Het is trouwens ook mogelijk om de standaard Windows stem te gebruiken en een tekst te tikken. Vervolgens maakt Windows er dan een stem van.

Andere gezichtsuitdrukkingen

Tijdens het praten kan je nog bepaalde gezichtsuitdrukkingen laten voltrekken. Zo kan de animatie zijn tong uit steken, zijn wenkbrauwen fronzen en nog meer dingen. Dit is wel wat lastiger en hiervoor moet je veel oefenen. De bijgeleverde documentatie is momenteel wat onduidelijk waardoor je lang moet puzzelen.

Voorbeelden

Enkele leuke voorbeelden

© 2009 - 2017 Rakker126, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Instrumenten voor de belevenissen regisseur - AnimatieDoel van belevingsconcepten is bezielen, opmonteren, in de stemming brengen, activeren, inspireren, initiëren, boeien en…
Zelf een computeranimatie makenZelf een computeranimatie makenTegenwoordig zijn er prachtige animatiefilms te vinden die er vaak bijzonder realistisch uitzien. Zon prachtige film is…
Fotobewerkingsprogramma downloadenFotobewerkingsprogramma downloadenEr zijn op internet een groot aantal programma's gratis te downloaden waarmee u uw foto's te bewerken. Veel mensen gebru…
Google Wave, wat is Google wave,de uitlegVolgend jaar verwacht Google met Google Wave op de markt te komen. Het programma zou e-mail overbodig maken. Maar wat is…
Wat kan je allemaal doen met een smartphone?Wat kan je allemaal doen met een smartphone?Onze smartphone is eigenlijk meer een zakcomputer. We hebben hem allemaal iedere dag bij en maken er graag gebruik van.…

Reageer op het artikel "Foto's laten praten door middel van Crazy Talk"

Infoteur: Rakker126
Gepubliceerd: 03-04-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!