InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Microsoft Office 2007 - De verschillen tussen de pakketten!

Microsoft Office 2007 - De verschillen tussen de pakketten!

Microsoft Office 2007 - De verschillen tussen de pakketten! Microsoft Office 2007 is een software pakket van Microsoft, wat op bijna elke computer staat. Het pakket is de opvolger van Microsoft Office 2003. Office 2007 ligt vanaf 30 november 2006 in de winkels.

Ontwikkeling

De eerste bèta van Microsoft Office 2007 kwam op 16 november 2005. Deze mochten maar een beperkte hoeveelheid mensen testen. Bèta 2 van office werd aangekondigd door Bill Gates op het WinHEC 2006. Deze kon iedereen downloaden. Dit werd ook massaal gedaan. Microsoft wou er toch wat aan verdienen, en ging 1,50 Dollar vragen voor elke download. Vanaf 6 november was de bèta niet meer te downloaden. De mensen die een bèta versie gedownload hadden, konden hem tot maart 2007 gebruiken.

Interface

Het interface van Office 2007 is sterk veranderd in vergelijking met Office 2003. Bovenaan, in de linkerhoek zit een compleet nieuwe knop: ‘De Office knop’. Deze kan je vergelijken met de ‘start’ knop van Office 2003. Deze knop kan je eigenlijk zien als een menu, want wanneer je hier op klikt, verschijnen er allemaal mogelijkheden om te doen met het document. Zo kan je het document opslaan, printen en documenten opslaan bij Windows Live.

Windows Live

Windows Live is eigendom van Microsoft. Wanneer je in het bezit bent van een Hotmail, MSN of Live account krijg je gratis vijf gigabyte aan geheugen van Windows Live. Dit online geheugen kan je onder andere gebruiken voor het opslaan van je documenten.

Service Pack

Service Pack 1
Service Pack 1 werd uitgebracht op 11 december 2007. Het zorgde ervoor dat er een aantal bugs (fouten) verholpen waren. Ook bevat het alle updates die tot 11 december 2007 waren vrijgegeven.

Service Pack 2
Service Pack 2 verscheen op 28 april 2009. Bij Service Pack 2 is inclusief Service Pack 1. Het Service Pack had verbeterde ondersteuning van ODF, XPS-en PDF-bestanden.Ook waren er weer een groot aantal bugs verholpen.

De pakketten

EditieAccessExcelWordPowerpointInfoPathPublisherOutlook
Microsoft Office Ultimate 2007xxxxxxx
Microsoft Office Enterprise 2007xxxxxxx
Microsoft Office Professional Plus 2007xxxxxxx
Microsoft Office Professional 2007xxxx xx
Microsoft Office Small Business 2007 xxx xx
Microsoft Office Standard 2007 xxx x
Microsoft Office Home and Student 2007 xxx
Microsoft Office Basic 2007 xx x
© 2009 - 2014 Zon_jeroen, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Office_2007 (voor het schema)

Reageer op het artikel "Microsoft Office 2007 - De verschillen tussen de pakketten!"

Infoteur: Zon_jeroen
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!