InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Achtung, die Kurve! Ofwel Zatacka

Achtung, die Kurve! Ofwel Zatacka

Achtung, die Kurve! Ofwel Zatacka Achtung die Kurve, ook wel bekend onder de naam Zatacka is een gratis DOS game die je tot zes spelers multiplayer kunt spelen. Alles draait erom jouw lijn (in het Duits 'Kurve') zo lang mogelijk te maken zonder andere lijnen of de rand van het speelveld te raken. Het speelveld bestaat uit een zwart vlak en je kan tot en met zes spelers achter één pc het spel spelen. Elke speler heeft twee knoppen tot zijn beschikking: een om een bocht naar rechts te maken en een om een bocht naar links te maken. De lijn beweegt uit zichzelf naar voren. Zo ontstaat een warboel van lijnen en draait het puur om overleven; in het rijk van Zatacka geldt het recht van de sterkste!

Tactische diepgang wordt vergroot doordat om de zoveel tijd een gat in je lijn komt, die dus weer gebruikt kan worden door andere spelers om je lijn te doorkruisen. Hoe meer spelers, hoe hectischer de strijd en hoe sneller er mensen af vallen.

Er zijn verschillende tactieken te handhaven in Achtung Die Kurve. De meest gebruikte tactiek is jezelf een beetje afzijdig houden van de actie en een gebied voor jezelf afbakenen, waar je vervolgens rondjes in kunt blijven draaien tot de rest zich vast loopt. Risico hierbij is dat je jezelf kunt opsluiten in je eigen gebied en vast loopt voor de ander het moeilijk krijgt.
Het is ook mogelijk een meer agressieve houding aan te nemen en de andere lijnen te proberen weg te drukken tegen de rand aan en ze constant af te snijden. Zodra ze een gebied afbakenen, snel je vlug een van de gaten in zijn lijn door en doorkruist zijn gebied waardoor hij geen kant uit kan.

Achtung, die Kurve! is een fantastisch spel om even snel wat lol te hebben met een groep vrienden. Een kleine of minder kleine dosis alcohol kan de pret nog enigszins opvoeren. Voordeel is ook dat het spel gratis te downloaden is en zeer klein van bestandsgrootte, waardoor het overal zo van internet te halen is. Een echte aanrader dus!

Je kan Achtung, die Kurve! hier downloaden: Download Zatacka
© 2007 - 2014 Daan123, gepubliceerd in Software (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Achtung, die Kurve! Ofwel Zatacka"

Infoteur: Daan123
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!