InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Handige gratis programma's voor je pc

Handige gratis programma's voor je pc

Software en alle andere dingen in het leven zijn over het algemeen tegenwoordig al duur genoeg. Dus hieronder staan een aantal handige, leuke en gratis programma's voor je pc. Van het in de gaten houden van je harde schijf temperatuur tot en met het kleuren van je Windows mappen.

Harde schijf thermometer

Op deze site kun je gratis het programma "HDD Thermometer " downloaden. Met deze software kun je zelf gemakkelijk de temperatuur van je harde schijf in de gaten houden. Ook al is het freeware (gratis software) je moet je wel evengoed even registreren om gebruik te kunnen maken van de thermometer.

Winamp

Naast bijv. Mediaplayer is Winamp één van de bekendere mediaspelers in gebruik. Deze speler is gemakkelijk in gebruik en speelt bijna alle bestandsindelingen af zonder problemen. Ze hebben diverse mogelijkheden zoals het online beluisteren van radio en een playlist editor, maar ook de jukeboxfunctie is erg fijn. Hiermee zet je gemakkelijk alle mp3's die3 je wilt beluisteren op een rijtje om vervolgens achter elkaar afgespeeld te worden. Je kunt met Winamp ook videobestanden zoals avi, wmv of divx afspelen. Bij de nieuwere versies van winamp (vanaf 5.2) zit de mogelijkheid om via de muziekbibliotheek muziek op mp-3 spelers zoals creative, zen en ipod te zetten. Wil je dit programma ook downloaden, ga naar de volgende pagina: www.gratissoftwaresite.nl/winamp.html en klik rechts op "download winamp". Na het installeren even je pc opnieuw starten en je kunt beginnen met muziek luisteren op je pc of em over te zetten op je mp-3 speler.

Gratis sudoku's

Met Redleg Sudoku player kun je gratis sudoku puzzels maken en oplossen zoveel als je maar wilt. De software kun je hier downloaden. Na installatie kun je meteen beginnen.

Geef je Windows mappen een ander kleurtje

Als je met meerdere personen gebruik maakt van één en dezelfde computer en jullie hebben op het bureaublad een hele berg mappen staan, kun je met IColorFolder gemakkelijk en snel de kleur van de mappen per persoon aanpassen. Ga hier naar de site om het programma te downloaden, meteen bovenaan staat iColorFolder 1.4.2 klik daarop om de software te downloaden. Na installatie kun je een map gemakkelijk van kleur veranderen door met je rechtermuisknop op de map te klikken en daarna "color picker" te kiezen. Als laatste klik je op de kleur naar keuze en binnen een paar seconden is de map van kleur verandert.

Verklaar je dromen

Met het gratis droomnachtboek kun je een uitleg of verklaring krijgen voor alles wat er in je hoofd omgaat terwijl je slaapt. Laat je dromen uitleggen zodat je weet waar je onderbewustzijn zich mee bezig houdt en je er misschien als je wakker bent iets aan kunt doen. Om het dromennachtboek te downloaden ga je naar www.redleg.biz en klik je linksonder in het menu op "dromen", dan kom je vanzelf op de download pagina uit. Je kunt op de pagina zelf kiezen of je het als .exe of .zip bestand wilt downloaden. Het is maar wat je zelf gemakkelijkerin gebruik vindt natuurlijk.

Spyware verwijderen

Met Advanced Spyware Remover kun je zelf allemaal die vervelende spyware, adware en hijacker programs zelf van je pc laten verwijderen. Download de software door de link te kopiëren en plakken in de adresbalk van Internet Explorer, http://www.tucows.com/preview/500384. Klik op "download now" en installeer de software. Laat de Advanced Spywre Remover je hele pc intensief scannen en geef aan welke spyware of andere schadelijke software er verwijdert moet worden.
© 2008 - 2014 Msmedia, gepubliceerd in Software (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Redleg software
  • www.gratissoftwaresite.nl
  • Tucows.com

Reageer op het artikel "Handige gratis programma's voor je pc"

Infoteur: Msmedia
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!