InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Skype, hoe maak ik een account aan?

Skype, hoe maak ik een account aan?

Skype, hoe maak ik een account aan? Skype is de gratis bellen hype. Gratis bellen met je computer naar andere Skype gebruikers die ook een computer hebben, wereldwijd bellen, het is helemaal in, en gratis, free, kostenloos, noppes, nada! To be or not to be online, that's the question met gratis bellen van Skype... Dus, hoe maakt u een account aan bij deze mega-leuke service? Met Skype kunt u gratis bellen, maar ook wereldwijd bellen voor een zeer laag tarief. Bovendien kunt u elkaar zien via videogesprekken. Een Skype account aanmaken is heel eenvoudig:
  • Surf naar: Skype
  • Klik op de button: Join Skype (rechtsboven op de pagina) en maak een account aan

Skype, gratis bellen wereldwijd

Skype, de 'online telefoneren service’ waar steeds meer mensen gebruik van maken, adverteert met: 'Gesprekken tussen Skype-gebruikers zijn altijd gratis.' Dat klopt, als je Skype op je computer installeert kun je gratis bellen, wereldwijd, met iedereen die ook Skype op zijn computer heeft geïnstalleerd. Maar dat is nog lang niet alles.
  • Gratis bellen naar mensen op Skype
  • Gratis instant messenger
  • Gratis videogesprekken

Het is ook mogelijk om met Skype naar mobiele telefoons of gewone huistelefoons te bellen, dan betaal je een paar cent per minuut. Ook zakelijk maakt Skype het bellen spotgoedkoop en steeds meer bedrijven willen ook Skype. Sterker nog, iedereen wil Skype. Om Skype te kunnen gebruiken heb je een computer met breedbandverbinding, speakers en microfoon nodig.

Skype account aanmaken, downloaden en installeren

Er opent zich een popup venster met de vraag of u het programma wilt draaien of bewaren. Run or save? Kies voor save.
Het programma begint direct te downloaden. Het downloaden duurt ongeveer twee minuten en is zo gepiept. Als het downloaden klaar is kan je de pagina afsluiten en het programmaatje opzoeken op je PC en de installatie starten op de computer starten. Je kunt dan meteen aan de slag. Skype is gebruiksvriendelijk en een heerlijk programma.

Skype op de computer installeren

  • Open SkypeSetup en klik op run. Selecteer de taal 'Nederlands' en accepteer de gebruikersovereenkomst.
  • Klik op 'installeren.'
  • Een a twee minuten later is het installeren voltooid en je wordt gefeliciteerd en welkom geheten door Skype.

Start Skype

  • Klik op Start Skype.
  • Er opent zich een venstertje waarin je een account kunt aanmaken. Je hebt nu immers Skype wel op de computer geïnstalleerd, maar nog geen gebruikersnaam en dergelijke aangemaakt.

Er wordt gevraagd om de volgende zaken in te tikken:
  • Je echte naam
  • Een Skypenaam (Hoe wil je op Skype genoemd worden?)
  • Een wachtwoord
  • De herhaling van dat wachtwoord
  • Als laatste wordt gevraagd om de gebruiksvoorwaarden te accepteren

Als je deze eenvoudige stappen hebt doorlopen, kom je in het volgende venstertje, daar vul je een goed werkend e-mailadres in, het land waarin je woont en de regio of plaatsnaam. Vervolgens klik je op aanmelden. Het wijst zich verder eigenlijk vanzelf. Gratis Skype Downloaden

Account

Het programma maakt vervolgens jouw Skype account aan en dat neemt ongeveer 1 minuut in beslag.
Als dat klaar is leest je de korte handleiding en klikt daarvoor op start om door te gaan. De handleiding geeft vooral informatie over hoe Skype werkt. Lees dit dus globaal door, als je Skype eenmaal gebruikt zul je snel ontdekken hoe het werkt omdat het een gebruiksvriendelijk programma is.

Geluidstest Skype

  • Als je de handleiding hebt doorgelezen en afgesloten, staat het Skype venster open in beeld. Je ziet nu staan: bel mij om uw geluid te testen.
  • Deze functie is bedoeld om te testen of je headphone werkt en goed is aangesloten. Zorg dus dat uw headphone op je PC is aangesloten met de groene en rode plug-in, zet hem op je oren en klik op het Icoontje (groene cirkel met wit telefoontje erin), om te gaan bellen.
  • Je hoort vervolgens een bericht in het Engels. Een vrouwenstem verzoekt u om na de pieptoon een bericht in te spreken, om te testen of uw headphone met microfoon goed werkt. Spreek na de pieptoon een willekeurig bericht in. Tijdens de ‘opname’ kan er bericht in het venster verschijnen dat Skype uw opname niet kan opnemen, en de vraag of uw headset wel goed aangesloten is, in dat geval is er iets niet in orde. Een microfoon die kapot is of een headphone waar een draadje van los is, geven deze foutmeldingen. Maar meestal gaat het gewoon goed. Als u gebruik wilt maken van Skype is het in elk geval geen weggegooid geld om een headset met microfoon te kopen aangezien u veel geld op uw telefoonrekening zult besparen. Skype verkoopt trouwens dit soort artikelen ook tegen scherpe prijzen. Maar wat de microfoon die u nodig heeft, betreft: elke koptelefoon met microfoon, die u aan kunt sluiten op de computer, moet in principe geschikt zijn. Je kunt ook een Skype headset in de Skypewinkel kopen.
  • Als het geluid eenmaal werkt en de opname geslaagd is, kan je vrienden of relaties aanmoedigen om ook Skype op hun pc te installeren. Stuur hen een e-mail met de link naar dit artikelen met het verzoek Skype ook te installeren en geef alvast je gebruikersnaam van Skype door, zodat ze weten hoe ze je via Skype telefonisch bereiken kunnen.
  • Bellen van Skype naar Skype account is namelijk 100% gratis. Bovendien kun je met Skype op je PC ook chatten en bellen tegelijk.

Skype zakelijk, abonnementen en gadgets

Skype biedt ook spotgoedkope abonnementen waarmee je naar gewone telefoons en naar mobiele telefoons kunt bellen, wereldwijd. In verhouding tot gewoon bellen is dit aanzienlijk goedkoper. Ook is het mogelijke om online te vergaderen voor bedrijven. Steeds meer bedrijven kiezen daarom voor Skype Zakelijk/Business

Hoe voegt je een contactpersoon aan Skype toe?

Als vrienden of relaties je eenmaal hebben laten weten dat ze ook een skypeaccount hebben aangemaakt (stuur ze de link naar dit artikel) en als je de gebruikersnamen van anderen hebt ontvangen, kun je ze gaan toevoegen aan je Skype contactpersonen bestand en gaan bellen. Links in het Skype venster zie je de optie contactpersonen toevoegen staan. Daar voeg je de Skype contactpersonen toe. Je kunt ook naar contactpersonen zoeken door de zoekfunctie te gebruiken. Erg moeilijk is het niet. Het gebruik wijst zich meestal vanzelf.

Hoe werkt Skype?

Met Skype op je computer kun je online (iedereen wereldwijd die ook Skype heeft), gratis bellen. Je kunt ook chatten en sms's jes versturen met Skype. De enige voorwaarde is dat de ander Skype ook op de computer moeten hebben geïnstalleerd, anders kun je ze niet gratis bellen. Je kunt met Skype ook wereldwijd bellen naar mobiele telefoons en huistelefoons bellen, maar dan betaal je een paar cent per minuut. Vn computer naar computer bellen is dus helemaal gratis, van Skype naar mobiele telefoon of huistelefoons bellen, kost zeer weinig. Skype is daarom een mega-trend.

Bellen naar gewone telefoons, tarieven

Bij: Bel telefoon (direct naast de optie contactpersonen) kun je ‘bellen naar gewone telefoons’ en telefoonnummers van gewone toestellen invoeren. Het bellen naar deze telefoonnummers is niet gratis maar kost op dit moment 0.17 eurocent per minuut. (Juni 2008) Je kunt dus ook naar gewone telefoons bellen met Skype, maar dat is niet gratis. Naar het buitenland bellen (naar een gewoon telefoontoestel) met je Skype account, is ook aanzienlijk goedkoper dan gewoon telefoneren. Maar indien een kennis of familielid of relatie in het buitenland ook een Skype account heeft, is het bellen van Skype naar Skype account, weer helemaal gratis.

Skype Hardware en de Nokia N900

Skype verkoopt ook Hardware, zoals telefoons, headsets met of zonder FreeTalk, webcams, en de Nokia N900 mobiele computer (fantastisch apparaat) met Maemo-software en ingebouwde Skype-functionaliteit.

Andere voordelen van Skype

Je kunt zowel chatten als bellen op hetzelfde moment. En als je allebei de webcam aanzet kun je elkaar nog zien ook.
Ach ja, alleen naast elkaar zitten, is beter...

Lees verder

© 2008 - 2014 Kisses, gepubliceerd in Software (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Skype Hardware, Skype Voicemail, Bel naar telefoons met Skype, Skype Downloaden en Skype Business (3e tabblad).
Gerelateerde artikelen
Google Talk, meer dan gratis bellen alleenGoogle Talk, meer dan gratis bellen alleenMet Google Talk kunt u niet alleen met uw contacten bellen of online chatten. Google Talk heeft meerdere geïntegreerde o…
Goedkoop internationaal bellenGoedkoop internationaal bellenGoedkoop internationaal bellen is tegenwoordig voor iedereen mogelijk. Veel mensen denken dat goedkoop internationaal be…
Het gebruik van het programma SkypeHet gebruik van het programma SkypeSkype is een computer programma waarmee je, na de installatie, gratis kunt ‘bellen’ met andere Skype gebruikers. Skype b…
Voip in de praktijk: hoe je gratis mobiel en vast belt!Voip in de praktijk: hoe je gratis mobiel en vast belt!Het is al jaren in opmars: bellen via internet. Er is ook al genoeg over geschreven, maar vooral op technisch gebied. Da…
Gratis diensten via mobiel internetGratis diensten via mobiel internetSinds de komst van het mobiel internet verschijnen er steeds meer applicaties waarmee gratis gebeld en ge-sms’t kan word…
Bronnen en referenties
  • Skype

Reageer op het artikel "Skype, hoe maak ik een account aan?"

Reacties

B. Hartman, 22-10-2013 14:57 #26
Hallo ik kan sinds een paar dagen geen Skype berichtje meer sturen, er blijft een hele tijd een cirkeltje achter mijn berichtje draaien. Na één of twee dagen komt mijn berichtje pas door bij de contact personen, hoe kan dit. Is dit te verhelpen?

Joke van der Ploeg, 18-10-2013 14:53 #25
Sinds een paar dagen is het onmogelijk om te skype, ik krijg steeds een foutmelding
Falled te get proc address fot getlogia processor information (kernel 31.dl). Kan u mijn aub helpen? alvast bedankt

Marijke, 27-08-2013 02:57 #24
Kun je ook gewoon je email adres als skypenaam gebruiken?

Anthony, 17-03-2013 11:41 #23
Kan iemand op skype in je vriendenlijst staan zonder dat je die persoon heb toegevoegd?

Mietvanbelle, 05-02-2013 11:43 #22
Hoe kan ik alle vorige paswoorden en skypenamen wissen om dan volledig opnieuw te beginnen?

Rupert, 25-11-2012 21:04 #21
Herinstallatie Skype programma van een reeds bestaand Skype adres. Hoe gaat dat?

Bob van Steenbergen, 20-11-2012 10:23 #20
Heb skype gedownload maar kan mijn pasfoto niet plaatsen, graag uitleg indien mogelijk. Ook zou ik wat tekst willen plaatsen nl. autumn in the citty, hoe doe je dat?
Graag een korte uitleg, bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.

D. de Jong, 26-10-2012 14:52 #19
Ik heb skype gedownload en een profiel maar ik heb geen snelkoppeling op mijn computer en ook skypesetup vind ie niet. Ik zoek in configuratiescherm. Ik had skype al eerder en heb er weer afgegooid en weer gedownload en mijn oude skype naam gekozen, maar als ik via msn naar skype ga kom ik alleen op mijn profiel.

H. Jansen, 15-10-2012 14:10 #18
Hoe kan ik een account aan maken als mijn e-mail adres niet wordt herkend? Reactie infoteur, 16-10-2012
Geen idee. Misschien een ander e-mailadres proberen?

Marie, 29-08-2012 13:53 #17
Hoe kan ik de contactpersonen zien van mijn vriend die ook skype heeft?

Beau van Andel, 07-08-2012 10:40 #16
Ik hou van Skype het is zo veel leuker dan bellen en het kost geen geld��

Gerda Hoogeveen, 05-07-2012 07:52 #15
Is het mogelijk een tweede skype account te installeren…? Reactie infoteur, 07-07-2012
Ik denk het wel. Probeer het anders gewoon uit.

Nel, 13-03-2012 21:04 #14
Ik heb Skype geïnstalleerd op de laptop. Berichten schrijven is geen probleem maar bellen gaat niet. Als ik het testgesprek voer hoor ik de helft van de welkomstzin (Hallo, en welkom bij de testservice van Skype…) en vervolgens krijg ik de melding dat skype geen toegang heeft tot de geluidskaart. Heel vreemd want de eerste helft van de zin lukt het wél! Wat ik ook probeer (al 2x opnieuw geïnstalleerd) het lukt me niet. Wie weet raad?

Meta, 14-10-2011 20:21 #13
Ik heb een skype account aangemaakt via jullie handleiding… heel duidelijk, dank daarvoor. Maar ik kan nog niet bellen omdat ik geen goede headset heb, komt nog. Nu schrijven jullie, dat je kunt chatten, ik heb echter wel sms voorbij zien komen, maar daar moet ik een skype-tegoed voor hebben en dat hoeft voor mij niet. Hoe herken ik het chat-teken? Alvast bedankt voor de moeite van het lezen van mn vraag.

Ger Rooseman, 19-07-2011 15:47 #12
Hoe te doen: Skype via mijn mobiele telefoon Nokia 82 waarmee ik ook via mijn mailbox kan internetten. Ooit zag ik het pictogram maar nu niet meer. Op mijn laptop heb ik een Skype (via pictogram op bureaublad) inmiddels geinstalleerd maar begrijp dat ik eerst een koptelefoon met microfoon moet hebben om met een andere Skyper te contacten. Daarom lijkt mij eenvoudiger om dit via mobieltje te doen. Graag suggesties. Reactie infoteur, 19-07-2011
Dit kan je het beste op de Skype website proberen te achterhalen, misschien staat je antwoord bij FAQ.

Jacobs Gilbert, 13-06-2011 19:11 #11
Hallo, mag ik u vriendelijk vragen om volgend probleem: als ik op mijn laptop skype istalleer kom ik steeds op de skypenaam van mijn zoon die deze al gebruikt heeft met zijn naam en ik wil nu deze met mijn skypenaam gebruiken.Hoe los ikdat op?
Hartelijk dank voor hulp
gilbert Reactie infoteur, 13-06-2011
Als uw zoon nog ingelogd staat moet hij eerst uitloggen. Dan pas kunt u met een nieuw (uw eigen) account inloggen.

Durnez Vanessa, 17-03-2011 15:40 #10
Ik en mijn vriend hebben alle 2 een naam op skyp, maar als ik mijn pc opstart komt automatisch het mijne open, wat moet ik doen om de startpagina te hebben? Reactie infoteur, 18-03-2011
Waarschijnlijk moet je gewoon uitloggen voordat je met een andere naam kunt inloggen? Anders surfen naar www.skype.nl of www.skype.com en zien of je daar met het andere account kan inloggen.

Kashefi Masoud, 07-08-2010 13:46 #9
Beste,
ik heb al met mijn pc een keer skype programma gedownloadeerd. met skype naan '' mahbod36''. nadien een credit via pcbanking gekopt voor skype naam van masoud862 en deze nu is geleeverd op '' deliverd''. maar ik kon niet het gebruiken. want hoevaak ik probeerde nieuwe download voor masoud862 te doen, gaat het niet. kunt u aub me helpen.
bij elke nieuwe download spontaan komt het skype programma met mahbod36 naar boven.
dank bij voorbaat. Reactie infoteur, 10-08-2010
Hier hebben we geen ervaring mee. U kunt uw vraag het beste aan Skype zelf voorleggen.

Monique Berings, 28-07-2010 14:33 #8
Is het mogelijk om vanaf een andere computer (in buitenland) je eigen account te openen? Of moet je dan skype op de desbetreffende computer opnieuw installeren? Reactie infoteur, 28-07-2010
Skype moet natuurlijk wel op uw computer staan om er gebruik van te kunnen maken. dan kunt u in principe met uw gewone inloggegevens inloggen en bellen. U moet het zien als een gewone telefoon. U kunt alleen naar huis bellen als u een telefoon tot uw beschikking heeft. Uw telefoonnummer verandert echter niet als u een andere telefoon gebruikt.

M. Bosch, 13-07-2010 11:33 #7
Kan een ander zien vanaf welke computer ik aan het skypen ben?

Dax Hagens, 19-05-2010 17:18 #6
Elke keer als ik met camera wil bellen krijg ik een bericht van windows dat er een probleem is en dat ik word gewaarschuwd als er een oplossing is en dan sluit hij skype af en moet ik helemaal opnieuw beginnen.kan ik hier iets tegen doen?

Lucia de Castro, 29-03-2010 16:43 #5
Weeet niet meer welk e mail adres er indertijd is ingevoerd/ gebruikt. Ben ook het wachtwoord kwijt. Heb getracht door deleten van de oude skype en installeren nieuwe opnieuw te beginnen echter jullie systeem voorziet hier niet in en krijg ik automatisch weer met mijn oude gegevens te make n die ik niet heb. Skype is indertijd geinstaleeerd door iemand anders echter er is vergeten e.e.a. vast te leggen. Hoe komen we hieruit anders kan ik skyoe verder vergeten. Hoor graag van jullie Lucia de Castro Reactie infoteur, 29-03-2010
Dag Lucia,

Misschien heb je de oude Skype alleen ge-delete en niet ge-de-geïnstalleerd. Je moet Skype helemaal verwijderen door middel van de-installeren als je je inloggegevens echt niet meer kunt achterhalen. Daarna kun je het opnieuw installeren.

Jack Heimans, 08-03-2010 14:45 #4
Ik heb een niewe computer aangeschaft en het is onmogelijk om terug te keren naar Skype. Ben ik nu mijn account kwijt? Reactie infoteur, 08-03-2010
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. U moet Skype opnieuw kunnen installeren. Uw inlognaam en wachtwoord zijn dan nog gewoon hetzelfde.

Als de oude skype nog op uw computer staat maar niet meer werkt, kunt u dat het beste eerst verwijderen. Daarna via de link in het artikel, Skype downloaden.

Witeljoop 1., 26-01-2010 17:05 #3
Hoe kan ik van computer wisselen (naar een nieuwe?)

hartelijk dank Reactie infoteur, 26-01-2010
Hoi Joop,

Volgens mij gewoon opnieuw downloaden naar je nieuwe computer en dan inloggen met je gewone gegevens. Je kunt immers op elke computer inloggen waar Skype op staat, als je maar je eigen wachtwoord en gebruikersnaam gebruikt.

Stefan Tibben, 17-01-2010 18:35 #2
Ik heb skype wel geinstaleerd en alles werkt goed maar ik wil zoeken naar mensen die online zijn zonder dat ik ze toegevoed heb dus hoe kan ik zien welke skype gebruiker online is. stuur maar een mail of skype mij even.

Harry Wagemans, 17-04-2009 11:29 #1
Ik gebruik skype al verschillende jaren met heel veel plezier, nu wilde ik graag een tweede account aanmaken
maar ik kan nergens vinden hoe dat in zijn werk gaat.Kunnen jullie mij zeggen hoe ik dat moet doen?b.v.d. Reactie infoteur, 17-04-2009
Waarschijnlijk kan dat alleen door een ander emailadres te gebruiken.

Infoteur: Kisses
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Special: Gratis
Reacties: 26
Schrijf mee!