InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Nero Burning Rom (Nero 8)

Nero Burning Rom (Nero 8)

Nero Burning Rom (Nero 8) Bijna iedereen zal deze software suite wel kennen: Nero, al jaren lang een begrip op het gebied van het beheren, bewerken en aanpassen van je mulitmedia. Sinds een tijd is dan de nieuwste versie van deze suite uit: Nero 8.

Over Nero

Nero is een van de populairste software suites die draait op zowel Windows als linux. het is ontworpen door Nero AG wat voorheen bekend stond als Ahead Software. Toch is Nero niet als software suite begonnen maar als een (Lees: 1) programma begonnen: Nero Burning ROM.

Linux
een linux port van Nero Burning Rom, Nero Linux werd in maart 2005 aangekondigd als gratis upgrade voor de Windows versie van het programma. De port heeft veel van dezelfde mogelijkheden als de Windows versie, en gebruikt de GTK+ graphical toolkit. sinds 26 februarie 2008 is er een trial versie gratis te downloaden van Nero Linux.

Programma's in Nero
  • Nero BackItUp, om een backup te maken van bestanden of hele harde schijven.
  • Nero Burning ROM, om optische schijven te maken. (word vaak gebruikt voor het branden van een cd) .
  • Nero BurnRights, hiermee kun je rechten en "access" geven voor bepaalde drives aan andere user van de pc.
  • Nero CoverDesigner, - om cd "covers" mee te maken.
  • Nero ImageDrive, voor het mounten van virtuele cd's.
  • InCD , schrijf software dat het mogelijk maakt om optische schijven te gebruiken op een zelfde manier als floppy disk.
  • Nero Recode, voor het converteren van bestanden naar bepaalde bestands typen.
  • Nero StartSmart, laat een menu zien van alle mogelijkheden zodra een lege optische cd in de drive wordt gestopt.
  • Nero Vision DVD.
  • Nero Wave Editor, voor het "editen" van je muziek en audio bestanden.

Kritiek

Nero AG word vaak beschuldigd van een zogeheten "Software Bloat" vanwege de langzame evolutie van een simpel en effectief brandprogramma (Lees: Nero Burning Rom). Het grote installerbestand bevat veel opties die volgens de vele ervaren gebruikers als overbodig en triviaal word beschouwd.Visual Basic ActiveX control, CD/DVD label creator, sound editor, photo editor en andere. De premium versies van Windows Vista heeft DVD burning, movie editing and backup features. Dit heeft een onofficiele installer tot gevolg gebracht, ontwikkeld door simpele programmeurs, deze installer brengt alleen de meest belangrijke programma's van Nero met zich mee, dit heeft tot gevolg dat de installer 'slechts' 13MB groot is. ondanks dat vele onderdelen verwijderd kunnen worden van de originele installer, maken de grote van de installer het wenselijk dat er een alternatief is wat alleen het originele programma met zich mee brengt. Je hebt ook voor de "micro" installer een geldige licenstie van Nero nodig.
© 2008 - 2017 Constantijn, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Nero Burning Rom (Nero 8)"

Infoteur: Constantijn
Laatste update: 29-06-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!