InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Firefox 3: webbrowser nr.1

Firefox 3: webbrowser nr.1

Firefox 3: webbrowser nr.1 Hoera, hoera, Firefox 3 is geboren. Naar eigen zeggen hebben ze maar liefst 15000 verbeteringen aangebracht ten opzichte van Firefox 2. Firefox is slimmer en veiliger dan ooit tevoren. Het klinkt beloftevol maar is dit het ook?

Inleiding

Firefox is het nieuwste kindje van mozilla. Firefox is één van de beste onder de web browsers. Andere web browsers zijn’ Internet explorer’, ‘safari’, enz.

Firefox 3

Firefox 3 is niet alleen sneller dan zijn voorganger maar heeft ook een mooie nieuwe look gekregen. Je kan snel en makkelijk navigeren. Het snelzoekmenu ‘meest bezocht’ zorgt ervoor dat je veel bezochte websites snel en efficiënt kan terug vinden. Maak verschillende bladwijzers of tabs aan met een enkele klik. Voor de slechtzienden onder ons heeft Firefox een zoomfunctie ingebouwd die inzoomt tot op het kleinste detail. Omdat we zoveel teksten op het internet plaatsen en chatten met vrienden, mag een ingebouwde spellingscontrole ook niet ontbreken. Dat hadden de mensen van Mozilla onmiddellijk door en zij hebben gezorgd voor een spellingscontrole die je kan uitschakelen wanneer hij niet gewenst is. Websites zoeken wordt ook eenvoudiger. Firefox voorziet honderden zoekmachines en geeft zoeksuggesties bij het zoeken.

Een andere reden om over te schakelen van ie naar firefox kan zijn dat ie sommige webpaginas niet kan openen. Hij geeft dan een foutmelding. Dit gebeurt zeer zelden met firefox. Firefox is een betrouwbaar en gemakkelijk te gebruiken web browser.

Awards

Als je niet overtuigt bent, kijk dan snel naar de vele prijzen die ze gewonnen hebben:
  • Red Herring Global 100, 2007-12
  • PC Pro Software of the Year, 2007
  • Abril Info Award, Software of the Year, 2007
  • Webware 100 Winner, 2007
  • PC Magazine Editors’ Choice, 2006

Firefox Add-ons

Vind je Firefox 3 maar niets? Niet genoeg toeters en bellen?
Dan zijn er nog altijd de add-ons die je kan installeren. Add-ons zijn toepassingen die zich in de browser installeren. Zo kan je een torrentfinder of een woordenboek installeren.

Waar kan ik deze software downloaden?
http://www.mozilla-europe.org/nl/

Hoe installeer ik firefox?

  1. Download de setup van deze website: http://www.mozilla-europe.org/nl/
  2. Dubbelklik op de setup om de installatie te starten.
  3. Lees het welkom scherm en klik op volgende.
  4. Lees de licentieovereenkomst
  5. Indien je akkoord gaat met de voorwaarden vink je dit aan. Anders sluit je de wizard af.
  6. Kies voor de standaard installatie. De aangepaste installatie is enkel voor gevorderde gebruikers.
  7. De wizard zal vragen om alle webbrowsers te sluiten
  8. De wizard installeerd firefox 3
  9. Klik op voltooien om de installatie te voltooien
  10. Surf supersnel op het net met de nieuwste firefox

Bekijk ook zeker Thunderbird. Dit is een emailclient om emails te sturen, te ontvangen en nog veel meer.
© 2008 - 2017 Scanzee, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.mozilla-europe.org

Reageer op het artikel "Firefox 3: webbrowser nr.1"

Infoteur: Scanzee
Laatste update: 30-06-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!