InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Office 2007: alles

Office 2007: alles

Office 2007: alles Microsoft Office 2007 is de opvolger van Office 2003 en wordt samen met Windows Vista gelanceerd. Voor de gewone gebruiker kwam Office 2007 uit op 29 januari 2007, voor bedrijven al op 30 november 2006. Hier wat info over nieuwe functies e.d.

Wat is er nieuw?

Office 2007 is helemaal opgefrist en ziet er heel modern uit. Dit komt door de nieuwe Ribbon. Deze zal aanwezig zijn in de de belangrijkste programma's van Office 2007, namelijk; Word, Outlook, Excel, PowerPoint en Acces. De Ribbon is een soort 'Lint' met tabbladen waarin commando's, pictogrammen en knoppen zitten zodat de gebruiker overal makkelijk bij kan. Andere office-applicaties zullen minder met de Ribbon werken.

Nieuw bestandsformaat

Office 2007 zal zijn bestanden in een nieuw formaat opstaan: het Office Open XML formaat. Dit formaat bestaat uit XML-bestanden die met ZIP-compressie opgeslagen zullen worden.. Het voordeel van dit formaat is dat het veel kleiner zou zijn. Het achtervoegsel zou dan bijvoorbeeld .docx of .xlsx zijn. In oudere versies van office was dit respectievelijk .doc en .xls. Het nieuwe formaat zal dus niet compatibel zijn met het oude. Daarom heeft Microsoft een compatibility pack, waardoor deze bestanden toch geopend zullen kunnen worden.

Verschillende edities

Office 2007 zal in 7 verschillende edities worden uitgebracht:
  • Microsoft Office Ultimate 2007: De beste versie. Hier zitten bijna alle functies die office heeft in.
  • Microsoft Office Enterprise 2007: De businessversie
  • Microsoft Office Professional Plus 2007: Voor organisaties
  • Microsoft Office Small Business 2007: Voor kleine bedrijven
  • Microsoft Office Standard 2007: Voor organisaties die bedrijfsprestaties willen verbeteren
  • Microsoft Office Home and Student 2007: Voor studenten en thuisgebruik
  • Microsoft Office Basic 2007: Enkel voor dagelijkse taken
© 2007 - 2016 Lukasvv, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Office 2007: alles"

Infoteur: Lukasvv
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!