InfoNu.nl > Pc en Internet > Onderhoud > Ad-Aware SE - Hét gratis anti-spy/malware programma!

Ad-Aware SE - Hét gratis anti-spy/malware programma!

Ad-Aware SE - Hét gratis anti-spy/malware programma! Wordt u ook gek van alle spyware en malware (schadelijke virussen, reclame's, ongewenste sites, ongewenste software etc.) op uw computer? Gelukkig valt er wat tegen te doen, zelfs gratis! Ad-Aware SE wordt als één van de beste gratis programma's bestempeld tegen deze niet gewenste spyware en malware.

Wat zijn spyware en malware?

Spyware
Spyware is heel simpel gezegd software (programma’s op de pc) die de privacy schenden door informatie van u te verzamelen en deze door te sturen naar derden, meestal om er vervolgens geld mee te verdienen. Er zijn verschillende manieren dat u spyware kunt binnenkrijgen, meestal gaat dit gepaard met illegale versie’s van software en (de gratis versie’s van ) peer-to-peer-programma’s zoals Kazaa, Kazaa Lite, Morpheus en Grokster.

Malware
Malware lijkt enigszins op spyware, maar toch is het een wat ruimer genomen begrip. Malware kunt u al krijgen door gewoon surfgedrag, met een slechte bescherming.

Er zijn verschillende soorten van malware, enkele voorbeelden van wat malware kan doen:
  • Uw computer infecteren met een virus
  • Programma’s neerzetten zodat hackers toegang krijgen tot uw computer
  • De computer laten vertragen in werking (dit geldt overigens ook voor spyware)

U kunt wel zeggen dus dat goede bescherming van de computer van essentieel belang is!

Korte uitleg over Ad-Aware SE

Ad-Aware SE is een gratis programma dat spyware en malware verwijderd. Het is niet voor niets één van de populairste anti-spywareprogramma’s, het staat bekend om zijn betrouwbaarheid, goede werking en het is eenvoudig in gebruik! Er is vaak een update voor dit programma met daarin de nieuwste spyware/malware definities, zodat ook nieuwe vormen van spyware en malware gevonden en tevens verwijderd kunnen worden. Het is aan te raden, bij veelvoudig gebruik van het internet, minstens één keer per week uw harde schijf te scannen op spyware en malware.

Er is ook een officiële site van Ad-Aware, deze is www.lavasoftusa.com. Bent u al overtuigd en wilt u Ad-Aware gelijk downloaden, dan kan dit via deze link.

De installatie en werking van het programma is zo eenvoudig dat uitleg hierover overbodig lijkt te zijn. Mocht u toch problemen hebben met de installatie of begrijpt u niet hoe u met het programma overweg moet, laat dan een reactie achter en ik zal zo spoedig mogelijk een korte uitleg erbij geven.
© 2007 - 2014 Bluepowder, gepubliceerd in Onderhoud (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Ad-Aware 2008 FreeAd-Aware 2008 FreeAd-Aware 2008 Free is het nieuwste gratis beveiligingsprogramma van lavasoft, wat de opvolger is van Ad-Aware SE. Het pr…
Spyware & Windows Defender werkt prima tegen spywareSpyware & Windows Defender werkt prima tegen spywareWindows Defender is een prima anti-spywareprogramma. Het programma verwijdert zeer veel spyware en voorkomt via de real…
Antivirus 2009: simpel en effectief verwijderenOver het verwijderen van ‘Antivirus 2009’ is al veel gezegd en geschreven. Wie het virus op zijn computer heeft, hoeft d…
Ongewenste indringers verwijderen met Ad-AwareOngewenste indringers verwijderen met Ad-AwareHeeft u last van ongewenste indringers, irritante pop-ups, werkbalken of programma's die zich zonder uw weten installere…
Maak je computer sneller en virusvrijMaak je computer sneller en virusvrijHet komt veel voor dat computers langzaam worden. Er zijn veel verschillende oorzaken en de oplossingen kun je hierin le…

Reageer op het artikel "Ad-Aware SE - Hét gratis anti-spy/malware programma!"

Reacties

Ari, 14-10-2010 18:06 #10
Hallo,
wij hebben thuis ad-aware, als je ad - aware opstart komt er een scherm en die vraagt of je wilt zoeken naar updates, dat doe ik dan vervolgens maar dan staat er error retrieving update, we hebben inmiddels al 563 dagen geen update. weet u wat ik moet doen?

groet Ari

Tim, 30-12-2008 21:25 #9
Heb het probleem gevonden, voor wie dat nog niet had…
even malwarebytes' anti-malware downloaden, laten scannen (maakt niet uit welke scan)
opnieuw opstarten, nogmaals scannen, opnieuw opstarten, updaten.

dit geldt ook voor het windows beveiligingscentrum update probleem wat nog al eens voorkomt.

Matthijs, 02-12-2008 22:05 #8
Hier zelfde probleem, update werkt niet.
Updaten van mijn oude Ad-Aware SE werkt trouwens ook niet.

Robert, 28-06-2008 17:39 #7
Ik kan ook niet updaten. Aan het eind lees ik dat de versie niet meer ondersteund wordt. Er wordt gevraagd over te stappen op Ad Aware 2007. Die draait alleen niet op Windows ME. Dat heb ik al geprobeerd.

Boris Wonderfull, 23-06-2008 20:25 #6
Hallo, Ik kan de gratis versie niet laten bijwerken. Niet via de knop Bijwerken. Ook niet als de firewall uit staat. De gedownloade (http://download.lavasoft.com/public/core.zip) en uitgepakte virusdefinities "ziet" het programma na sluiten en opnieuw opstarten ook niet. Hebt u hier een verklaring/oplossing voor? Dat zou prettig zijn.
Groetjes, Boris

Ben Berns, 12-05-2008 23:35 #5
Ook ik heb hetzelfde probleem, Error retrieving update. Wat moet ik doen?

Bert Hoebink, 14-02-2008 14:04 #4
Ik heb Ad-Aware SE gedownload en het werkt heel goed, alleen bij het updaten krijg ik een foutmelding: Error retrieving update.

Kunt u mij vertellen, hoe ik dit kan oplossen?

Groeten en bedankt.

M. van Baar, 05-02-2008 17:05 #3
Hallo ik had ook AD aware SE heb hem eraf gehaald omdat ik niet meer kon updaten, ik heb windows 98 SE op mijn computer, hebben jullie daar ook iets voor, hoe kan ik dit oplossen?

M. Baron, 04-02-2008 15:13 #2
Hallo ik heb Ad-Aware SE, maar ik kan niet meer updaten. Er wordt aangegeven dat er een fout is gemaakt. misschien is mijn computer te oud. Ik heb windows 98, opnieuw installeren van ad-aware is alleen mogelijk in windows 2000. Heeft u een idee hoe ik dit kan oplossen? Mvg M

H. Groot Bramel, 12-10-2007 22:21 #1
Hoe kom ik voor Ad-Aware aan de Nederlandse taalmodule of Language-setup?

Infoteur: Bluepowder
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Onderhoud
Reacties: 10
Schrijf mee!