InfoNu.nl > Pc en Internet > Hosting > Hoe maak je een eigen webwinkel?

Hoe maak je een eigen webwinkel?

Hoe maak je een eigen webwinkel? Een eigen webwinkel maken om producten te verkopen op internet kan een aardig zakcentje opleveren en is daarnaast ook een leuke hobby. Maar het is best lastig om een goedlopende webshop te maken en daarom leg ik uit hoe je een succesvolle en goede internetwinkel maakt.

Wat verkopen?

Bedenk eerst voor jezelf wat je precies wilt verkopen. Je kunt bijvoorbeeld camera's verkopen, laptops en andere elektronica. Maar je kunt bijvoorbeeld ook kleren verkopen of een eigen geproduceerd product. Houdt hierbij verschillende factoren in gedachte zoals: Zijn er veel mensen die het willen kopen? Is er veel concurrentie? Valt er geld mee te verdienen?

Domeinnaam

Een goede domeinnaam is erg belangrijk. Als u bijvoorbeeld camera's wilt verkopen zou een goede domeinnaam zijn: www.camerakopen.nl, maar www.yourhomepage.nl/camerakopen ziet er minder professioneel uit en daardoor minder betrouwbaar. Veel sites bieden naast een domeinnaam ook website software aan en zelfs kant en klare websites. Bijvoorbeeld www.lycos.nl heeft kant en klare webshops die u naar uw eigen stijl kunt inrichten.

Webshop software

Als u helemaal zelf wilt bepalen hoe de website eruit ziet en een beetje verstand hebt van computers kunt u gebruik maken van software waarmee u een mooie webshop kunt maken. Er is veel verschillende software om een webshop te maken en de prijzen verschillen nogal. Hoe duurder het programma, hoe professioneler deze meestal is. Het beste is om een programma te zoeken die een gemiddelde prijs heeft.

Bezoekers

Als u een webshop begint heeft u nog niet veel bezoekers in het begin. Zorg ervoor dat u goede keywords in de broncode staan en promoot op allerlei fora uw website. Ook kunt u ervoor kiezen om zich aan te melden op Google AdWords. Hiermee betaalt u geld en plaatst Google uw advertentie op verschillende sites waardoor er via die advertenties mensen op uw site komen. Ook kunt u flyers laten drukken en rond laten brengen of uw product op een beurs aanprijzen.

Overige tips

  • Wees goed bereikbaar voor de klant en beantwoord de klant snel
  • Laat de site er professioneel uitzien en met rustige kleuren
  • Laat de klant zich welkom voelen en de site overzichtelijk eruit zien.
  • Let op je grammatica.
  • Wees creatief, origineel en bekijk de site vanuit de ogen van de klant.

Voor Commentaar, Vragen en Tips kunt je hieronder reageren.
© 2008 - 2014 Sanpaulo, gepubliceerd in Hosting (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe maak je een eigen webwinkel?"

Reacties

Soraya, 26-11-2012 08:42 #3
Ik heb een vraagje over hoe je best je producten bekomt? en hoe je ze dan bekomt om dan naar de klanten te sturen? de beste manier ervoor. (snelste, veiligst)
alvast bedankt

Frans, 25-09-2012 13:05 #2
Ik heb een vraag over welke software te gebruiken. oor mijn nieuwe product wil ik graag een webshop lanceren. Ik ben echt nog in een oriënterende fase. Daarom ben ik online op zoek gegaan naar software om zelf een webshop te maken. Ik hoop eigenlijk dat iemand mij op weg zou kunnen helpen met welke software ik het beste kan gebruiken voor een webshop. Ik wil dan ook betaalwijze van b.v. ideal en paypal kunnen toevoegen. Ik hoor graag van iemand die mij zou willen helpen.

Yusuf, 11-04-2011 15:49 #1
Ik heb een vraagje over de eigen webshop. Is het toegestaan om een webshop te openen zonder een bedrijf te hebben, en moet je over de verkochte spullen btw betalen/ aangifte doen? Want ik verkoop namelijk wel eens wat spullen, en wil graag een webwinkel beginnen om verkopen makkelijker te maken.

Infoteur: Sanpaulo
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hosting
Reacties: 3
Schrijf mee!