InfoNu.nl > Pc en Internet > Hosting > Goedkoop ADSL vinden

Goedkoop ADSL vinden

Goedkoop ADSL vinden Soms zijn er makkelijke manieren waarop u geld kunt besparen. Eén van die manieren is om te zoeken naar de goedkoopste ADSL-aansluiting. Er zijn veel aanbieders van ADSL en deze moeten met elkaar concurreren. Mogelijk vindt u uw huidige abonnement te duur, of heeft u nog helemaal geen aansluiting. Dan kan het lonen op zoek te gaan naar de goedkoopste abonnementen. Dit kan op per maand zomaar een paar euro uitmaken en op jaarbasis is dat bedrag nog veel groter. Ten eerste is het belangrijk om te weten wat ADSL precies is. Asymmetric Digital Subscriber Line (afgekort: ADSL, ook bekend als Asymmetric Digital Subscriber Loop) is een standaard voor een digitale technologie die snellere datacommunicatie over een telefoonlijn van koperdraad toelaat. Daardoor is het mogelijk om sneller te internetten. Er wordt in korte tijd heel veel informatie verspreid en er kunnen grote bestanden worden verstuurd. Bijna alle ADSL-aanbieders houden daar ook rekening mee. Zo kunnen mensen die slechts weinig downloaden, maar het af en toe nodig hebben een goedkoper abonnement afsluiten. Mensen die het juist heel vaak gebruiken kunnen een abonnement afsluiten waarmee ze onbeperkte toegang tot het internet hebben.

ADSL

Als u al een ADSL-verbinding heeft, maar wil overstappen dan zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden. Ten eerste heeft u vaak nog een contract bij de oude aanbieder. In de meeste gevallen is het het handigst om pas over te stappen als dit contract verlopen is. Dit moet u dan wel goed in de gaten houden, want meestal wordt het standaard met een jaar verlengd. Dit gebeurt stilzwijgend. Als u zomaar overstapt is de kans zo aanwezig dat u gewoon nog voor een paar maanden doorbetaald bij uw oude provider, en dan loont het niet echt om over te stappen. Zoek dus uit wanneer de opzegtermijn is.

Abonnement

Wanneer u op zoek gaat na informatie, dan zijn er op het internet tal van vergelijkingssites die de verschillende abonnementen van meerdere providers met elkaar hebben vergeleken. Zou heeft de consumentenbond een hele goede site. Als eerste wordt meestal gevraagd om uw postcode in te voeren zodat bekeken kan worden of ADSL in uw regio beschikbaar is en u krijgt meteen een overzicht van de voor u goedkoopste ADSL aanbieders. Let overigens niet alleen op de prijs, maar ook naar het product dat u krijgt aangeboden. Soms kan het handig zijn om op internet nog te googlen of de provider werkelijk betrouwbaar is en doet wat hij zegt en of de klantenservice goed is. Zo heeft UPC een lange tijd een erg slechte reputatie gehad.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop ADSL vinden"

Reactie

Jeroen Vdp, 05-03-2011 22:56 #1
Het ideale adsl abonnement is inderdaad niet eenvoudig te vinden. Gelukkig heb ik het mijne wel gevonden. Een goede raad: het goedkoopste adsl abonnement is voor 90% van de internetters meer dan voldoende!

Infoteur: Simcha
Laatste update: 15-12-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hosting
Reacties: 1
Schrijf mee!