InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Hoe werkt Popcorn Time voor de pc, iPad (iOS) en Android?

Hoe werkt Popcorn Time voor de pc, iPad (iOS) en Android?

Wat is Popcorn Time nu eigenlijk en hoe werkt het? Popcorn Time is een streamingdienst net zoals NetFlix die het mogelijk maakt om online films en series te bekijken. Popcorn Time kan worden geïnstalleerd op verschillende apparaten zoals: normale desktops, Mac-computers, Android-apparaten en Apple-apparaten.

Wat is Popcorn Time?

De interface van Popcorn TImeDe interface van Popcorn TIme
Popcorn Time is een streamingdienst die erg populair is geworden sinds 2014. In Popcorn Time kunnen net zoals in de applicatie Netflix films en series worden bekeken. De eerste versie van Popcorn Time werd ontwikkeld in Argentinië. Popcorn Time kan worden geïnstalleerd op normale desktops, Mac-computers, Android-apparaten en Apple-apparaten.

Hoe werkt Popcorn Time in het algemeen en voor de pc?

Popcorn Time kan op alle hedendaagse apparatuur worden geïnstalleerd. Popcorn Time is geen zware applicatie en vereist dus ook geen snelle hardware. Wanneer je gebruik wil maken van Popcorn Time zul je wel over een goede internetverbinding moeten beschikken. Dit komt doordat de werking van Popcorn Time veel capaciteit vereist om te kunnen downloaden en uploaden. In Popcorn Time kan de gebruiker navigeren door een catalogus met films. Tevens is het mogelijk om zelf films op te zoeken. Wanneer je de film hebt gevonden die jij wil zien kun je op de miniatuurafbeelding klikken. Vervolgens zul je informatie over de film krijgen zoals: de speelduur, een korte beschrijving en het jaar waarin de film is uitgebracht.

Binnen Popcorn Time is het mogelijk om films af te spelen op 720P of 1080P kwaliteit. Daarnaast biedt Popcorn Time ondertiteling in verschillende talen aan. Ten slotte is het ook mogelijk om eerst een trailer af te spelen van de film die je wil gaan kijken. Wanneer je een film uitkiest, wordt deze film gedownload via BitTorrent. Tijdens het afspelen van de film, wordt de film dus ook naar andere gebruikers geüpload. Wanneer Popcorn Time wordt afgesloten wordt de afgespeelde film volledig verwijderd. Ten slotte biedt Popcorn Time de mogelijkheid om films op te slaan. Hierdoor is het dus mogelijk om films te bekijken wanneer je niet verbonden bent met het internet.

Let op! Het gebruik van Popcorn Time is hierdoor dus verboden! Het uploaden en downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal via torrents wordt namelijk niet toegestaan binnen Nederland. Binnen Duitsland zijn al de eerste boetes uitgedeeld voor het gebruik van Popcorn Time.

Wil je gebruik maken van een legale variant? Dan is Netflix zeker een aanrader! Netflix ziet Popcorn Time als een serieuze concurrent en heeft laten weten dat hun winst en groeicijfers negatief worden beïnvloed door Popcorn Time. Tevens bieden diensten zoals Videoland, Pathé, Moviemax en Google Play Films de mogelijkheid om legaal films te streamen. Voor deze streamingdiensten dient uiteraard wel betaald te worden.

Hoe werkt Popcorn Time voor iOS op de iPad?

Het logo van Popcorn Time Het logo van Popcorn Time
Wanneer je in het bezit ben van een van de iPad 2 of een nieuwere versie, zou je hierop Popcorn Time kunnen installeren. Jouw iPad dient hiervoor wel gejailbreaked te zijn. Een zogenaamde jailbreak maakt het mogelijk om extra applicaties op de iPad te installeren. Het jailbreaken van de iPad is volledig legaal. Let er wel op dat het jailbreaken van een iPad niet makkelijk is! Het is meer iets voor iPad-gebruikers met veel technische kennis. Tevens bestaat er een alternatief voor Popcorn Time op de iPad genaamd Moviebox. Om Moviebox te installeren hoeft de iPad niet te worden gejailbreaked.

Hoe werkt Popcorn Time voor Android?

Om Popcorn Time voor Android te installeren zijn geen extra stappen vereist. Jouw Android-apparaat dient wel over Android 4.0 of hoger te beschikken. Popcorn Time kan zowel worden gebruikt op tablets als smartphones van Android.

Lees verder

© 2015 - 2017 Bankdrukker, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Boete voor gebruik Popcorn Time?Sinds half oktober 2015 hoor je steeds vaker in het nieuws dat je een boete kunt krijgen voor het gebruik van Popcorn Ti…
Popcorn time: gratis films kijkenIedereen heeft wel van Netflix gehoord. Netflix is een dienst waarbij je film en tv-series kijkt via het internet. Hierv…
Popcorn receptenPopcorn is een lekkere snack en het is ook nog redelijk gezond. In de winkel vind je de smaken zoet en zout, maar je kan…
Popcorn Time en Wi-Fi routersAls je zelf een Wi-Fi netwerk aanlegt dan zal je te maken krijgen met de keuze die je moet maken voor een geschikte Wi-F…
Gezond snoepen, popcorn is gezond!Gezond snoepen, popcorn is gezond!Ben je ook nog steeds op zoek naar die ene gezonde lekkernij? Welnu zoek niet verder, die heerlijke gepofte maÏsvlokken…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Popcorn_Time

Reageer op het artikel "Hoe werkt Popcorn Time voor de pc, iPad (iOS) en Android?"

Reacties

Gerberrt, 02-06-2015 12:16 #2
Als ik mijn popcorntime voor android opstart, krijg ik een schermpje met daarop: geen verbinding. Kan iemand mij hierbij helpen om te fiksen?

Miranda, 14-04-2015 14:17 #1
Ik maak gebruik van popcorn op mijn macbook. Klopt het dat je popcorn maar op 1 adres (wifi-netwerk) kan bekijken? Ik wilde popcorn (via macbook) op een andere lokatie kijken maar kreeg geen verbinding. Komt dat omdat het alleen via mijn wifi netwerk thuis werkt?
Ik heb helaas niet de technische kennis en ben ook een leek.

Ik hoop dat u mij hierbij kan helpen.
mvg,
Miranda Reactie infoteur, 14-04-2015
Beste Miranda,

Het zou mogelijk moeten zijn om op meerdere verschillende WiFi-netwerken Popcorn Time te gebruiken. Wellicht wordt Popcorn Time op de andere locatie geblokkeerd door de router. Om erachter te komen of het aan de router ligt kunt u Popcorn Time wellicht installeren op een ander systeem op de locatie waar het programma niet werkt.

Kunt u mij aangeven of u een specifieke foutmelding krijgt tijdens het verbinden?

Met vriendelijke groet,

Bankdrukker

Infoteur: Bankdrukker
Gepubliceerd: 09-04-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Reacties: 2
Schrijf mee!