InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > De USB-stick als grappige gadget, gimmick en als cadeautje

De USB-stick als grappige gadget, gimmick en als cadeautje

De USB-stick als grappige gadget, gimmick en als cadeautje Aan de hand van talrijke foto's tonen we u hier de grappigste USB-sticks, met verkoopadressen. De USB-stick als gadget heeft in vliegende vaart de wereld van de relatiegeschenken en de speciale computer gerelateerde cadeautjes veroverd. Er zitten ontzettend leuke en originele ontwerpen bij die ons humeur positief kunnen beïnvloeden als we saai routinewerk moeten doen op de computer. Maar niet alleen voor het werk zijn ze leuk, ook voor thuis kunnen we ze gebruiken, om ze cadeau te doen of simpelweg om informatie op op te slaan. Neem hier een kijkje in de wereld van de grappige USB-stick!

USB-stick alléén voor informatie?

Welnee, we zullen u even "updaten", de USB-stick is tegenwoordig pas in de laatste plaats een handige chip om informatie overal mee naar toe te sjouwen, het is in de eerste plaats een reclamegadget geworden dat zijn weerga niet kent! Waar in de jaren '60 de merkspeldjes een tophit waren heeft vandaag de dag elk zichzelf respecterend bedrijf USB-sticks in huis om cadeau te geven.

De eetbare USB-stick

De "eetbare" USB-stick komt tegemoet aan de wens van velen om lekker iets te eten of te smikkelen te hebben tijdens het werk.
Hoe ziet de lunch eruit? Eerst sushi, dan een hamburger en een taartje toe. Uurtje later alweer trek? Neem wat fruit en een donut!

Misselijk?

Was het wat teveel en voelt u zich niet helemaal lekker na al dat eten dan staat er een team van medisch specialisten voor u klaar en wanneer u door hen aan uw aandoening behandeld bent gaat u met de auto naar huis, u kiest voor de Porsche natuurlijk.

Nu eerst spelen

Eenmaal thuis gaan we eerst spelen met de boot, de robotjes en de lego. Dan gaan we een potje voetballen en daarna met de trein spelen. Vervolgens leven we ons eens flink uit op de gitaar. Alle gekheid op een stokje, ehhh... stickje, alles is mogelijk.

Sjieker

Het Amerikaanse USimprints maakt ook mooie produkten, ze ogen wat sjieker en er zitten ook typisch Amerikaanse tussen zoals de kogel, de honkbal en het staafje goud. Ook leuk, de laserpen, het hartje en de strakke architecturale zilveren design stick.

Kerstmis

Op www.alibaba.com uit China, het land dat we tegenwoordig, net als Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden kunnen noemen treft u ook allerlei grappige sticks aan. Het thema kerstmis is bij de USB-stick natuurlijk onvermijdelijk en commercieel als de chinezen zijn haken ze daar op in ook al vieren ze zelf helemaal geen kerstmis, ze kennen het kerstfeest niet.

Juwelen

alibaba.com voorziet ons ook van een collectie juwelen met een USB-stick erin, zoals de honingbij, een fantastisch stukje kitsch bezet met edelsteentjes. Dat hart is natuurlijk ook kitsch als we het vergelijken met die uit Amerika. Die rode broche is absoluut leuk voor oma, kan ze haar geheime documenten op opslaan. Voer Jewelry USB Flash Drive in in het zoekveld op de site.

Steampunk

Dat roestige stukje "steampunk" is werkelijk prachtig! Ernaast een houten kruis voor de relifreaks, een mooiere tegenstelling is niet denkbaar. Het olifantje en de trein zijn gewoon grappige speelgoedjes. Die robotjes hebben iets geheimzinnigs... En wat is er voor bijzonders aan die laatste? We zijn toch niet vergeten waar de USB-stick nou eigenlijk voor dient? Voor informatie opslag!

De allerleukste

Zo'n rood racy volkswagentje met spoiler is heel geslaagd te noemen en de met bloed besmeurde kettingzaag is eigenlijk wel een beetje luguber... De Beatles hadden iets met appels, als je aan het steeltje trekt komt de stick te voorschijn. Het hangslot lijkt ons geschikt voor overheidsinstanties die hun USB-sticks per ongeluk ergens vergeten of op straat laten slingeren.

En zo'n HUB met katjes of biggetjes? Er zijn ook hondjes en ze zijn natuurlijk erg grappig! Speciaal voor de liefhebbers te bestellen in de webshop van www.officechums.com, dit bedrijf zit in Londen en verscheept hun artikelen ook naar Nederland.

Zelf bedenken

We hopen dat u een beetje geïnspireerd bent door al deze leuke gadgets en dat u nu zelf aan de slag kunt met het ontwerpen van uw eigen USB-stick lijn. Voor de productie ervan kunt u terecht in China, vrijwel alle sticks komen tegenwoordig daar vandaan, er heeft zich een heuse high-tech industrie ontwikkeld. China denkt mee in een verschuivende markt, voorheen was het kalendertje, een wegwerpaansteker of de reclame ballpoint het weggevertje, in deze tijd volstaat dat niet meer, we willen een USB-stick kado krijgen! En zoals u hebt gezien kan dat, er zijn ontelbare mogelijkheden te bedenken om de USB-stick mee aan te kleden en dat hoeft beslist niet saai te zijn. Laat uw creatieve brein werken en uw ontwerp vervolgens, goedkoper dan elders, in China maken.

Waar bestellen?

Hieronder vindt u een groot aantal adressen waar u de bovenstaande sticks kunt bestellen, we gaan er vanuit dat u echt iets bijzonders zoekt en dan slaagt u bij onderstaande adressen beslist!

  • www.ahappydeal.com, onder andere allerlei grappige cartoon figuren
  • www.alibaba.com, van auto tot computer, 248 pagina's USB flash drives
  • www.busytrade.com, zeer grote collectie USB flash drives en andere artikelen
  • www.dinodirect.com, veel leuke juwelen te vinden op 36 pagina's USB flash drives
  • www.etsy.com, grote verscheidenheid, 21 pagina's, Nederlandstalige site
  • www.lovelyusb.com, enorme collectie, kijk bij Unique USB Flash Drive, bestellen via de mail, verzending met DHL of TNT
  • www.officechums.com, die grappige HUB met katjes, hondjes of biggetjes
  • www.timemachinery.deviantart.com, fantastisch mooie custom made steampunk USB-sticks
  • www.usb.brando.com, trendsetter met een heel bijzondere collectie,onder andere sfeerverlichting
  • www.usbmemorysticks.net, zeer uitgebreid blog met zo ongeveer alle merken en nieuwste sticks en gadgets

Wilt u meerdere exemplaren met een eigen logo of een slagzin dan kunt u terecht bij deze groothandelsfirma's:

  • www.premiumgids.nl, groothandel, alleen voor meerdere exemplaren
  • www.prima-usb.nl, groothandel, onder andere knuffel USB-sticks
  • www.sense2.com.au, groothandel, bijzondere ideeën, kwaliteitsproduct
  • www.usbpromotions.nl, groothandel, afname kleinere aantallen is bespreekbaar
  • www.usbstick.nl, speciaaldrukkerij, minimale afname 50 stuks

Nieuwste trends

Ook een enorme keus aan USB-sticks vindt u op www.made-in-china.com, hun site bevat tientallen rubrieken en soorten met een kleine 50.000 USB Flash Drives, een aantal van de hier getoonde modellen komen daar vandaan en het is buitengewoon boeiend om te zien hoe de chinezen dit tegenwoordig aanpakken. In Nederland bestellen kan ook bij Shopwiki, zij hebben aardig wat grappige USB-sticks in het assortiment en u kunt online ook één enkel exemplaar bestellen. Snuffel zeker even rond bij usb.brando.com, de trendsetter op het gebied van USB grapjes. Het blog usbmemorysticks.net is een bewonderenswaardig mooie site die steeds zeer up to date is, er zitten links in verwerkt naar de verkooppagina's van de aldaar getoonde sticks.

Aquarium als USB gadget

U kunt de USB poort op uw computer niet alleen gebruiken voor een grappige stick, er zijn ook hele bijzondere gadgets op de markt die werken op een USB aansluiting. Denk hierbij aan ledlampjes, ventilatoren of zelfs een mini aquarium! We hebben hiervan de grappigste voor u opgezocht en u kunt ze vinden bij de leukste USB gadgets, HUB's en sticks voor veel pc plezier, dit is eveneens een weergaloos kijkfestijn waarin we ook allerlei leuke HUB's aan u laten zien -met adressen erbij waar u ze kunt bestellen- zodat u vanaf nu voldoende mogelijkheden heeft om alle gadgets en sticks aan te sluiten en te laten werken. We gaan er van uit dat we zojuist uw kijk op de ooit zo eenvoudige USB stick drastisch hebben veranderd en wij wensen u veel plezier bij het uitzoeken van een nieuwe!

Lees verder

© 2011 - 2014 Fijnesteyn, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Usb-stick met je eigen software (u3)Usb-stick met je eigen software (u3)Een usb-stick met jouw software erop? Het lijkt een droom maar het kan echt doormiddel van usb-stick met u3 software ero…
Usb-stick handig en onmisbaarUsb-stick handig en onmisbaarDe usb-stick heeft de vertrouwde diskette vervangen. Het is dan ook een 'next generation storage device' dus een nieuw t…
Installeer Windows vanaf een USB-stickInstalleer Windows vanaf een USB-stickHeeft u een computer staan zonder dvd speler (of een netbook) en wilt u daar graag Windows 7 op installeren? Zet de Wind…
Snel je programma's opstarten via je USB stickSnel je programma's opstarten via je USB stickSnel je programma's opstarten via je USB-stick. De USB-stick is zeer handig in gebruik. Voor weinig geld heb je tegenwoo…
VMware Openview Client van USB stickVoor bedrijven die VMware openview geïnstalleerd hebben is het handig als ze hun fysieke hardware zouden kunnen opstarte…
Bronnen en referenties
  • Alibaba.com
  • Amazon.com
  • Busytrade.com
  • Chinabuye.com
  • Customizeddrives.com
  • Entertainmentearth.com
  • Gadget4all.com
  • Made-in-china.com
  • Onlineshop.com.sg
  • Premiumgids.nl
  • Shopwiki.nl
  • Solidalliance.co.uk
  • Szflashmemorycard.com
  • Theofficemaster.com
  • Tokyozakka.com
  • Usb.brando.com
  • Usb-drives-manufacturer.com
  • Usbfever.com
  • Usimprints.com
  • Usbtips.com

Reageer op het artikel "De USB-stick als grappige gadget, gimmick en als cadeautje"

Reacties

Renate, 11-12-2013 12:12 #2
Waar zou ik de kettingzaag kunnen bestellen? Zooo super Reactie infoteur, 15-12-2013
Beste Renate,

Voor zover wij weten kun je ze bestellen via deze link:

http://www.alibaba.com/product-gs/586565741/Promo_usb_pen_drive_Chainsaw.html

wel met een minimum afname van 300 stuks.

Je kunt nog even verder zoeken op: http://images.google.com/ met de zoekterm USB flash drive chainsaw.

Steyn

Verkruisen, 11-11-2013 07:06 #1
Waar zijn de katjes en de biggetjes te koop?
Liefst op internet.
Dank u. Reactie infoteur, 11-11-2013
Beste Verkruisen,

U kunt deze gezellige diertjes bestellen op:

http://www.officechums.com/collections/all/products/pig-chum

Op het moment van schrijven zijn de katjes en de konijntjes uitverkocht maar u kunt ze wel alvast bestellen in de webshop, het bedrijf zit in Londen en verscheept wereldwijd, ik heb in het artikel onder het plaatje van de biggetjes bovenstaande link toegevoegd die u direct naar de juiste pagina brengt.

Vriendelijke groet, Steyn

Infoteur: Fijnesteyn
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Special: Computerfans
Reacties: 2
Schrijf mee!