InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Usb-stick met je eigen software (u3)

Usb-stick met je eigen software (u3)

Usb-stick met je eigen software (u3) Een usb-stick met jouw software erop? Het lijkt een droom maar het kan echt doormiddel van usb-stick met u3 software erop!

U3 stick

U3 is software die op je usb-stick staat en zorgt ervoor dat er een programma wordt opgestart op het moment dat de usb-stick aangesloten wordt op de computer, er komt dan een u3 tekentje in het systeemvak, klik erop en je komt in een extra start menu terecht, hier kun je speciale u3 edities van software neerzetten zodat deze gebruikt kunnen worden op elke computer. De u3 software zit van te voren op de usb-stick geïnstalleerd, je kunt dit herken aan het logo van u3 op de verpakking.

Gratis?

De prijs van een u3 stick is niet hoger dan een usb-stick waar deze software niet op zit, de software die erop geïnstalleerd kan worden is deels gratis. Een redelijk aantal programma’s zijn gratis te downloaden op software.u3.com voor andere software moet betaald worden. Voorbeelden van programma’s die gratis te downloaden zijn, mozilla firefox, trillian, foxit reader, open office, irfanview, opera, mozilla thunderbird, skype, filezilla. Ook zijn er veel programma’s waarvan een trial beschikbaar is, even uitproberen en daarna kopen of verwijderen.

Handig!

Dat is de u3 stick zeker, als je veel op verschillende computers werkt en ook op openbare computers dan is een u3 stick erg handig, je kunt nu dus je bladwijzers van firefox gewoon meenemen en in een internet cafee weer gebruiken, je eigen media player op je usb-stick en noem het maar op.
© 2007 - 2014 Sjigke, gepubliceerd in Diversen (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Usb-stick met je eigen software (u3)"

Reactie

Lennard, 08-05-2012 20:09 #1
Waarom worden de U3 Sticks niet verder ontworpen?

Infoteur: Sjigke
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!