InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > De Facebook applicatie Farmville spelen

De Facebook applicatie Farmville spelen

Facebook is een social networking site, waar inmiddels veel Nederlanders lid van zijn. Met Facebook heb je een mooie tool om ervaringen uit te wisselen met je vrienden, waar dan ook ter wereld. Via Facebook kun je inmiddels ook veel games spelen. Eén hiervan is Farmville

Farmville op Facebook, wat is het?

Farmville is een game die je alleen kunt spelen als je een account hebt op Facebook. In Farmville bouw jij je eigen boerderij. Je verbouwt groenten, bloemen en fruit en je verzorgt diverse dieren. Het doel is om in een zo hoog mogelijk level te komen en een mooie virtuele boerderij neer te zetten. Farmville is een spel wat je niet geheel alleen speelt. Je kunt je vrienden cadeautjes sturen. Dit zijn voorwerpen of dieren die gebruikt kunnen worden op de boerderij. Bijvoorbeeld een bepaalde boom, dier of iets ter decoratie van je boerderij. Wanneer je vrienden ook Farmville spelen, dan kan je ook hen helpen op hun boerderij, om zo extra punten te verdienen.

Hoe kun je Farmville op Facebook spelen?

Wanneer je Farmville wilt gaan spelen, log je eerst in op Facebook. Op je homepage ga je onderaan de pagina naar "Applications". Vervolgens kies je voor "Browse more Applications". Je komt dan in de application directory, waar je met de zoekfunctie kunt zoeken naar de applicatie Farmville. Klik op Framville en je bent klaar om te beginnen.

Wat valt er allemaal te beleven in Farmville

  • Wanneer je start met het spelen van Farmville, dan begin je met het verbouwen van je eerste groenten of fruit. Het ploegen van de grond en het zaaien van zaadjes zijn de eerste stappen naar het opbouwen van een kapitaal en naar hogere levels. Naarmate je meer hebt gezaaid, geoogst, geplant en gekocht, kom je in hogere levels. Hoe hoger je komt hoe meer soorten planten je kunt verbouwen.
  • Naast het verbouwen van planten, kun je ook decoraties aanschaffen om je boerderij mooi te maken. Hekken, schuren, huizen, heggen, lantarenpalen, beelden, hooibalen, tonnen en nog veel meer. Bovendien zijn er per seizoen verschillende producten te kopen in het spel.
  • Dieren kun je aankopen. Deze dieren geven vervolgens melk, eieren, haar, wol etc. Het verzamelen van deze producten levert punten en geld op.
  • Je kunt bomen kopen en planten op je boerderij. Deze bomen dragen om het aantal uur vrucht. De vruchten kun je oogsten en deze leveren ook weer punten en geld op.
  • Een per periode geselecteerd aantal producten kun je als geschenk sturen naar je vrienden. Bijvoorbeeld een kip, een sinaasappelboom, een houten bank. Tijdens bepaalde periodes zijn er themaproducten verkrijgbaar, zowel om als cadeau te geven als om voor je eigen farm aan te schaffen. Bijvoorbeeld bij de thema's herfst, winter, zomer, lente, Halloween, Kerstmis, Pasen, Valentijnsdag etc.
  • Medailles: in Farmville kun je diverse medailles en beloningen verdienen. Hoe meer je van een bepaald product hebt verbouwd, hoe meer sterren en beloningen je krijgt.
  • Farmville heeft nog veel meer om te ontdekken, probeer het om te ontdekken hoe groot en mooi jouw boerderij kan worden.

Wat is er zo leuk aan Farmville

Farmville is een erg populair spel aan het worden. De sport is om onder vrienden te proberen de mooiste, grootste en rijkste boerderij te hebben. Daarnaast is het uitwisselen van geschenken onderling een leuk onderdeel van het spel. Farmville heeft het voordeel dat het geen eindeloos spel is. Een kwartiertje per dag spelen is nodig om je boerderij te blijven ontwikkelen, meer niet.
Het nadeel van Farmville is dat je echt grote dingen zoals een mooi huis pas kunt kopen, wanneer je echt geld verdient, of wanneer je heel veel vrienden hebt die ook Farmville spelen. Heb je dat niet, dan kun je bepaalde dingen niet doen of kopen. Probeer je vrienden ook enthousiast te maken om Farmville te spelen, dan kun je het verst komen in dit spel.
Gerelateerde artikelen
Farmville op de Iphone - hoe werkt het?Farmville is een heel populair spel op Facebook en heeft wel 30 miljoen aanhangers wereldwijd. In juni 2010 komt Zynga,…
Internet boer spelen: FarmvilleBen je als internetboer net bezig om je oogst binnen te halen, onsnappen al je kippen. Of er hangen vruchten aan de bome…
Landleven: wordt internetboerLandleven: wordt internetboerLandleven: wordt een internetboer. Landleven is een online spel of game dat gespeeld kan worden via bijvoorbeeld Hyves o…
Spelletjes op facebook: Farmville, Café World en Zynga PokerFacebook staat op sommige viewcountingsites gerangschikt als de tweede meest bezochte site ter wereld. Waarschijnlijk za…
Zynga’s Facebook spellenDe Zynga spellen zijn spellen waarbij je gebruik maakt van je Facebook vrienden die je tot je buren maakt (als ze willen…

Reageer op het artikel "De Facebook applicatie Farmville spelen"

Reacties

Sven, 30-07-2010 17:08 #3
Ik baal van Farmville en Country Life, omdat al dik 2 maanden lang spullen worden verwijderd die je soms net hebt opgebouwd met veel moeite en daarna worden er andere spullen voor in de plaats neergezet die ik zelf niet wil. Daarna word en weer een nursery, horsestable enz weer opnieuw geplaatst. Bij Country Life precies hetzelfde. Al mijn coins, FV's en RC's zijn dan weer weg. Heb al een keer of 5 opnieuw mijn farm moeten opbouwen. Mailen naar Zynga haalt niet uit. Hoe meer boze berichten die ik stuur hoe meer er word verwijderd, geplaatst enz. Zijn er nog meer die hier al een tijdje last van hebben.

An, 22-02-2010 19:48 #2
Beste Estelle,
Is het probleem bij jouw nu al opgelost? Want ik en nog iemand anders hebben net hetzelfde probleem!:-( Dus als jij het ondertussen al gevonden hebt wil je het me aub laten weten?
Groetjes.

Estelle, 04-02-2010 10:15 #1
Hallo,

Ik speel al lang op farmville, maar ik kan geen farmville nieuws meer zien van mijn vrienden, om bv een dier te adopteren en dergelijke. Normaal had ik zo'n knopje onder nieuwsoverzicht dat ik kon aanklikken en dan zag ik alles van mijn vrienden. dit is nu weg en ik zie niks meer van farmville, ook niet in mijn live of nieuwsoverzicht. Wat kan ik daaraan doen? of moet ik de instellingen van facebook terugzetten, en hoe doe je dat?

help me aub zo vlug mogelijk!
groetjes Reactie infoteur, 04-02-2010
Ik heb het knopje nog wel, maar kan je het knopje voor de chat wel zien? Zo niet, dan is misschien de balk onderaan je scherm weggevallen. Dan zou het moeten liggen aan je scherminstellingen. Als je ook de meldingen niet automatisch op je scherm krijgt als je klikt op Home, dan weet zou ik niet weten wat er aan de hand is helaas.

Infoteur: Ceetee
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Schrijf mee!