InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Online gratis spelletjes spelen; de allerbeste websites!

Online gratis spelletjes spelen; de allerbeste websites!

Online gratis spelletjes spelen; de allerbeste websites! Online een spelletje spelen kan ontzettend leuk zijn; helemaal wanneer het gratis is. Er zijn verschillende websites die gratis spelletjes aanbieden; maar op welke website zijn de meeste en leukste spelletjes te vinden? In dit artikel de allerbeste websites voor je op een rij!

Gratis spelletjes spelen

Gratis?
Veel websites op het internet bieden gratis spelletjes aan. Hoewel je als speler geen geld hoeft te betalen voor een spelletje, verdient een maker van een website vaak wel wat geld aan de spelletjes. Bijvoorbeeld door veel (pop-up) reclame op de website te zetten, of door links naar andere websites te plaatsen. Voor spelers kan dit heel vervelend of irritant zijn; je wilt namelijk snel een leuk spel kunnen spelen zonder eerst secondenlang allerlei reclame te moeten wegklikken of te moeten wachten.

Leuke spelletjes
Er zijn tal van spelletjes die je kunt spelen online. Hier een lijst met populaire spellen:
  • Bubbleshooter (spel waarbij je reeksen van gekleurde balletjes moet maken)
  • MahJong (Oosters spel met steentjes)
  • FreeCell (kaartspel)
  • Bejeweled (spel met gekleurde steentjes, reeksen)
  • Vier op een rij (het oude, bekende spelletje)
  • Poker (spel met fiches)
  • Voetbal (balspel)
  • Pacman (het oude, bekende spelletje)

De beste websites

Bij het selecteren van de beste websites met gratis spelletjes is vooral gekeken naar 'hoe snel je naar je spel' kunt. Er is dus rekening gehouden met de hoeveelheid reclame die op de website verschijnt en de laadsnelheid van de spelletjes. Ook is er gelet op inloggen of registratie. Snel een gewenst spelletje spelen is dus het belangrijkst.
De allerbeste websites op een rij:

Spelstad.nl
Deze site biedt allerlei spelletjes overzichtelijk aan. Wanneer je op een link wilt klikken, verschijnt in een 'schermpje' de omschrijving van de inhoud van het spel. Dat is erg gemakkelijk wanneer je wilt weten of je een spelletje leuk zal vinden; je hoeft het dus niet eerst helemaal op te starten. De hoeveelheid reclame op deze site is te overzien. Voor je spelletje wordt opgestart krijg je heel kort wat reclame te zien. Vrijwel alle links naar spelletjes doen het, en de spelletjes zijn van goede kwaliteit. Vooraf hoef je je niet te registreren, je kunt dus meteen beginnen met spelen.

Spelletjes.net
Op deze website staan ontzettend veel spelletjes, wat het geheel minder overzichtelijk maakt. De site lijkt voor de rest veel op de site van Spelstad; ook op deze website krijg je kort de inhoud te zien van het spelletje wanneer je er met je muis over heen gaat. Voor je naar het spel toe kunt krijg je eerst reclame te zien. Bovenin het scherm verschijnt echter een link met 'klik hier om direct naar het spel te gaan'. Ook dan krijg je eerst nog een klein beetje reclame. De links naar de spelletjes werken vrijwel allemaal goed.

Zylom.com/nl
Leuke, uitgebreide spellen zijn op de site van Zylom te vinden. Van tevoren moet je je wel even registreren, maar inloggen is makkelijk en je registratie zorgt er ook voor dat je highscores worden bijgehouden. Een aantal spellen zijn online goed te spelen, sommigen moet je echter downloaden. Dat is bijvoorbeeld omdat het spel wat groter is. Let op: Er wordt continu reclame gemaakt voor downloaden enz. maar alle spellen zijn gewoon gratis te spelen, even doorklikken dus. Met name mensen die van denk- en taalspelletjes houden zijn op deze site aan het goed adres.

Spel.nl
Overzichtelijk ingedeeld kun je op deze website gemakkelijk zien hoe de spelletjes gewaardeerd worden. In percentages wordt namelijk aangegeven wat andere spelers van de spelletjes vinden. Spel.nl is vooral een zeer 'nette' website. De reclame stelt niet heel veel voor, je kunt middels een link sneller naar je spel toe gaan. Ook dan krijg je nog een klein beetje reclame te zien.

Spelletjeskast.nl
'Vriendelijke' website met heel veel spelletjes. Niet alle spelletjes zijn even makkelijk te spelen omdat ze in het Engels worden weergegeven of je eerst veel informatie krijgt. De reclame op de website is te doen, al vind je tussen de overzichten met spelletjes soms een blok met advertenties. De spelletjes zijn goed op te starten, je hoeft niet ingelogd te zijn en je gaat vrij snel naar het spelletje toe.
Gerelateerde artikelen
Online spelletjes/Online games: het verschilOnline spelletjes/Online games: het verschilEr zijn veel sites waar je kleine spelletjes kan spelen online. Heel veel kleine spelletjes, met kleine inhoud. Er zijn…
Zylom: online spelletjes spelenZylom: online spelletjes spelenZylom is een Nederlandse website waar je online spelletjes kunt spelen en (meestal tegen betaling) downloaden.
Dora spelletjes Educatieve spelletjes voor kinderenDora spelletjes zijn de favoriete educatieve spelletjes van kleine kinderen. Dora is een heel bekende cartoon op televis…
Geld verdienen met spelletjes - Tips en tricksGeld verdienen met spelletjes - Tips en tricksGeld verdienen met spelletjes is een van de vele methoden om via internet geld te verdienen. Dit spreekt veel mensen aan…
Pou, spelletje voor de smartphonePou, spelletje voor de smartphonePou is een poppetje op je telefoon, een soort Tamagotchi. Je moet hem elke dag verzorgen, eten geven en spelletjes met h…

Reageer op het artikel "Online gratis spelletjes spelen; de allerbeste websites!"

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 30-08-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!